Obergurgl-Hochgurgl 26-04-15

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obergurgl - Hochgurgl

Obergurgl-Hochgurgl 26-04-15

null

Vandaag was de laatste dag van het skiseizoen aangebroken in Obergurgl-Hochgurgl en wij gingen er maar weer eens een kijkje nemen. Voor ons een nieuwe ervaring; niet qua skigebied want dat ken ik als mijn broekzak maar wel qua tijd van het jaar. We waren heel benieuwd!

De website van het skigebied: http://www.obergurgl.com/de-winter

Ondanks dat het de laatste dag van het skiseizoen was, waren bijna alle liften en pisten nog gewoon open. Ook de dalafdalingen waren nog allemaal open. De Kirchenkarlift was al eerder dicht gegaan omdat ze daar voor volgend seizoen een nieuwe lift gepland hebben. Het wordt een multifunctioneel gebouw met een motorfietsenmuseum, het dalstation voor de 10-persoonsgondel Kirchenkar, een restaurant en het Mautstation. De bouwwerkzaamheden waren duidelijk al in volle gang.
De restaurants waren niet meer allemaal open maar de Top Mountain Star op de Wurmkogl, de HoheMutAlm en de Schirmbarretjes onder aan de dalafdalingen waren nog wel open.

We verbleven in Oetz dus we moesten wel een flink stukje rijden voor we onze auto konden parkeren op het parkeerterrein van de Hochgurglbahn Tussen Pill en Angern in. Vroeger heette het hier Untergurgl en stiekem noemen wij het nog steeds zo.

Op de parkeerplaats is het lekker rustig!

null

Zicht vanuit de Hochgurglbahn op een bijna lege parking.

null

Hochgurgl komt in zicht.

null

Kijkje richting Obergurgl met rode piste 25 op de voorgrond.

null

Het Middenstation. Hierboven ligt nog een goede laag sneeuw.

null

Hier kruisen we de Top Express.

null

Bij Top Mountain Star. Kijkje richting Sölden.

null

Ingezoomd op Sölden.

null

De Schermerspitze(3116m) met op de voorgrond de stoeltjeslift Wurmkogl II .

null

Een wolkenzee die vanaf de Dolomieten de bergen over kwam gesneld…….

null

null

null

…….terwijl het aan de andere kant nog gewoon helder is.

null

Lekker aan het genieten van dit schouwspel.

null

We gaan nu toch maar naar beneden. Zelf neem ik het liefst de zwarte 27 omdat die breed en meestal goed skibaar is terwijl de blauwe 27 smal, vaak ijzig en afgekrast is. Het feest ging nu niet door omdat mijn wederhelft niet alleen door de mist durfde, dus moest ik over de blauwe door de mist voor hem uit skiën. Gelukkig viel het mee deze keer. Hij was niet ijzig en niet afgekrast maar dat zal wel komen omdat er zo weinig mensen in het gebied onderweg waren.

null

Na een poosje rond geskied te hebben in het gebied van Hochgurgl werd het tijd om de oversteek te maken naar Obergurgl .

In de Top Express.

null

Hier kruisen we de Hochgurglbahn

null

Links van mijn ski’s zie je kranen staan. Ze zijn al vol op bezig met de bouw van het multifunctionele gebouw waar ook het dalstation van de Kirchenkar gondel in komt.

null

Zicht vanuit de Top Express richting Hochgurgl.

null

Nu richting Obergurgl

null

Van uit de Top Express kun je richting het middenstation van de Rosskarbahn skiën. Die brengt je naar de Festkogl. Vanaf de Festkogl zijn wij op een gegeven moment richting Obergurgl geskied en zijn bij het middenstation van de Hohe Mut Bahn ingestapt. Bij de Hohe Mut Alm hebben we even lekker gepauzeerd. Veel te eten hadden ze niet meer maar we kregen een lekker schnapsje aangeboden door de baas zelve. Een rondje van de zaak. Mijn man lust het niet dus doe mij er dan maar twee!

Zicht op het Middenstation en de gesloten Nederhütte vanuit de Hohe Mut Bahn II.

null

Op de Hohe Mut. Als het goed is zie je van links naar rechts: de Granatenkogl(3318m)-Hochfirst(3405m)-Gaisbachferner-Kirchenkogl(3280m) met erachter de Liebenerspitze(3400m)- Rotmoosferner.

null

Op de Hohe Mut. Zicht richting dal.

null

Hohe Mut Alm. De skirekken zijn al opgeruimd.

null

Zicht richting Rotmoostal vanaf rode piste 1.

null

De dalafdaling(blauwe 6) en het dal station van de Hohe Mut Bahn en de Rosskarbahn.

null

Met de Rosskarbahn weer omhoog naar de Festkogl . Via de rode 3 kun je weer bij de Top Expres komen.

