Pitztal - Hochzeiger 2 april 2014

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochzeiger

Hochzeiger 2-4-'14:

null

null

Wederom een fantastische dag! Met alweer een prachtig blauwe lucht! En wat een rust in het skigebied!

Vandaag was dan helaas weer de laatste volle skidag van deze skitrip. Dat moest dan zeker een top dag worden, en dat werd het ook! Om precies 9:00u stapte we de Hochzeigerbahn om tot ongeveer 15:00u te skiën en daarna weer terug te gaan naar het appartement om alvast wat in te pakken en even te genieten van het zonnetje + een biertje.

Ik was erg benieuwd naar het skigebiedje, omdat ik er nooit echt een goed beeld heb kunnen krijgen van de foto’s en pistekaarten die ik heb gezien. Extra leuk dus, een heel nieuw gebied!

Pistekaart:

null

Site skigebied:
http://www.hochzeiger.com/

Prijs dagpas volwassenen (nebensaison) :
€34,-

Weer/Temperatuur:
De eerste wolken van de week gezien vandaag! ;) Dat was niet erg, want m’n gezicht was al rood genoeg van al die zon. Toch op die paar wolkjes na gewoon weer prachtig weer!
Ook vandaag was het weer erg warm, in de middag was het 13 graden op 1950 meter onder aan de Zirbenbahn. In het dal zomers warm, 20+!

Sneeuwcondities:
door de wat lagere ligging hier 's ochtends hele harde sneeuw doordat de slush van gisteren weer was opgevroren. Tijdens de dag werden de pistes merkbaar zachter. In de middag was de talabfahrt al echt heel zacht. Gelukkig geen bulten waardoor je weer aan het zweven was op die zachte sneeuw.
Bovenin bleef het vooral in de schaduw lang hard.

Wachttijden:
0! Echt nauwelijks iets te doen de hele dag. Er waren wat klassen van een middelbare school op de piste die sportdag hadden :) Verder waren er nauwelijks toeristen hier. Bijna alleen Oostenrijkers uit Imst en een paar Zwitsers.

Beste piste:
Te moeilijk om te kiezen!

Slechtste piste:
Zwarte 12 was keihard, maar niet slecht. In de middag werd hij wat zachter waardoor hij goed skibaar was. In de ochtend was het echter misschien wel de meest uitdagende piste die ik ooit heb gehad! Kanten waren heel belangrijk hier ;)

+/-:

  • Privé skigebied
  • Uitzichten
  • Sneeuwcondities
  • Weer
  • Moderne liften
  • 1000 meter hoogteverschil
  • Veel pistekruisingen, hierdoor zal je in het hoogseizoen veel uit moeten kijken. Nu was dat niet nodig.
  • Zollberglift dicht

GPS (iSki):

null

Gemiddelde snelheid incl. liften: 22 km/h
Maximale snelheid: 101 km/h
Hoogste punt: 2433 meter
Aantal hoogtemeters geskied: 14528m
Aantal liftfahrten: 28
Pistekilometers: 52.31 km

null

^'s Ochtends bij het appartement. Koud, maar het heeft hier niet gevroren.

null

^Onder op de parkeerplaats bij Hochzeiger

null

^Leeg!

null

^De oefenliftjes en het funpark zijn helaas allemaal gesloten.

null

^Hochzeigerbahn

null

^Perfect geprepareerde pistes, maar wel heel hard!

null

^6-CLD/B Panoramabahn

null

^In de zon zelfs boven de 2000 meter nog maar weinig sneeuw hier

null

^Een goeie naam voor de lift! Wat een panorama!

null

^Bergstation Panoramabahn en links het bergstation van de gesloten DSB Sechszeiger

null

null

^'s Ochtends nog erg heiig, in de middag loste dit langzaam op. Achterin kun je de Zugspitze zien.

