Snel hoogteziekte?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochzeiger

Heb je veel last van hoogteziekte in het skigebied? Ik heb namelijk enkele kinderen die nogal wat schrik hebben van hoogtes.

Bedankt!

Hoogteziekte manifesteert zich vaar pas boven de 3500 meter (heel soms vanaf 2500 meter) en daar kom je niet heel snel. Daarnaast komt dat vaak door te snel omhoog te gaan. Met de snelheid van een kronkelende weg of skilift heb ik nog nooit iemand er last van zien/horen krijgen.

Oke, bedankt! Mijn kinderen gaan eind december voor het eerst skiën met school. Ik en mijn vrouw gaan niet skiën, wegens rugproblemen, dus heb ik hier helemaal geen ervaring mee. En als we eens op vakantie zouden gaan is het naar een warm land, dus dit gebied is nieuw voor mij.

Vlgs mij worden hier 2 dingen door elkaar gehaald nl hoogteziekte en hoogtevrees.
Dat zijn 2 verschillende items. Hoogtevrees kun je al op een ballustrade hebben als je naar beneden kijkt en hoogteziekte is een ziekte die voor komt bij klimmers die op grote hoogte actief zijn en waarbij het lichaam daardoor ontregelt raakt.

Gr Elly

je zult mss last hebben van hoogtevrees als je in de lift zit. op de pistes valt dat heel goed mee.
en hoogteziekte voel je normaal niet onder de 4000meter, als je al last hebt op 2500 is er toch iets mis met je lichaam ;)

In geval van hoogtevrees:
het Hochzeiger gebied heeft onderaan 3 slepertjes (één touw, 2 ankers). Net geschikt voor lerende klasjes (1e jaar).
Centraal staat echter de gondel naar het middenstation. Je kan daar relatief goed inzitten zonder hoogtevrees te hebben, hij hangt niet al te hoog. Ttz, ik heb er al mensen met hoogtevrees in geweten.
Vanaf daar zijn het in hoofdzaak stoeltjesliften en uiterst rechts een sleper…

Als je dus niet tegen de gondel kan, ben je zéér beperkt.
Anders is alles mogelijk.

Pitztal ben ik 2 jaar(2 weken) geweest. het hoogte verschil dat is echt per persoon verschillend ik had er een klein beetje last van in me maag en licht in me hoofd terwijl vele andere mensen nergens geen last van hebben. net te na hoe gevoelig je zelf bent

Plaats een reactie