Hintertux in begin oktober

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hintertuxer Gletscher

Hallo allen,

Ik zit er over na te denken om 1oktober een midweek naar de Hintertux te gaan. Ik vroeg mij alleen af is iemand bekend met hoe dan de sneeuw condities kunnen zijn? Is het net als met zomer skiën dat je alleen in de ochtend echt goed kunt skiën of is dit al een stuk beter?

Is de hintertux ook 1van de beste opties of zouden jullie iets anders aanraden? (Liefst Oostenrijk)

Alvast bedankt!

Hangt natuurlijk van het weer af, maar vorig jaar in de eerste week oktober was alles boven tuxer fernhaus open behalve schlegeis.
Je kon er al redelijk lange dagen maken (ook afhankelijk van het weer natuurlijk, de kans op papdagen is natuurlijk nog steeds groot rond die tijd in vergelijk met de winter).
Wel stikt het er van de raceclubjes. Ondanks dat vind ik het wel de beste optie. Pitz en kaunertal zijn goede alternatieven, maar check even of die dan al echt open zijn.

*bericht bewerkt door Hessel op 11 sep 2018 12:54

Misschien best even wachten totdat er iets van sneeuw valt. Momenteel is het zeer rustig in de alpen, heb de indruk dat de temperaturen ligt naar beneden gaan maar echt sneeuw zit er precies niet aan te komen en gezien de zomer kan ik me inbeelden dat de condities niet al te best zullen zijn. Echter binnenkort draait het allemaal wel eens en zullen we weer massaal kunnen watertanden. Ik hou eveneens de condities in het oog, ben ook nog van plan voor het seizoen begint alvast even te gaan proeven.

better to be off piste, then to be pisted off

Ben er vorig jaar geweest was echt heel goed te doen. Inderdaad wat raceclubjes, maar meer dan genoeg ruimte voor normale skiërs.

Ben zelf ook twee keer in oktober op de Stubaier Gletscher geweest, ook prima condities.

Plaats een reactie