null

^Bergstation Zirbenbahn vanuit het bergstation Panoramabahn

null

^Rode 8

null

null

^Imst met links het skigebiedje Hochimst

null

^Talstation Zirbenbahn

null

null

^De zwarte 12 vanuit de Zirbenbahn, hij ziet er perfect uit, maar hij was keihard :)

null

^Bergstation Panoramabahn vanuit bergstation Zirbenbahn. Daarachter de Rotmoosbahn

null

null

^Sauna? ;)

null

^Wildgrat (2971m) met een druppeltje op de lens ;)

null

^Ik

null

^Rode 10, familienabfahrt met uitzicht op de Tschirgant (2370m) bij Imst

null

^Rode 7 terug naar het hoofdgebied

null

^Rode 6 bij de Zollberglift, perfecte pistepreparatie! Gelukkig kun je deze pistes ook nog via de zwarte 5 prepareren.

null

^Onderste gedeelte van de zwarte 4 vanuit de Rotmoosbahn

null

^:)

null

^Overzicht op het skigebied met achterin de Panoramabahn

null

^Zollberglift

null

^Rotmoosbahn

null

^Bergstation Zollberglift, via de zwarte 5 (rechts) kun je hier toch komen.

null

^Middagpauze met zo’n uitzicht!

null

null

null

^Tourskigebied bij de Wenner Alpe

null

^Blauwe 1b, hier ook zachte sneeuw waar je nog wel goed doorheen komt

null

^Inntal met links Haiming en achterin het Mieminger Plateau

null

^Alm bij de Wenner Alpe

null

^Bergstation Rotmoosbahn

null

^Achterin het skigebied van Serfaus-Fiss-Ladis

null

^Lente op 2400 meter!

null

^Bergstation Zirbenbahn

null

^Wat is dat? ;)

null

^Rotmoosbahn

null

^Zollberglift vanuit de Rotmoosbahn

Conclusie:

Zeker in combinatie met die rust was het weer een top dag vandaag. Strak geprepareerde pistes, snelle liften, veel mogelijkheden en prachtige uitzichten zorgen ervoor dat je hier voor gevorderden tot max. 3 dagen goed kunt vermaken! Het gebiedje is ook goed te combineren met bijvoorbeeld de Pitztaler Gletscher (zelfde skipas), en Serfaus-Fiss-Ladis, wat ook redelijk dichtbij ligt.
Een nadeel wat ik eerder ook had vermeld, is dat het nog wel eens problemen op kan leveren dat er zoveel kruisingen zijn op de pistes waardoor iedereen alles goed in de gaten moet houden.

Verder is het een super gebied! Deze komt op mijn ‘moet ik nog een keer doen’-lijst ;)

> > > Oberjoch - Bad Hindelang 3-4-'14 > > >

Lekker verslag weer! Blijf ze leuk vinden die verslagen! Maar @HenriS volgend jaar moet je wel naar Warth hé :D

Gang is alles

leuk verslag. Aantal jaren geleden geweest. Heb me goed vermaakt hier ondanks het gebied niet te groot is.

Nog steeds grote reclames van Benni Raich daar ?

Volgende week nog een paar dagen naar Obergurgl. Heb wel zin gekregen na al je verslagen.

May the ski force be with you !!

‘Moet ik nog een keer doen’-lijst? Iets nieuws?:p Als je dit begint te zeggen… :p
Verder drie letters: WOW

Oké, nog een woordje dan! Super!:D

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

ziet er weer heerlijk uit, goed verslag!

Certified ski-boy, glijbewijs

Fantaaaaaaastisch.

Leuk om te zien dat het er nog goed bij ligt! Wij zijn half februari in dit gebied geweest. Een prachtig gebied, zeker voor gezinnen met kinderen.
Helaas hebben we het gebied met de heli moeten verlaten… :(

Top! Ik wou dit gebied graag eens doen voor een shortski! En heb er nog meer zin in gekregen!

Go with the snow!