De Festkoglbahn, gezien van uit de Top Express.

null

Terug in Untergurgl op een lege parkeerplaats.

null

Spullen opruimen en op huis(in Oetz) aan.

null

Aan het begin van de dag was het erg zonnig. Later kwamen er wat wolken maar die waren vrij dun. Op het eind van de middag was het wel wat zwaarder bewolkt en toen we de laatste(rode 25) afdaling maakten heb ik zelfs wat spettertjes gevoeld maar dat was zo weer over. Al met al prima weer. Hoe de temperatuur boven was weet ik niet maar ik zag in de middag bij het dalstation in Obergurgl dat het daar 14 graden was.
De sneeuw: in de ochtend harde strakke ribbels, rond het middag uur boterzacht maar wel lekker. De dalafdaling naar Untergurgl en het stuk rond de Nederhütte waren zwaar en nat. Verder was het overal prima te doen.

Het was voor ons een nieuwe ervaring om zo laat in het seizoen nog te skiën maar het was heerlijk rustig op de pistes, de sneeuw was goed en het weer ook. Zeker voor herhaling vatbaar!

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 14:20

Mooi leesvoer nu ik op Schiphol zit. Lekker rustig en bijna dezelfde plaatjes als vorig jaar.

Nu nog een verslag van de Pitztaler Gletcher

May the ski force be with you !!

Leuk! Blijft apart om mee te maken om bijna alleen in een groot skigebied te zijn, wat ik ook had op de laatste dag in Ischgl.

lekker verslag hoor!
Mooi zo leeg en nog goede sneeuwkwaliteit op t laatste dagje!

Certified ski-boy, glijbewijs

Mooi verslag op de laatste dag, zelf was ik er met Pasen. Parkeer terrein was toen ook lang niet vol.
Een verademing die rust ten opzichte van Solden of Ischgl, voor een paar dagen top.
De piste vanaf de hohe mut en de skiroute vond ik super. De afdaling vanaf de mountain star tot aan het parkeer terrein super! Wij waren met laatste lift boven (liften sluiten vroeg) hadden net een half uurtje zon de laatste afdaling van het seizoen, en niemand op de piste.

De Pitztaler gletscher komt ook nog aan de beurt @CJAHulskamp. @EricH Ik wilde ook nog een dagje naar Ischgl maar het is er helaas niet van gekomen. @FJH70 Dat zijn inderdaad lekkere pistes! @Jorian Niets lekkerder dan de piste helemaal voor jezelf alleen!

erg grappig om te zien dat de condities nog goed zijn zo laat in het seizoen

Super condities, rust en lekker de zon erbij, heerlijk! En ik krijg ook meteen weer zin om te skiën :)

Ooooh thnx voor het leuke verslag! Ik zit te kwijlen achter het scherm;)
Wat een heerlijk skigebied is dat toch… Ook zo laat in het seizoen ja:) Goed dat jij wintersport in de lente ook ontdekt hebt!:D Een hele verrijking in je leven;)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

@joepiedepoepie Ik ben trouwens gechoqueerd dat je een vrouw bent… Ik veronderstelde dat je een man was die Joep heet;)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Bedankt voor het verslag, echt nog top condities voor zo’n laatste dag zo te zien :)

Gang is alles

Lekker hoor!

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Bedankt voor de leuke reacties iedereen!

Ja @SnowJan er zijn er wel meer die dat denken of gedacht hebben.Toen ik me hier aanmeldde en een username moest kiezen, heb ik er totaal niet bij nagedacht dat dat kon gebeuren. Heel veel mensen hebben hun naam op een of andere manier verwerkt in hun username. Mijn naam lijkt in de verste verte niet op “joepiedepoepie” maar dit is mijn standaard uitroep als ik ergens heel blij van word. Skiën en wintersport hoort daar natuurlijk bij!:-)

Ja @SnowJan er zijn er wel meer die dat denken of gedacht hebben.

Ik was er een van :P

Gang is alles

Weet ik @Jesper :-)

Hoe weet je dat nou weer dan :o

Gang is alles

Haha groooooot misverstand!:p

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Tja, @Jesper :-) mannen/jongens onder elkaar is toch vaak anders dan met vrouwen erbij. Ik vind dat persoonlijk prettiger want de meeste vrouwenpraat interesseert me niet zo. In het dagelijks leven praat ik ook liever met mannen omdat het minder gecompliceerd is en de gespreksstof vaak interessanter.
@SnowJan Ja maar niet anders gaan doen hoor want ik vond het altijd wel erg gezellig! :-)

Hahahaha minder gecompliceerd xp
Nee hoor vrijheid blijheid gelijkheid… :)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Nog een interessant filmpje over de Räumung Timmelsjoch Hochalpenstrasse & Top Mountain X Point 2015.

Plaats een reactie