skie scholen hogh fugen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochzillertal - Hochfügen

Wij gaan over 2 en halve week naar hogh fugen om te skieen! NU was mijn vraag welke skie school kan ik het best nemen en ik wil eigenlijk graag een nederlandse skieleraar want mijn talen zijn niet al te best.
Graag reactie

Ik zie dat je Nederlands ook niet al te best is…

Hmmmm… Misschien is ze slikdestisch? oeps… dyslectisch bedoel ik…
Maar misschien moet ze zich ook niet zo aanstellen…
Nederlandstalige skileraar… normaal gesproken voor de kids lijkt mij, en als er genoeg nederlandstalige skileraren zijn… ja dan zijn over het algemeen de volwassenen aan de beurt.

Je hebt in hochfugen 2 scholen toen wij zijn gegaan naar hochfugen waren er Nederlandstalige leeraars. Maa op de website moet kje zkr info vinden

leer-aars?

Belachelijk hoe dat sommigen op dit forum zich gedragen t.o.v. anderen. Dit getuigt van weinig fatsoen en respect. Leuk dat je van achter je computer anderen durft af te kraken op de beheersing van de Nederlandse taal. Misschien zijn er sommige personen die ontzettend veel moeite hebben met lezen en schrijven, maar toch de stap durven te nemen om een berichtje te plaatsen om een vraag te stellen. Ook al beheersen ze de taal niet volgens de begrippen van sommige betweters. En dan krijg je dit als antwoord. Wat een arrogantie zeg.

Om je vraag te beantwoorden susanne;

Er zijn Nederlandstalige (gebrekkig, maar verstaanbaar) leraren en leraressen bij Schischule Aktiv. Deze geeft les in Fügen en in Hochfügen. Dit is de enige skischool waar ik ervaring mee heb. De anderen ken ik niet. Het is wel verstandig als je aangeeft dat je graag een Nederlandstalige leraar/lerares wilt, maar dit geeft geen garantie, want er zijn natuurlijk beperkingen aan de grootte van de groepen.

Mijn hartelijke dank voor het beantwoorden van mijn vraag, Marianne en Alex!

En wat betreft Teun ik was hier niet bezig met het schrijven van een zakelijke brief!

http://www.skischule-optimal.at/home_en.html

Met NL leraren en Nederlands sprekende leraren!

Succes

Ik zou naar skischule optimal gaan! Het is echt super daar, ook Nederlands sprekende leraren of leraressen! Ik ben er een van!

@Carmen
Hallo Carmen,
weet je ook of er tijdens de krokus 2012 voor de kinderen (4j - 7j) nederlandstalige les mogelijk bij Optimal? We zakken in februari af naar Kaltenbach :-)

Ik werk zelf bij skischule lechner in Zell am Ziller en daar werken een boel nederlands skileraren vooral voor de kinderen, en ik doe de kinderopvang

@Carmen
Misschien dat jij me verder kan helpen. Want hoe zit het nou precies met de lessen? Want bij "De Jong Intra" kan ik alleen kiezen voor "Beginner" 6 dagen voor 136 en voor "Advanced" 6 dagen voor 107.
Nu zijn mijn vriendin en ik in Maart voor het eerst op wintersport geweest, hebben toen 6 dagen les gehad, a 2,5 uur per dag en aan het einde van de week konden we redelijk probleemloos van de rode pistes af. Volgens de skileraar hadden we het behoorlijk snel opgepikt. Een andere jongen die ook les moet hebben, heeft jaren geleden voor het laatst op de latten gestaan en wil dus ook weer lessen hebben.
Ik weet dus niet goed welke ik nou voor ons moet kiezen, omdat we voor mijn gevoel er een beetje tussenin vallen. Wat kan jij ons aanraden?

Ha Bart,
Ik zou lekker advanced nemen. (ben zelf ook leraar geweeest) Je bant technisch namelijk geen beginner meer, en als je een gewone nette skischool hebt, zullen ze je als je te goed / wat langzamer bent gewoon doorzetten naar een andere groep waar je meer leert. In een beginnersgroep begin je weer met het zijdelings omhooglopen, daar zitten jullie vast niet op te wachten! ;) Veel plezier op de les en in de sneeuw!

