Obergurgl 19 Nov

Dit onderwerp gaat over de bestemming Obergurgl

Nadat ik al heel wat jaren meestal de laatste weken van een skiseizoen ga wilde ik eens aan het begin van het seizoen. We gaan een drietal dagen naar Obergurgl. Dit gebied ken ik al behoorlijk goed. 2 jaar geleden de afsluitende week gedaan.

Vanochtend om 09.30 uur stapte wij in de lift naar Hochgurgl. We namen meteen de lift naar de Wurmkogl.

null

null

null

null

Na een aantal afdalingen richting de Schermer. De pistes waren in goede conditie ondanks dat het al een tijd niet gesneeuwd heeft en de hoge temperaturen.

Begin van de middag de oversteek gemaakt richting Obergurgl. Wat opviel dat de pistes hier behoorlijk wat harder waren. Daar meteen hapje gegeten en nog wat afdalingen gedaan. Einde van de middag weer terug naar Hochgurgl waar we ook overnachten.

null

null

Hier nog een kijkje richting Dolomieten waar we over 4 weken een weekje naar toe gaan.

Een heerlijk dag gehad met veel zon en temperatuur van ongeveer 10 graden. Verder gezellig druk zonder wachttijden.

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 13:48

May the ski force be with you !!

Dat ziet er top uit @CJAHulskamp !! Die eerste foto heb ik ook al op een andere site voorbij zien komen :) Nice. En over 4 weken weer. Wat een rotleven zeg LOL !

Aequilater Nubila

Ziet er lekker uit, zover er sneeuw ligt dan… Veel plezier nog!

Carnas on Tour

@CJAHulskamp

Mooi man, ben beetje gezond jaloers…Is nieuwe station en lift al klaar?

null

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Leuk verslagje! Condities zien er top uit voor deze tijd.

@CJAHulskamp

Mooi man, ben beetje gezond jaloers…Is nieuwe station en lift al klaar?

null

Peter30 op 19 nov 2015 21:14

Wil morgen even kijkje nemen. Zag wel dat het restaurant 28 nov open gaat en het museum 15 april.

May the ski force be with you !!

Leuke update!

Leuk verslag! Geniet van je vakantie!
Wij zitten hier in regenachtig grijs Nederland.Wat doen we ons zelf toch altijd aan.Wetend dat je zoveel mogenlijk moet genieten en het leven veel te kort is.

Hier vanochtend ook grijs @Hooykaas@Hooykaas.

null

May the ski force be with you !!

Leuk verslag. Ben er zelf ook een keertje geweest, maar zou best nog eens terug willen!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Het weer en de temperatuur zijn hetzelfde als hier in Menuires/Valtho. Het verschil zit hem in de pistes, die zijn hier nog groen zijn en in Ober/Hochgurgl lijken ze me prima skibaar. Geniet ervan, hier is het weer vannacht eindelijk omgeslagen, het regent.

bon ski

Op dit moment nog erg warm en een waterige zonnetje.

null

Boven zeer lichte sneeuw

May the ski force be with you !!

Lekker hoor! Ik ben jaloers. Ik heb je op de homepage gezet!

Click. Click. Peace

Mooi verslag!
Condities lijken redelijk voor de tijd van het jaar, of zijn de pistes hard en ijzig en wel toe aan wat nieuw vers?
Wij hebben obergurgl-hochgurgl eventueel ook in het vizier voor volgend weekend.
Anyway! Have fun!

"respect the mountains"

Lekker hoor! Ik ben jaloers. Ik heb je op de homepage gezet!

Rogier op 20 nov 2015 09:58

@CJAHulskamp

Op de voorpagina! Ik zou vanmiddag lekker spareribs gaan eten in de Nederhütte en de rekening naar Rogier sturen…

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Lekker hoor! Ik ben jaloers. Ik heb je op de homepage gezet!

Rogier op 20 nov 2015 09:58

Leuk,dank je wel @Rogier

May the ski force be with you !!

Mooi verslag!
Condities lijken redelijk voor de tijd van het jaar, of zijn de pistes hard en ijzig en wel toe aan wat nieuw vers?
Wij hebben obergurgl-hochgurgl eventueel ook in het vizier voor volgend weekend.
Anyway! Have fun!

