Van middenstation Kaltenbach naar Hochfugen en terug

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kaltenbach

Wie kan mij vertellen of het te doen is om als beginner (2 jaar ski-ervaring) ook vanuit Kaltenbach (Hochzillertal) naar Hochfugen gebied te skien? Is dit te doen? Rode pistes niet te steil?
Als dit niet op de ski kan, lukt dit dan met liften/gondel of ben je dan ‘verplicht’ de skibus te nemen naar Hochfugen?

En terug vanuit Hochfugen naar Kaltenbach als beginner, moet je dan ook de skibus nemen of kan dit bijvoorbeeld met skiliften/gondel als de pistes te lastig zijn voor een beginner?

Ik lees graag jullie reacties!

Hoi, die verbinding is goed te doen, ook voor een beginner! Je kunt alleen skiend de berg oversteken, niet met een lift. De rode pistes in Hochfugen zijn ietsje pittiger dan die in Kaltenbach maar voor rood zijn ze echt goed te doen. Ze zijn ook lekker breed. Er gaat wel een bus van Hochfugen naar Kaltenbach maar geen idee of dit een goede verbinding is.

Vanuit Kaltenbach naar Hochfügen is wel degelijk lastig. De logische route (rode 1) ligt er onderin snel slecht bij en is op sommige plekken redelijk steil voor een rode. Eventueel kun je naar het dalstation van de Holzalm skiën en naar de 8er Jet lopen via de parkeerplaats of via de oefenliften, die pistes zijn wat makkelijker. Per bus zal je in Fügen moeten overstappen. De terugweg is beter te doen.

null

^ Het laatste stuk van de rode 1 (op de voorgrond), foto is aan het begin van de middag genomen. Niet het steilste en ook niet het slechtst erbij liggende stuk, maar je ziet de bückels.

*bericht bewerkt door David23 op 08 jun 2017 18:11

❄️

Je kan prima vanuit kaltenbach naar Hoch Fugen gaan met enkel 2 korte blauwe pistes. Als je na de wedelexpress het niet ziet zitten om de rode pistes naar beneden te doen neem je gewoon de gondel naar beneden.
Verder vind ik het lastig om zo te zeggen of het voor jullie te doen is of niet. Maar mocht je het niet zien zitten om terug te skiën kun je altijd de bus terug pakken. Op de terugweg heb je de rode 13 en die is op zich niet heel moeilijk maar kan soms best druk zijn omdat dat je waarschijnlijk niet de enige bent die terug wil gaan.

Is het misschien niet een idee om 1 of 2 ochtenden daar les te nemen om zo met een leraar erbij wat te “wennen” aan het gebied??

Übung macht den meister!!!

ligt er ook aan hoe de pistes erbij liggen. Zelfs een makkelijke piste kan een behoorlijke bitc# zijn als de piste volledig aan gort is geskied na bijvoorbeeld een heerlijke dump…

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Vanuit Kaltenbach naar Hochfügen is wel degelijk lastig. De logische route (rode 1) ligt er onderin snel slecht bij en is op sommige plekken redelijk steil voor een rode.

David23 op 8 jun 2017 18:08

De vraag ging over de Verbindingspistes (blauwe 12, rode 13). De rode 1 kan vermeden worden door de gondel naar beneden te pakken, hoewel ik die piste prima te doen vind. Slechte omstandigheden helpen natuurlijk nooit.

Vanuit Kaltenbach naar Hochfügen is wel degelijk lastig. De logische route (rode 1) ligt er onderin snel slecht bij en is op sommige plekken redelijk steil voor een rode.

David23 op 8 jun 2017 18:08

De vraag ging over de Verbindingspistes (blauwe 12, rode 13). De rode 1 kan vermeden worden door de gondel naar beneden te pakken, hoewel ik die piste prima te doen vind. Slechte omstandigheden helpen natuurlijk nooit.

elisabeth101 op 8 jun 2017 21:11

Voorzover ik weet is er geen talfahrt op de Zillertal Shuttle (de gondel), toch? Of is dat sinds 2016 veranderd?

❄️

Vanuit Kaltenbach naar Hochfügen is wel degelijk lastig. De logische route (rode 1) ligt er onderin snel slecht bij en is op sommige plekken redelijk steil voor een rode.

David23 op 8 jun 2017 18:08

De vraag ging over de Verbindingspistes (blauwe 12, rode 13). De rode 1 kan vermeden worden door de gondel naar beneden te pakken, hoewel ik die piste prima te doen vind. Slechte omstandigheden helpen natuurlijk nooit.

elisabeth101 op 8 jun 2017 21:11

Voorzover ik weet is er geen talfahrt op de Zillertal Shuttle (de gondel), toch? Of is dat sinds 2016 veranderd?

David23 op 8 jun 2017 21:59

Ik weet niet beter dan dat je met die gondel weer naar beneden kan. Dit jaar nog gedaan door vrienden van me.

Übung macht den meister!!!

Wanneer je de Shuttle gondel omlaag neemt zou het kunnen. Ik raad je dan met die hoeveelheid ervaring wel aan om goed te plannen wanneer je heen gaat en weer terug skiet. De rode 1 naast de gondel ligt er zoals David23 al zegt 's middags heel vaak hobbelig bij. Als je heen wil is vroeg gaan dus een aanrader. Ook de 13 terug kan heel druk zijn. De timing maakt naar mijn mening best wat uit. Op een nagenoeg lege piste kun je je veel meer focussen op je techniek.

Plaats een reactie