Geschikt gebied/dorp voor ervaren skiërs

Dit onderwerp gaat over de bestemming Drei Zinnen Dolomiten

Komende winter willen wij graag op wintersport naar de Dolomieten. Dit lijkt ons namelijk schitterend. We hebben wel wat voorwaarden. Ik ben zelf al aan het zoeken maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Met dit topic hoop ik dat jullie me op weg kunnen helpen!

Wat zoeken we:

  • een ruim skigebied met genoeg pistes voor de ervaren skiër. Wij skiën veel en willen graag afwisseling.
  • het gebied het liefst met liften aan elkaar verbonden. Het liefst lopen we naar de eerste lift om vanuit daar het hele gebied door te kunnen.
  • een knus en sfeervol dorp, met restaurantjes en barretjes. Apresski is geen pre.
  • budget is er, maar niet te duur.
  • mogelijkheden tot wandelen of andere activiteiten buiten het skiën om.
  • een vliegveld of treinstation in de buurt, maximaal op een uur rijden.
  • niet te zuidelijk.
  • sneeuwzeker
  • genoeg restaurants op de pistes

Is dit teveel gevraagd? Ik hoor het wel. :P

We gaan met een groep van 6 tot 10 personen, dus als jullie nog leuke hotels/appartementen weten dan hoor ik het ook graag.

  • liefst op loopafstand van de skilift (max 5 minuten lopen)
  • op loopafstand van het centrum (max 10 minuten lopen)
Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Die wensenlijst sluit het beste aan op Val Gardena. Alta Badia is misschien iets leuker, maar minder fijn bereikbaar per trein.
Drei Zinnen zelf is leuk, maar niet geweldig verbonden. Daardoor is het voor de veelskiër wat klein.
Leuk, maar iets minder sfeervol qua dorp is Folgarida Marilleva (Val di Sole). Goed skigebied, voldoende te beleven en goed prijspeil. Dimaro en Mezzana zijn iets groter met fractioneel meer te doen. Piano en Mestriago (evt. Mastellina) zijn wel sfeervol, maar ook vrij stil. Echter is de verbinding vanuit de Daolasa-gondel beduidend praktischer t.o.v. het gehele skigebied. Je zult al gauw twee appartementen in één gebouw moeten boeken om dit aantal mensen te huisvesten. De treinverbinding vanuit Trento is echter prima.

Ik onderschrijf helemaal wat Bennie schrijft. Val di Sole is ons afgelopen jaar uitstekend bevallen - de afwisseling met Passo Tonale en Peio was leuk, en als je wat verder wil rijden is ook Paganella een aanrader

Ze hebben een goede shuttle vanaf Bergamo en Verona.

*bericht bewerkt door Quick op 23 sep 2019 22:12

Mr. Slow

Ik zou ook meteen aan Val gardena denken als ik jullie lijstje zie.
Zelf vond ik het daar prachtig! en ook veel mogelijkheden om naar verschillende deelgebieden te skiën + sella ronda

Oh ja, en Val di Sole is rustiger dan Val Gardena op de piste…

*bericht bewerkt door Bennie op 24 sep 2019 06:15

Super bedankt. Ik had Val Gardena al in mn hoofd dus dat is mooi :) Dan ga ik daar eens naar kijken.

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Plaats een reactie