Nieuwe skilift

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochoetz

Deze zomer van de locals in Ochsengarten vernomen dat de oude Giggjochbaan van Solden, de “nieuwe” gondellift van Ochsengarten wordt.
En er wordt blijkbaar ook weer gesproken over de verbinding tussen de Rettenbachgletcher en Pitztal. Ook de verbinding van Gaislachkogel en Tiefenbachgletcher is weer wat actueler geworden. Uiteraard gaat dit gepaard met de nodige voor- en tegenstanders.

Die huidige lift bij Ochsengarten is ook wel erg bejaard (zelden zo’n oud barrel gezien). Ergens ook wel jammer dat dit oude beestje gaat verdwijnen; had ook wel zijn charme. Maar al met al zeer begrijpelijk.

Rettenbach naar Pitztal lijkt me erg bijzonder; leidt dat dan automatisch tot het grootste aaneengesloten gletscher gebied (groter dan Hintertux en Stubai)? Gaislach naar Tiefenbach lijkt me minste prioriteit; via Gigijoch ook snel genoeg bereikbaar zou ik zeggen.

De oude gondel bij Ochsengarten was eerst ook de Gigijochbahn in Sölden.

Die huidige lift bij Ochsengarten is ook wel erg bejaard (zelden zo’n oud barrel gezien). Ergens ook wel jammer dat dit oude beestje gaat verdwijnen; had ook wel zijn charme. Maar al met al zeer begrijpelijk.

Rettenbach naar Pitztal lijkt me erg bijzonder; leidt dat dan automatisch tot het grootste aaneengesloten gletscher gebied (groter dan Hintertux en Stubai)? Gaislach naar Tiefenbach lijkt me minste prioriteit; via Gigijoch ook snel genoeg bereikbaar zou ik zeggen.

Patrick1980 op 7 sep 2016 17:37

Hier kun je meer info vinden over de verbinding van de 2 gletschers: https://www.wintersport.nl/dorpen/solden/forum/topic/241461…
@Puttie die Gaislach-Rettenbach verbinding heb ik nog niet eerder van gehoord. Kun je hier misschien meer over vertellen?

Het zou van de Gaislachkogel naar de Tiefenbach gaan, niet naar de Rettenbach. Hier werd ook weer terug over gesproken, de planning is nog een ander verhaal.

Het zou van de Gaislachkogel naar de Tiefenbach gaan, niet naar de Rettenbach. Hier werd ook weer terug over gesproken, de planning is nog een ander verhaal.

Plaats een reactie