Hey Anke,

Nee daar zitten we inderdaad niet op te wachten. Dat hebben we nu al wel duidelijk gehad. Eerste les zal wel weer even inkomen zijn, maar daarna hopen we toch wel weer goed weg te kunnen en lekker van de rode pistes af te gaan. En natuurlijk weer veel nieuwe dingen te leren!

Hallo mensen,
ik ga naar Hoghfugen het is een zeer aan te raden Skiegebied!!

Ik lees wat discussie over goede skischolen en wel / geen Nederlandstalige skileraren. Schischule Aktiv in Fügen en Hoch Fügen heeft ondertussen 8 Nederlandse skileraren die allemaal gediplomeerd zijn. Het grootste voordeel van deze skischool is dat zij maar 7 kinderen maximaal in 1 groep lesgeven !
Zelf ben ik een van de skileraren die dit seizoen voor het derde jaar gaat lesgeven met heel veel plezier. Kijk maar eens op de site of op Facebook naar alle leuke foto’s.

Misschien tot ziens?

http://schi-aktiv.at/unser-schischul-buro/kinderschischule…

https://www.facebook.com/pages/Skischule-Aktiv/3618078771645…

Ha Gast205, welke leraar ben jij? Groetjes van Anke van Total! :P

Ik ben al een poosje niet in Fügen en Hoch Fügen geweest maar bij SKischool Kostenzer hadden ze voorheen ook Nederlands sprekende leraren/leraressen. Stuur ze anders gewoon een mailtje via skiinfo@hochfuegen.com

Viel Spass!

Skiën. What else.

Hi Anke. Dat lees jij óók snel hier haha. Ton en Roos van Schischule Aktiv. We zullen elkaar over 2 weken wel weer zien. Genoeg Nederlandstalige skileraren dus.

Beste Nederlandse skileraren uit Fügen,

Ik kom op dit forum terecht omdat wij overwegen naar Fügen te gaan in ferbruari en ook op zoek zijn naar NL les voor mijn zoontje van 4. Ik begrijp dat dat geen probleem is, maar nu heb ik nog een andere vraag. Mijn vriend zit naar de kaartjes van het gebied te kijken en het lijkt een beetje alsof je vanuit Fügen wel met een skilift naar een klein skigebiedje (Onkeljoch) met maar een paar afdalingen kan, maar het is onduidelijk of je vandaar uit verder kan skieen naar de rest van Hochfügen/Kaltenbach of dat je daar dan weer een bus/auto voor moet nemen vanuit Fügen zelf. Iemand die ons daarover kan informeren?

vriendelijke groet,

Michelle

Oja, en of mijn aanname klopt dat de (kinder)skiles dan plaats vindt in Fügen zelf! Michelle

Hoi. Je kunt lessen in het dorp Fugen voor beginners. Ook kun je naar boven op de Spieljoch en daar ik ook een kinderland. Voor hochfugen gaat een gratis bus. Daar is ook een kinderland van onze skischool. In februari hebben wij overal Nederlands gediplomeerde skileraren. Veel plezier. Kijk ook maar naar wat foto’s op Facebook skischule aktiv Fugen.
Ik werk er ook in de vakantieweken.

Hoi Michelle, Fügen is opgedeeld in twee gebieden. Spieljoch ( waar je kan komen met een halfuurtje gondel vanuit het dorp) en Hochfügen ( waar je kan komen met een halfuurtje skibus). De twee gebieden zijn inderdaad niet met elkaar verbonden. Veruit de meeste mensen gaan skieen in Hochfügen, dat is groter, en je kan door naar Kaltenbach etc. Op beide plekken kan je skiles nemen, ook voor kinderen. Veel plezier daar!