Thyz op 20 nov 2015 10:02

Pistes zijn ijzige maar in Obergurgl wel wat harder dan in Hochgurl. Met kunstsneeuw is het prima maar na weken van warmte is nieuwe sneeuw natuurlijk wel welkom. Overigens verwachten ze hier geen grote hoeveelheden sneeuw. Mischien volgende week.

May the ski force be with you !!

null

Op dit moment begint het licht te sneeuw. Gelukkig nog weinig wind.

May the ski force be with you !!

null

Op dit moment begint het licht te sneeuw. Gelukkig nog weinig wind.

CJAHulskamp op 20 nov 2015 12:31

Bedankt voor je bericht @CJAHulskamp ik hoop dat er toch wat sneeuw van betekenis zal vallen om te pistes wat op te leuke zodat je misschien nog wat vers kan rijden, waarschijnlijk zal dat wel lukken icm kunstsneeuw.
Genieten in ieder geval zoals ik aan de foto’s zie!

"respect the mountains"

Tof hoor! Het ligt er eigenlijk al beter bij dan ik verwacht had! Genieten maar :)

Zijn net even wezen kijken bij de nieuwe Kirchenkar lift. Dit is een nieuwe 10 persoons gondel. Tevens zit in dit gebouw de Mautstelle van de Timmelsjoch. Verder zit er een nieuw restaurant in en komt er een motor museum in. Er werd nog hard door gewerkt omdat het restaurant vanaf 28 nov open gaat. Wij waren zo brutaal om een kijkje binnen te nemen.

null

Nog behoorlijk wat werkzaamheden.

null

Restaurant met daar achter de nieuwe gondel.

null

De nieuwe mautstelle voor de Timmelsjoch

null

De nieuwe 10 persoonsgondel

null

null

Het restaurant met een knipoog naar motors.

May the ski force be with you !!

Als iSki ambassadeur is het leuk te zien dat de reclame reeds omhoog hangt in de nieuwe 10pers gondel. :-)
http://www.iski.cc

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Blij om te zien dat er goed geskied kan worden wij gaan 12 december naar Solden en Obergurgl krijg na deze foto,s nog meer zin om te gaan

Dit is de oude kirchenkarlift die door bovenstaande 10 persoonsgondel is vervangen.

null

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Vond die sleper altijd een leuke lift. Omdat deze eigenlijk in een uit hoek stond. Waardoor je nog veel nieuwe sporen kon trekken.

May the ski force be with you !!

Mooie plaatjes weer!

Ik vraag me wel een beetje af waarom 10 persoons gondels. Gaan ze die capaciteit echt nodig hebben? Je mag verwachten van wel gezien de investeringen maar ik heb de drukte, weliswaar half januari, niet gezien.

Dat motormuseum en restaurant lijkt me overigens wel een schot in de roos. Zeker met al die motorrijders die in voorjaar en zomer naar Italië trekken.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

null

Gisteren heeft het nog licht geregend tot 22.00 uur. Behoorlijk wat kouder nu.

May the ski force be with you !!

null

Met 50 m zicht en bijna 3 x aangeskied te zijn. Besluiten we om onze spullen te pakken En naar huis te gaan ipv morgenochtend. We hebben ons prima vermaakt de laatste dagen op naar de volgende vakantie.

May the ski force be with you !!

null

Met 50 m zicht en bijna 3 x aangeskied te zijn. Besluiten we om onze spullen te pakken En naar huis te gaan ipv morgenochtend. We hebben ons prima vermaakt de laatste dagen op naar de volgende vakantie.

CJAHulskamp op 21 nov 2015 10:09

Begrijpelijk @CJAHulskamp, wel jammer dat de laatste dag een beetje in het ‘water valt’!
Maargoed, jij hebt de eerste trip in de pocket!

"respect the mountains"

Vandaag onze eerste skidag gehad hier in Obergurgl, qua drukte vond ik het nog meevallen maar het zicht was echt nul. Goeie goggle absoluut noodzakelijk. Na de middag nog iets opgeklaard en best nog een fijne dag gehad, benieuwd of er maandag wat meer open gaat. Morgen naar de gletsjer in Solden, helaas nog twee grijze dagen in het verschiet…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Plaats een reactie