Wij zijn net een weekje terug van Hochzeiger met de familie. Onze ervaring: rustig, kindvriendelijk, uitdagend skigebiedje. Mijn dochter van 3 jaar zat in bij de Bambini met hoogstens 3 kinderen en 2 monitrices (Mamie zeiden de kinderen). Dit was echt een luxe. Mijn zoon van 5 zat in een groep met 8, hij heeft fantastische lessen gekregen want nu mag papa volgen. Blauw, rood of zwart, hij doet het allemaal. Voor de kinderen was er een hele leuke sfeer. Pitzi de steenbok kwam nu en dan eens bij de kinderen op bezoek. 's Middags was er ook een opwarmingsdansje waardoor de kinderen er echt zin in hadden. Mijn vrouw volgde halve dagen les in een groep van 4 en heeft meer bijgeleerd in deze week dan de 3 andere keren in Frankrijk.
De pistes lagen inderdaad 's morgens hard en vooral nr 9 was niet altijd goed geprepareerd. Maar de rest was zalig. De uitzichten adembenemend. en op sommige pistes had je het gevoel dat het je eigen skigebied was.
Wij gaan volgend jaar terug naar dit gebied. Het is zeker een aanrader voor gezinnen met jonge kinderen. Veel Vlamingen, sommige skimonitoren zijn ook Nederlandstalig of verstaan Nederlands. Je hoeft geen schrik te hebben voor diepe afgronden voor de kinderen. Om boven te eten was het niet duur en lekker (vooral de pizza’s). Een heel gezellige familiale sfeer hing in het skigebied en niet druk.
Echt eens doen!!!

Mvg Filip

Filip

Genoten van al je verslagen. Ziet er echt uit als een super gebied :)

Carnas on Tour

Lijkt me toch wel een leuk gebiedje. Ziet er in ieder geval beter uit dan ik vanuit het pisteplan kon opmaken.

Wij zijn er ook geweest.
voor: goede hoogte, rustig, mooie en goede pistes, overzicht, goede liften, depot, kinderen ++, service++, skipassen ++.
‘tegen’: klein gebied, kortere pistes, geen uitdagingen voor de geoefende skier want maar 1 zwartere piste.
Maar volgend winter gaan we er wel weer naar toe.

Wij zijn er ook geweest.
voor: goede hoogte, rustig, mooie en goede pistes, overzicht, goede liften, depot, kinderen ++, service++, skipassen ++.
‘tegen’: klein gebied, kortere pistes, geen uitdagingen voor de geoefende skier want maar 1 zwartere piste.
Maar volgend winter gaan we er wel weer naar toe.

@Gast123, er zijn wel degelijk uitdagingen voor de geoefende skiër in dit gebied. Zeker in combinatie met de condities die ik had waren sommige pistes zeker niet voor beginners.

Ik kom er al voor de 5 X en ga volgend jaar weer.
Goede prijs kwaliteitverhouding.
Voor ons (Fam. met 2 kinderen) is het er super.
Wat uitdaging betreft er is iid maar 1 echte zwarte piste, maar als er verse sneeuw ligt is het gebied een grote speeltuin!!

Gr Peter

@Jesper, als Warth studentenkorting heeft, ga ik er volgend jaar naar toe ;)
@CJAHulskamp, inderdaad nog steeds veel reclame van bekende Oostenrijkse skiërs, o.a. Benni Raich
@Mattz, inderdaad een topgebied voor een shortski voor 2 of 3 dagen!
@FilipDeCock, goed om te zien dat je het ook leuk hebt gehad in Hochzeiger, topgebied! :)

@HenriS Staat dit vermeld bij de skipas tarieven? Kan het daar niet vinden namelijk :S

Gang is alles

‘‘3) Jugend Jg. 1994-1997
Schüler, Studenten u. Lehrlinge bis Jg. 1986 - bei Vorlage eines gültigen Schüler, Studenten (aktueller Semesternachweis) bzw. Lehrlingsausweises!’’
Ja! Ze hebben studentenpassen voor studenten geboren vanaf 1986, maar dat is dan alleen voor Warth-Schröcken, niet voor Ski Arlberg.

Weer like!

Plaats een reactie