Skischolen Kaltenbach voor kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kaltenbach

@Hilde, wij komen ook naar Hochzillertal van 7 tem 10 maart 2013.
Wij wensen les te nemen bij skischool Hochzillertal, heb reeds mail gestuurd met meer info maar nog geen antwoord ontvangen. Kan jij me eventueel het gepaste emailadres doorgeven aub ?
We zijn met 2 gezinnen waarvan de 2 oudste kids (°2007) skilessen willen volgen bij jullie en de 2 jongste kids (°2009) in de voormiddag naar de kinderopvang kunnen (dus wss Mini Club II).
Alvast bedankt,
Elli

Hallo Elli,

Vanwege mijn studie ben ik dit seizoen niet in de sneeuw te vinden, dus actuele informatie heb ik helaas niet voor je. Van vorig jaar weet ik nog van mijn chef dat hij een hele erge digibeet is, dus het kan even duren voordat er gereageerd wordt op e-mail. Hoe lang is het geleden dat je hebt gemaild? Bij mij duurde het vorig jaar meestal een week voordat ik antwoord had. Misschien heeft dit ook te maken met dat het nog vroeg in het seizoen is en er zeer weinig te doen is in het boekingsbureau. Als je snel antwoord wil hebben, kan je misschien het beste even bellen met het bureau. Straks in het hoogseizoen (vanaf volgende week) is hier van 08.00 tot 13.00 en van 15.00 tot 17.00 iemand aanwezig (dacht ik…). Het telefoonnummer staat wel op de website. Dit is http://www.hochzillertal.at

Mini Club II is overigens geen kinderopvang maar echte skiles! Alleen maar twee uurtjes per dag, omdat dat al vermoeiend genoeg is voor deze kinderen van die leeftijd. De lessen worden dan ook aangepast op de leeftijd van de kinderen en er zijn vaak maximaal 6 kinderen.
Ik wil wel even benadrukken dat dit vorig jaar zo was. Of het dit seizoen allemaal hetzelfde loopt, kan ik je natuurlijk niet garanderen.

Hopelijk kan je hier wat mee!
Hilde

Dit jaar bij skischool HochZillertall geweest. Onze drie kinderen hebben daar in hele korte tijd erg veel geleerd. Het lesgeven is persoonlijk, betrokken en deskundig. Onze zoon van 6 had vorig jaar een beetje op een weitje gerommeld. Bij HochZillertall dit jaar werd hij heel goed opgevangen en na 3 dagen les gaat hij met gemak de blauwe pistes af en de lichtrode. Helemaal top! Optimal heeft een prachtige speelweide, maar het ziet er allemaal erg commercieel en onpersoonlijk uit. Volgend jaar weer skischool hochZillertall

Beste iedereen,

Is er ook een mogelijkheid tot snowboard lessen voor volwassenen en dit enkel in de voormiddag (Kaltenbach)? Dit zou voor de periode 23/02 tot 28/02 zijn.

Alvast bedankt!

Dag mensen,

heb met interesse de discussie gelezen hierboven over de kwaliteit van de 2 skischolen.

Heb dezelfde soort vraag als gast 967 hierboven. Weet iemand hier of er de mogelijkheid bestaat om bij één van de twee scholen alleen 's morgens te lessen. Kan het op de sites van de beide scholen niet goed vinden.

Misschien is een lezer van deze vraag nu in het gebied? (en bevalt het…?)

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Hallo allemaal,
Wij zijn juist terug van wintersport en hebben onze 2 meiden van 5 jaar na alle reacties bij HochZillertal op les gedaan. Het is ons wel een beetje tegen gevallen. Groepen van 12 kids, geen nederlands sprekende skilerares en weinig vertier tijdens de les ten opzichte van Optimal. De kids hebben 1,5 dag langs een hekje staan wachten en mochten 1 x per kwartier 10 meter naar beneden oefenen op de pizza-punt. Geen liftje, geen lopende band maar gewoon steeds omhoog stappen. De kinderen verveelden zich enorm. Er waren 2 ski-juffen waarvan de één de eerste dag duidelijk geen zin/geduld had met de kids. De andere juf was wel lief en probeerde de kids zo goed mogelijk op te vangen bij verdriet of om naar het toilet te gaan. Het is misschien wat negatief maar wij hebben onze meiden na 2 dagen van les gehaald en kregen zonder problemen ons geld terug voor de nog resterende dag.
Bij Optimal zag het inderdaad wel leuk uit met speeltoestellen en een hut en een lopende band. Onpersoonlijkheis is mij niet opgevallen en waren zeker meer groepen van Optimal dan van Hochzillertal op de piste te zien.
Halve dagen les is volgens mij alleen mogelijk met privéles.
Het skigebied is overigens prachtig met goed geprepareerde pistes en genoeg leuke hutjes en restaurants op de piste.

Onze zoon vorig jaar ook bij Hochzillertal gehad, had les van een Italiaan die Duits sprak.
Is mij ook niet meegevallen. Dit jaar les gehad in Finkenberg bij de gelijknamige skischool.
Heb het idee dat ze puur voor het geld gaan puur zakelijk met weinig aandacht en liefde voor de kids.

Onze ervaring met Hochzillertal was er ook 1 met twee gezichten: onze oudste, die de piste al opging, heeft zich prima vermaakt en ook flink bijgeleerd. Wat onze jongste betreft: zie https://www.wintersport.nl/forum/topic/88053 (ik ben topicstarter). We twijfelen of we volgend jaar toch misschien Optimal maar doen voor haar. Maar ze is dan bijna 6, wie weet of ze dan waarschijnlijk wel de piste op zou mogen? Heeft dan dus 6 halve dagen en 6 hele dagen “les” gehad…

Plaats een reactie