Hochzeiger of Pitztaler Gletscher?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Leonhard im Pitztal

Van 21-28 feb (dus voorjaarsvakantie ) gaan we met twee kids (5 en 3 jaar) naar St. leonhard im Pitztal. Het is de bedoeling dat beide kids weer op les gaan (beide hebben al eerder les gehad). We moeten dus een keuze maken voor de hele week: hele week gletscher óf hele week Hochzeiger. Gletscher is 6 km rijden en Hochzeiger 23 km, maar dat maakt ons niet zoveel uit.

Wat wij belangrijk vinden:

  • geschikt voor de kids, leuke skischool waar ze beide de hele dag naar toe kunnen;
  • overzichtelijk gebied, maar liefst wel gevarieerd omdat wij zelf ook wel graag leuk willen skien.
  • waar is de minste drukte (het is natuurlijk hoogseizoen…).

Ben erg benieuwd naar jullie reacties !!

Wij gaan voor de 2e keer naar Hochzeiger. Drukte daar valt erg mee, vriendelijk personeel en skileraren/essen. Mooi erg overzichtelijk skigebied, niet al te groot maar prima voor een week. Zie ook de video alhier die een goed beeld geeft. Nadeel van de skilessen vinden wij wel de lange pauze van 12.00 tot 14.00 uur, maar je kunt dan wel weer even samen een piste pakken. Voor kinderen is het daar erg leuk. Helaas kan ik (nog) niet vergelijken met de gletscher, willen er nu wel een dag naar toe.

Hochzeiger is een compact gebied, Pitztaler Gletscher is in de Rifflsee (uitdagend) en de gletsjer (veelal lichtrood) opgedeeld. Ook is het voor kleine kinderen niet fijn op de gletsjer als het erg koud wordt. Ik zou zelf voor Hochzeiger kiezen. De zwarte pistes zijn weliswaar niet altijd even moeilijk, maar het is een vrij gevarieerd gebied.

❄️

Ik heb alleen ervaring met Hochzeiger. Onze jongens waren 4 toen ze hier les hadden. ( nu 9 jaar )Toen de tijd waren er ook een aantal Nederlandse skileraren. Gemoedelijk skigebied wat niet al te groot is en niet echt druk wordt.

May the ski force be with you !!

Je kunt ook de Pitz Regio Card kopen, dan kun je op een dag kiezen uit de Gletscher, Rifflsee of Hochzeiger. Maar als 't de bedoeling is dat de kinderen de hele week op les gaan gaat dat denk ik niet werken

Gang is alles

Plaats een reactie