Hoe lang doe je over de gebirgsjager Tour in de dolomieten ??

Dit onderwerp gaat over de bestemming Drei Zinnen Dolomiten

Heeft iemand ervaring met de Gebirgsjagertour ( Corvara/Arabba/Malga Ciapela/Marmolada/Alleghe/Cinque Torri/Lagazuoi/Corvara)in de Dolomieten
Hoe zijn de busverbindingen ???

zoek even op het prikbord van ski.startpagina.nl. Daar heb ik wel eens een verslag gelezen

Ik heb deze tocht enekele jaren geleden gedaan, vanuit Arabba.
Ik herinner me dat er toen twee grote en een kleiner stuk met de bus moesten worden afgelegd. Na de kloof voorbij Malga Ciapela moesten we een eind lopen naar de bushalte. Ook waren er behoorlijke wachttijden en volle bussen.
Sindsdien is, als ik me niet vergis, de kortste busverbinding niet meer nodig (van Cinque Torri naar Lagazuoi) doordat er een lift is bijgekomen.

De "Grande Guerra" wordt behoorlijk gepromoot als alternatief voor de drukke Sella Ronda. Hopelijk heeft dit er toe geleid dat de twee nog noodzakelijke busverbindingen zijn verbeterd.
Ik vond het destijds vanuit toeristich oogpunt gezien een leuke tocht, maar te weinig zuivere skitijd.

Ik wil komend jaar graag naar de dolomieten. Welke tochten zijn er nog meer mogelijk? Is daar misschien een overzicht van?

''Powder to the people''

Sommige tochten staan op http://www.dolomitisuperski.com alleen is deze site op het moment bij mij traag als st$%#t. Zal wel aan de nieuwe lay-out liggen.

Maar je hoeft natuurlijk geen "officiële" tocht te volgen. Dat is zoiets als de blauwe paaltjes in het bos. Je kunt makkelijk zelf tochten plannen met behulp van een kaartje. Wat leuk en haalbaar is, is natuurlijk afhankelijk van je startpunt.

Je moet behoorlijk een rode piste afkunnen - de gemiddelde moeilijkheidsgraad is, behoudens een enkele uitzondering, niet zo hoog. Je moet wel een beetje kunnen doorskiën. Het gebied is erg uitgestrekt, het is niet fijn om ver van huis te stranden omdat je de laatste aansluitingslift hebt gemist. Aan de andere kant: het is mij ook wel eens gebeurd, er zijn altijd lotgenoten met wie je een taxi kunt delen.

Als je de zoekfunctie gebruikt van http://ski.startpagina.nl/prikbord/ vind je wel enkele reisverslagen met leuke tochten.

Op deze site staan ook de verschillende routes en tochten in de Dolomieten beschreven:
http://www.altabadia.org/nl-NL/skitochten_dolomieten.html…
Ik kom al jaren in de Dolomieten en geniet nog steeds van alle tochten die je kunt doen daar. De Sella Ronda is een niet al te ingewikkelde route, zowel links als rechtsom te skieen. De route groene (tegen de klok in) vind ik zelf het leukste omdat je dn iets meer piste hebt in verhouding tot liften en de pistes zijn iets uitdagender.
Ik heb zef de gebirgsjager toer nog nooit gedaan omdat ik zelf vind dat je teveel tijd in de bus zit en ik liever wil skien. Wat nog mooie optie zijn is om naar de laguazoi te skien en daar de de lange afdaling naar armetarola te maken (laatste stukje met een paardenkar waar je achter hangt) en de tocht naar Sasso della Croce. De laatste 50 meter nog even omhoog lopen en je eet heerlijk in het oude kappelletje wat daar staat. Echt een super tocht!

Plaats een reactie