wandelen in Obergurgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obergurgl - Hochgurgl

Ik las dat je in dit gebied een wandelpas kunt aanschaffen waarmee je op de Hohe Mutbahn, de Festkogelbahn en de Hochgurglbahn I, II en Wurmkogel II kunt. Vermits wij wandelen met sneeuwschoenen en dus ook de skipistes te voet opklimmen, vroeg ik mij af of je als wandelaar ook de top-express zou mogen nemen (m.a.w. staat daar een automaat waar je door moet, of kan je gewoon doorlopen). Zijn er mensen die ervaring hebben met wandelen in Obergurgl-Hochgurgl? Weet ook iemand hoelang het ongeveer wandelen is van Obergurgl naar de Schonwieshutte en naar Pill (kwestie van de tijd te kunnen inschatten om af te spreken met mijn skiënde familie)?

Volgens mij(helemaal zeker ben ik er niet van) mag je te voet alleen met de liften van Hohe Mutbahn, de Festkogelbahn en de Hochgurglbahn I, II en Wurmkogel II . Bij de Top Express is geen kaartjes automaat .
Ik weet niet of je met sneeuwschoenen met meer liften mee mag. de skischool doet ook cursussen sneeuwschoenwandelen. Misschien kunnen zij je meer informatie geven omtrent liftgebruik bij sneeuwschoenwandelen.
Naar de Schönwieshütte ben je, denk ik1,5 à 2 uur onderweg(enkele reis) vanuit het dorp.
Naar Pill(ligt er aan langs welk pad je loopt) schat ik op een uurtje(enkele reis).
(Bij deze tijden ga ik er dan wel van uit dat men rustig wandelt en af en toe een foto maakt.)

Dank je joepiedepoepie, deze info is goud waard als ik met skiënde vrouw en kinderen 's middags aan een berghut wil afspreken! Ik vraag het na bij de skischool wat betreft de topexpress, meestal schrijf ik mij toch 1 of 2-maal per week in voor een sneeuwschoenwandeling met een groep, de andere dagen wandel ik alleen. Ik kijk er enorm naar uit (ook al ski ik zelf niet)!

Veel plezier daar!

Ik las dat je in dit gebied een wandelpas kunt aanschaffen waarmee je op de Hohe Mutbahn, de Festkogelbahn en de Hochgurglbahn I, II en Wurmkogel II kunt.

@quido
Je kunt voor bovengenoemde liften een 6-dagen pas kopen voor € 59,- Let wel op per dag kun je slechts eenmaal retour per lift. Overigens is de David’s Hütte per wandelpad bereikbaar. Vanuit de Nederhütte kun je 's-avonds gebruik maken van de sneeuwtaxi (sneeuwscooter met bakje erachter). De kosten hiervan zijn mij onbekend.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@Peter, dank je voor de nuttige info, en die sneeuwscooter lijkt mij ook interessant :) !

Net terug van vakantie. Dit gebied heeft echt prachtige wandelwegen. Enkele aanraders: 1/wandelweg van Obergurgl naar Pill (mooie weg met brugjes en koeien onderweg, ongeveer 1,5 u wandelen enkel, plat, goed geruimd) 2/wandelroute in Hochgurgl (start thv. de rodelbaan, vrij plat, loopt tot aan de sleeplift, bijna 2 u wandelen helemaal rond, vrij plat, goed geruimd) 3/wandelroute van Obergurgl naar David’s hutte en daarna verder naar Schönwieshutte ( 2,5 u wandelen heen en terug, eerste deel goed geruimd, maar laatste stuk steil langs de rode skipiste en sneeuwraketten nodig, tot aan David’s hutte is een half uurtje). Alle wandelwegen staan in groen aangeduid op het pisteplan. Een wandelpas is handig, dan kan je met de liften boven geraken en ook de skibus nemen. Wij gaan zeker terug!!! Absoluut de beste combinatie ski-wandel-charmeverblijf dat we in al die jaren hebben gehad!!!

@quido

Sneeuwscooter nog nodig gehad

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@Peter30
De sneeuwscooter was inderdaad leuk: heel de dag reed hij mensen vanaf de kabelbaan hohe mut middenstation naar de nederhutte en terug en 's avonds kon je daarmee beneden geraken. Aan de reacties van de mensen te horen was dat heel plezant! Maar voor mij waren mijn sneeuwschoenen mijn beste transportmiddel tijdens de vakantie, ik ben immers nooit zo beschonken geweest dat ik de ene voet niet meer voor de andere kreeg :)

Plaats een reactie