Verbindingslift brand af in Hochfügen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochzillertal - Hochfügen

Enige wat je dus nodig hebt is een snowcat om te pendelen tussen bergstation van Holzalm en Wedelexpress over de bestaande rode piste 😛.
Hang daar een paar wagonnetjes achter en het debiet komt in orde…

Dat gaat misschien nog sneller dan half uur in een pendelbus.

Morzel op 3 dec 2018 23:07

Mooi idee. Betwijfel of ze hier zelf mee gaan komen.

Enige wat je dus nodig hebt is een snowcat om te pendelen tussen bergstation van Holzalm en Wedelexpress over de bestaande rode piste 😛.

Hang daar een paar wagonnetjes achter en het debiet komt in orde…

Dat gaat misschien nog sneller dan half uur in een pendelbus.

Morzel op 3 dec 2018 23:07

Mooi idee. Betwijfel of ze hier zelf mee gaan komen.

JWWietsma op 3 dec 2018 23:41

Volkomen onuitvoerbaar.

Die lift gaat de komende tijd niet meer draaien. Door mijn ‘brandweerbril’ kijkende zie ik een fors ontwikkelde brand, met een flinke rook en temperatuuropbouw. Zal jullie verder niet vervelen met brandweerterminologie, maar reken er maar op dat veel metalen delen verzwakt zijn, door hitte zijn versmolten en doorgebogen zijn. Het gebouw heeft in ieder geval giga grote stalen dwparsspanten, die het geheel nog bij elkaar houden. Bij minder grote, dikke spanten, was de constructie geïmplodeerd door hittewerking. Bij de dunnere spanten kun je op de foto’s al vervorming zien.

*bericht bewerkt door Gerben1979 op 04 dec 2018 00:04

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Kijk hier eens wat een laagspanningskast op 400a doet tijdens een kortsluiting…

Bas10 op 3 dec 2018 14:54

Kijk eens aan!
Thx.

Bla, bla, bla.

Gebouw ziet er inderdaad behoorlijk verzwakt uit. Grootste vraag is denk ik of de techniek van lift is aangetast. In het geval dit niet zo is, vraag ik me af of het mogelijk is het gebouw eraf te slopen en een tijdelijke overkapping te maken?

@Daanster Ik verwacht dat al het metaal behoorlijk verzwakt zal zijn door de hitte. Ik denk dat de lift het erg zwaar te verduren heeft gehad. Zelfs de testen om te kijken hoe erg het is zullen vrij lang duren…

Click. Click. Peace

klopt @Rogier, zal toch eerst zorgvuldig onderzocht moeten worden wat er nog (veilig) gebruikt kan worden. Voor zover ik tot nu toe bij andere liften gezien heb, is het voor dit seizoen gewoon voorbij voor deze lift.

Edwin van Riel

Als de lift met aandrijving te repareren valt in afzienbare tijd. Hoeft het niet afgelopen te zijn met de lift voor het seizoen.
Als de beton constructie nog meer dan voldoende support levert kan je er voor kiezen om een tussen vlonder te bouwen (kan vaak in hout uitgevoerd worden in combinatie met standaard stalen liggers die vaak op de schrappen liggen) en daarop het dak met draagconstructie afstempelen.
Testen, vlonder bouwen, afstempelen kan binnen een week geregeld zijn.
Dit is dan wel puur om het gebouw toegankelijk te maken (en uitgaan van voldoende support van betonconstructie), lift met electra even compleet negerend. Dit zal veel meer tijd kosten

*bericht bewerkt door Birdheart op 04 dec 2018 09:28

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Nauders had het destijds snel gerepareerd. Brand in het dalstation toen in oktober en in december draaide het toen weer volgens mij. In 2 maanden dus.
Ik ben er vanaf 20 januari. Gelukkig kan je meer kanten op in het Zillertal.

*bericht bewerkt door Matthieu op 04 dec 2018 12:22

Aftellen maar!

Op de Hochfugen FB pagina stelt men te hopen de lift na kerst weer in gebruik te kunnen nemen en dat verdere informatie volgt.

Dat is puik werk als dat lukt.

Op de Hochfugen FB pagina stelt men te hopen de lift na kerst weer in gebruik te kunnen nemen en dat verdere informatie volgt.

Dat is puik werk als dat lukt.

Sneeuwplank op 4 dec 2018 13:18

Zou inderdaad erg mooi zijn! Ik duim mee, voor mezelf (ga vanaf 2 februari) en voor het skigebied!

*bericht bewerkt door Quick op 04 dec 2018 13:30

Mr. Slow

null

Al een iets minder voorwaardelijke uitspraak. Ze zijn alvast optimistisch dat ze de lift tegen kerst in orde krijgen.