Hallo allemaal,

Wij gaan volgende week naar Fügen en willen graag onze zoon van 3,5 op les doen. De meeste skischolen beginnen vanaf 4. Zodoende dat ik mij afvraag of hij al wel kan lessen. Ik zie wel dat er een paar mini-clubs zijn. Heeft iemand daar ervaring mee? En wat adviseren jullie ons?

Alvast bedankt!

Groeten,

Mischa

Hoi, het verschilt wel per kind hoor, sommige kinderen kunnen op 3,5 het wel aan om 4 uur ( 2x2) per dag weg te zijn van hun ouders, en actief bezig te zijn, anderen trekken dat gewoon nog niet.
Ik weet bv van Skischool Total dat ze ook ‘bambini’ les hebben, dat is 2 uur per dag voor de allerkleinsten, en dan wordt in een kleine groep vaak heel rustig de kids aan de hand van de berg af gevoerd, om ze te laten wennen aan het gevoel. Maar als je zelf het idee hebt dat hij sterk (voor het remmen) en groot en sportief genoeg is om lekker te gaan leren skiëen, dan moet je het gewoon proberen. Lukt het niet, dan kan je vast terug naar een bambini groep voor de rest van de dagen. :)
Ik heb kinderen van 3,5 gehad die na een week goed de berg af kwamen, en kinderen van 5 die het liefst de hele dag aan de hand van de leraar in het bambinigroepje wilden blijven, en ook niet probeerden om te remmen of zo.

Hoi Mischa,

Ik heb zelf een zoontje die al met 2 1/2 jaar begonnen is. Maar inderdaad fysiek wel sterk. Fun is het allerbelangrijkste verder. Wanneer jullie in Fugen zitten zou je ook kunnen vragen bij skischool Aktiv. Zij geven ook beneden in het dorp les aan de allerkleinsten. Maar bij Total of Aktiv in Hoch Fugen kan het ook. Gewoon proberen en met de skischool afspreken dat je eerst 1 of 2 dagen boekt en bijboekt als het goed gaat. Is niet duurder dan gelijk al meerdere dagen boeken.
grtn
Ton

Zijn net terug van een week skien in fügen. Beste mensen, bij ski school Kostenzer is het een grote puinhoop als het om planning gaat. Ze doen daar maar wat. Mijn kinderen van 5 en 7 hebben 4 (!) verschillende leraren gehad en ik moest iedere dag erop toezien of mijn kinderen goed ingedeeld werden. Grote ergenis. De laatste dag stonden we met de groep van 7 kinderen boven op de berg op de ski leraar te wachten, moest de ski leraar beneden blijven van zijn baas omdat hij ski’s moest gaan verhuren ! En de groep werd bij een onbekende leraar geplaatst die al 6 kinderen in de groep had. Stonden op een gegeven moment bijna een kwartier te wachten toen we met de sleeplift omhoog gingen, leraar kwam niet… Echt belachelijk, maar goed dat we mee naar boven zijn gegaan om op de kinderen te passen !! Schandalig !! Daarover ons beklag gedaan bij ski school samen met andere ouders, maar natuurlijk hadden zij het allemaal goed gedaan. Echt schandalig hoe Kostenzer werkt. Max is een perfecte ski leraar uit Oostenrijk, leuke vent. Werkt ook een andere NL man als leraar, ook perfecte ski leraar.
Grt Bas

Kostenzer is een ongeorganiseerd zooitje. Kleine dikke man beneden (günther) verkoopt en verkoopt, de geld machine draait maar een fatsoenlijke tegenprestatie is er niet. Wat een gedoe daar. Mijn kinderen hebben ook meerdere ski leraren gehad en ook iedere dag weer afwachten wat er nu weer fout zou gaan. Grote ergernis en je kind wordt aan zijn lot overgelaten. Echt fout ! Op de vrijdag stond er zelfs een ski leraar (de 5e skileraar in die week!) tegen mijn zoontje te schreeuwen. Niet normaal, ik heb hem direct uit de les gehaald. Toen hadden ze al een veel te zware rode afdaling achter de rug waar het ene kind naar het andere viel en schrik kreeg om verder te skien. Bleek dat ze bij een groep moesten aansluiten die verder gevorderd waren… Ook totaal geen medewerking vd leraar toen onze kinderen onderuit waren gegaan. We hebben ze op de billen de berg af laten gaan. Zo gaat Kostenzer met kinderen om… Moet je echt niet willen. Wij gaan klagen beneden bij de baas, maar die was zich van geen kwaad bewust. Max is inderdaad een leuke oostenrijkse leraar en de NL leraar is ook ok (naam weet ik niet, is wat oudere nette man).
Groeten,
Paul

