Hochgurgl-Obergurgl 26 december 2014

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obergurgl - Hochgurgl

In de vakantie ben ik er niet aan toe gekomen, maar nu schrijf ik alsnog het verslag van deze dag.

Weer: in Obergurgl maximaal -5, op de berg nog zeker 5 graden kouder. Sneeuw, wind en heel slecht zicht.

Wachttijden: bij de middelstations soms 2 minuten, elders een paar stoeltjes of eitjes

Pistecondities: door de rust werd de verse, stuivende sneeuw niet te hobbelig. De Wurmkogl-SL’s met pistes 31 t/m 34 en een oefenlift waren dicht, piste 17 (mogelijk meer, niet zeker van) sloot vanwege lawinegevaar.

Skiline: ik heb mijn skipas niet in de buurt, deze zal ik later posten.

Door het dramatische zicht zijn we met name in de ochtend laag gebleven. We hebben dus om twee redenen niet veel van het gebied gezien ;) Een reden te meer om in de toekomst nog eens terug te komen, want de eerste indruk was goed.

Foto’s:

In de ochtend met de Hochgurglbahn omhoog:

null

Slecht zicht:

null

Om die reden weinig foto’s gemaakt. In de middag was het iets beter:

null

(helaas een beslagen raam)

Aan het eind van de dag was het goed te doen. Ik en mijn moeder gingen nog de 1 doen. Op weg naar boven kwam de mist echter erger dan ooit opzetten. Op de piste zagen we zelden twee paaltjes tegelijk, een enge ervaring!

Over het skigebied heb ik deze indruk in positieve en negatieve punten.

  • rustiger dan Sölden
  • moderne liften
  • zeer sneeuwzeker
  • lange pistes
  • niet goedkoop
  • bij slecht zicht niet te doen
  • dorpen missen wat Oostenrijkse gezelligheid

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 15:43

❄️

Waarom ging je niet op een zonnige dag :O ?

Gang is alles

Wat erg, nu moet je nog een keer terug

May the ski force be with you !!

[quote]Wat erg, nu moet je nog een keer terug

❄️

[quote][quote]Wat erg, nu moet je nog een keer terug

@David23 aiaiai wat een drama

Gang is alles

Jammer van het weer zeg! Zo’n mooi gebied… :(

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

[quote][quote][quote]Wat erg, nu moet je nog een keer terug

❄️

Je bent in die hele week niet op de gletsjer geweest!?:o

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Nee, er zijn vakanties geweest waar ik meer geluk heb gehad :P

❄️

Volgende keer zeker met mooi weer gaan. Je mist écht wat!

@David23, 3 dagen de liften dicht? Ik heb ze geen een keer een hele dag stil zien staan. Alleen de 23ste op de Tiefenbach een hele ochtend stil en af en toe tussendoor een uurtje een dag later…

@HenriS

Op alledrie de dagen bijna de hele dag grotendeels dicht, en wanneer het wel open was, waaide het zo hard dat het ook niet leuk skiën was…

❄️

Je hebt het als ik het goed begrijp over 22 t/m 24 december dat de gletsjers dicht waren?
Op de webcams zie ik toch echt dat de gletsjerliften bijna de hele dag open waren, alleen de 23ste pas in de middag…

null

Heb je wat gemist

null

Misschien volgende keer iets om naar uit te kijken foto,s zijn van 14-12-2014

Je hebt het als ik het goed begrijp over 22 t/m 24 december dat de gletsjers dicht waren?
Op de webcams zie ik toch echt dat de gletsjerliften bijna de hele dag open waren, alleen de 23ste pas in de middag…

HenriS op 30 dec 2014 12:28

Er was telkens wel een (klein) deel van de liften open, maar de Tiefenbach is 2.5 dag geheel dicht geweest.

❄️

Je hebt het als ik het goed begrijp over 22 t/m 24 december dat de gletsjers dicht waren?

Op de webcams zie ik toch echt dat de gletsjerliften bijna de hele dag open waren, alleen de 23ste pas in de middag…

HenriS op 30 dec 2014 12:28

Er was telkens wel een (klein) deel van de liften open, maar de Tiefenbach is 2.5 dag geheel dicht geweest.

David23 op 30 dec 2014 16:28

Tja, op de webcams ziet het er toch anders uit, zowel op de Rettenbach als de Tiefenbach 2.5 dag open. Het was er aardig druk.

Ik vertel wat ik op de borden zag en van reisgenoten hoorde en vanuit de Langeggbahn/Einzeiger/Seekogel heb gezien. Tijdens het skiën heb ik wel wat beters te doen dan op de webcams kijken ;) 24 december opende de gletsjer wel weer in de loop van de middag, maar verder is de Tiefenbach 2.5 dagen zo goed als gesloten geweest. Op de Rettenbach bleef er wel wat draaien, maar voor mij niet genoeg om erheen te gaan. Maar goed, als mensen liever op basis van webcams een beeld van de actuele situatie willen vormen, dan schrijf ik voortaan wel geen liveverslagen meer…

❄️

Net zoals ober/hoch-gurgl zullen de gletsjers van Solden volgend jaar niet weg zijn. Volgende keer nieuwe kansen om ze te bezoeken. De live berichten zijn juist leuk om te lezen. Zowel als je er bent als de mensen die er nog naar toe vertrekken.

May the ski force be with you !!

Gewoon blijven schrijven David23,was er gedeeltelijk in de zelfde tijd en i.d waren de Gletchers soms wel (gedeeltelijk) open of later in de ochtend, of eerder dicht i.v.m wind vooral de Tiefenbach.

Plaats een reactie