Van mij krijgen ze nog drie weken langer als het moet 😉👍

Zou een erg knappe prestatie zijn w.m.b.

Mr. Slow

Vraag me toch af hoe dit nu alweer mogelijk is.

Die dingen zitten toch voornamelijk vol metaal en beton?

bartvwg op 3 dec 2018 14:31

Daar vergis jij je toch echt in…

Enormveel elektro + regel techniek.

Kijk hier eens wat een laagspanningskast op 400a doet tijdens een kortsluiting…

https://youtu.be/bLHZTuS-RSQ

De amperages gaan nog wel veel hoger bij zo’n aandrijving van een lift.

Bas10 op 3 dec 2018 14:54

Maar, 400 volt en 400 ampère is ook niet mis…

*bericht bewerkt door sneeuwkabouter op 04 dec 2018 17:49

Wij gaan 19 -1 naar Kaltenbach .Als deze lift niet snel gemaakt kan worden hebben ze een behoorlijk probleem ,en wij ook om vanaf Hogh Fugen terug te komen. Weleens mee gemaakt dat hij door te veel wind niet draaide. Moest toen met de bus terug naar het treinstation van Fugen ,daar overstappen op de skibus naar Kaltenbach .Je bent dan toch een uur onderweg. Of bij de Geolsbahn .uitstappen en via Spieljoch omlaag.

Hochfügen heeft zojuist op hun Facebookpagina laten weten dat de Zillertal Shuttle vanaf 21 december weer open zal zijn.

*bericht bewerkt door Henri op 07 dec 2018 12:55

Wow dat is straf. Daar wordt in zeer korte tijd een hele berg werk verzet. Het lijkt er dus op dat alleen de opbouw is afgebrand, maar niet het lage gedeelte waar de liftinstallatie staat.

Born to Ride

👍

Goed nieuws!!

Aftellen maar!

Haast ongelofelijk gezien die enorme vlammen en de hitte die dat gegeven moet hebben.
Wellicht bedriegt schijnt een beetje, of wordt er een enorme hoop werk verzet in korte tijd.
Mooi nieuws!

It is an amazing world

Poeh, da’s ambitieus. Dan zal de kern inderdaad niet aangetast zijn en zullen ze er een eenvoudige noodconstructie omheen gaan fabriceren. Niet mooi, wel functioneel en prima om het seizoen door te komen.

Hochzillertal blijft niet gesparen van verder pech: problemen met de nieuwe lift in kaltenbach
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/kettingbotsing-met-gond…

Ze doen er momenteel alles aan om de lift terug in orde te krijgen. De lift zou in de periode kerst - nieuwjaar terug draaien. De techniek van de lift was niet erg aangetast. Het is vooral cosmetische schade die was aangebracht.

De brand was veroorzaakt door 2 halogeen lampen die op een plastic mat schenen. Door de hitte is dit in brand gevlogen, het vuur was vrij laat opgemerkt, toen de brandweer eraan kwam, waren de vlamen al boven het dak.

Momenteel wordt er de klok rond gewerkt om het zo snel mogelijk terug te laten werken. Het zou wel een recordtijd zijn moesten ze klaar zijn tijdens de nieuwjaarsperiode.

Inmiddels zijn ze al weer testritten aan het maken. Een van de liftmedewerkers liet weten dat ze het dicht gingen maken met plastic. In de zomer krijgt het gebouw een compleet nieuw dak, omdat de staalbalken van het dak zijn verbogen. De liftconstructie zelf heeft weinig tot geen schade.

Foto-update van de Zillertal Shuttle vandaag:

https://cdn.wintersport.nl/forum/23/a322192701a279e9ecfaa08b...
https://cdn.wintersport.nl/forum/23/64aa0ca6fbe50115262d9814...
https://cdn.wintersport.nl/forum/23/da62333aa079afd43d1e02fe...
https://cdn.wintersport.nl/forum/23/07d08119e3bfb74be66b4527...
https://cdn.wintersport.nl/forum/23/9200b2dfbf069d37954b7163...

null

Goed om te horen ben er zelf over 4 weken.

Zo dan, dat is een knap staaltje werk.

Wat een werk hebben ze verzet daar zeg!

De Zillertal Shuttle is zeer goed opgeknapt. Moest je niet weten dat er een brand was, had je niets door. Ik ben hier zelf de hele week, heb hem meerdere keren genomen. Aan de binnenkant kan je wel een beetje zien dat er een brand was, maar het vakt echt niet op. Ik ga morgen terug naar het Hochzillertal, ik zal wat foto’s nemen!

null
null
null

Plaats een reactie