Beste Paul en Bas,

Wat vervelend om te horen dat jullie een slechte ervaring hebben gehad met skischool Kostenzer. Als leraar van Kostenzer zou ik toch graag een goed woordje voor de school willen doen. In Het verhaal van Bas herken ik de school eigenlijk niet eens terug. Er is maar 1 enkele leraar die eventueel helpt in de skiverhuur. Het zou erg toevallig zijn geweest als je precies deze bent tegengekomen. Maar dan nog kan ik me niet voorstellen dat de baas hem liever in de winkel laat helpen dat les laat geven!

Ik heb voornamelijk in Hochfugen gewerkt en daar gaat de organisatie naar mijn idee juist erg gesmeerd. Het klopt dat kinderen soms naar een andere groep moeten gaan omdat het beter is voor het kind (en voor de andere kinderen) als een kind in een groep met een te laag of hoog niveau zit, dan is dat voor niemand leuk! Zelf probeer ik een kind maximal 1 maal naar een andere groep te sturen als het echt nodig is! Aan het einde van de week kan het zijn dat twee groepen samen gaan, een leraar kan niet met 2 leerlingen skieen als een andere leraar ook maar met 3 of 4 skied, als de groepen aan het einde van de week overeenkomen, worden de groepen samengevoegd. Dit is in mijn ervaring nooit een probleem geweest.
Of het in Fugen (spieljoch) ook zo gesmeerd gaat kan ik niet zeggen. Maar er werken allemaal gediplomeerde en ervaren leraren bij Skischool Kostenzer. (Ook een hele hoop Nederlandse of Nederlands sprekende duitse leraren!!! zeker in de nederlandse schoolvakanties, om on-topic te blijven).
Het enigde wat ik kan aanraden, als er iets in een skischool niet gaat zoals je zou wensen, ga naar de baas of de chef. Niet aan het einde van de week, maar zo snel mogelijk. Dan kan er namelijk nog iets aan gedaan worden! Skischool Kostenzer is ook zeker een hele leuke skischool met een goede organisatie achter de schermen, maar er zijn altijd factoren die ervoor kunnen zorgen dat het toevallig de week dat jij er bent net niet lekker gat. In ieder geval mijn excuses voor de slechte ervaring en ik hoop dat jullie in de toekomst alleen nog maar goede skischool ervaringen hebben!

Beste allemaal,

Ook net terug van een weekje Fugen. Heel slechte ervaring met Kostenzer. Mijn zoontje van 4 ging voor het eerst skieen en de begeleiding was echt niet best. De leraren zaten regelmatig niet op te letten waardoor de kinderen op elkaar botsten en over elkaar heen vielen. Als ze vielen werden ze aan de muts van hun jas omhoog getrokken. Kindjes die echt nog niet goed konden remmen of sturen werden de heuvel afgeduwd en gleden zo het rijtje wachtende kinderen in die omvielen, veel tranen. Ik heb mijn zoontje ook meteen uit de klas gehaald.

Beste mensen,

Ook dit jaar gaan wij met de hele familie weer naar Fuegen…Doen wij al 4 jaar en zetten onze kinderen altijd bij Ski school total in de les. Wij hebben nog nooit een probleem gehad ze hebben het altijd naar hun zin daar en daarbuiten hebben ze altijd een NL sprekende leraar gehad. Zo ook dit jaar weer en wij zelf nemen ook altijd de eerste 2 a 3 dagen les om weer in te komen. Bevalt ons prima.

Fam De Jong

Plaats een reactie