Hintermoos

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochkönig

Ik zie Hintermoos op deze website niet staan in het overzicht met bijbehorende dorpen in skigebied Hochkönig. Is daar een reden voor? Is dit niet een echt dorp?

We hebben een leuk appartement op het oog voor komende winter in Hintermoos. Als ik op de pistekaart kijk, zie ik skiliften die hier omhoog gaan, zelfs een oefenlift. Zijn er faciliteiten in dit 'dorp'? Ik bedoel geen apres-ski, maar wel enkele restaurants, supermarkt(je) en skihuur.

We gaan met een gezelschap van 5 personen, waarvan 2 volwassenen pas 1 jaar ski-ervaring hebben. Waar kunnen deze 2 het beste les nemen? Kan dat in Hintermoos, of is het beter om naar Maria-Alm te gaan? En rijdt er een skibus naar Maria-Alm?

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Hintermoos is niet echt een dorp, er zijn liften en pistes en ook een paar hotels/appartementen. Veel meer is er niet. Volgens mij is er ook geen skibus, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Les is misschien wel mogelijk, bij de hotels kan je natuurlijk ook eten.
Gelet op het gezelschap zou ik toch overwegen om naar Maria Alm te gaan. Dan heb je toch een dorp met alle faciliteiten en meer mogelijkheden voor de net-skiers.

Hintermoos is inderdaad niet veel. Hinterthal wel, maar veel stiller en meer afgelegen dan Maria Alm.
Er rijdt een bus, maar die gaat niet zo vaak als de skibus aangezien het een lijndienst betreft.

Hintermoos is ook voor beginners niet makkelijk om naar beneden te skien

Dienten Die Alte schule

Hintermoos ligt tussen Hintertal en Maria Alm in, er gaat wel een skibus heen en weer die ook door rijdt naar Hintertal. Er is een Intersport zaak voor de verhuur en kassa voor de lift maar verder is er niets als Hotel Bachschmidt en wat appartement, geen winkels.
Er gaat een gondel richting Hochmais ( Dienten) en een zes pers stoeltjes lift richting Maria Alm. . Skischool is boven bij de Abergbahn daar kun je over blauw wel makkelijk heen. Je kan ook via Aberg over blauw een heel eind terug maar laatste stuk is misschien lastig, je kunt dan wel evt de lift terug nemen, of vanuit Unterberg de bus terug.

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie