1e week kerstvakantie Zillertal of Mittersill

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochzillertal - Hochfügen

Beste Forumleden,

De laatste jaren gaan wij met het gezin de eerste week van de kerstvakantie op wintersport. Zelf ga ik die week ervoor al en mijn vriendin en zoon vliegen donderdag (gunstige studiedag) naar Innsbruck. Tickets zijn al geboekt :)

Afgelopen jaren zaten we in Leogang en t/m 1e kerstdag was het altijd lekker rustig in het hele skigebied. Nu zijn we aan het kijken en hebben de keuze tussen een appartement in Mittersill en in het Zillertal (nabij Kaltenbach).

Nu hebben we liever niet al te veel drukte en ik ken Kaltenbach zelf als een drukke skifabriek; maar hoe is het in Fugen, Mayrhofen of Zell in die week?

Het skigebied bij Mittersill is meestal redelijk rustig is mijn ervaring.

We skieen t/m 26 december; laatste dagje wat druk is niet zo erg, maar de hele week zou een domper zijn.

Wat zouden jullie aanraden en waarom?

T/m kerst is het sowieso niet heel gek druk nog. Vind zelf Königsleiten het leukst in het Zillertal, maar als je meerdere kanten op wil is Zell een betere uitvalsbasis. Dan kun je kiezen of je Zillertal 3000, Kaltenbach of Zillertal Arena doet.

Ik ben afgelopen seizoen in Mayrhofen geweest in de tweede week van de kerstvakantie. Qua drukte zeer goed te doen, als je ook van de (licht) rode pistes af kunt. De blauwe pistes zijn wel een stuk drukker. Wachttijd bij de liften meestal 2 tot 5 min.
Kaltenbach vond ik echt een drama qua drukte dat zelfde seizoen, maar ben er ook maar een dag geweest. Verbinding naar Hochfügen lag er toen wel uit (ik dacht door weersomstandigheden), een lift was de halve dag kapot en het weer was slecht. Via Zell ben ik een dag naar Gerlos en Koningsleiten geskied, leuke verbinding. Echter heeft deze verbinding vanaf de dag erna twee weken eruit gelegen door de grote hoeveelheid sneeuw. En als je van Gerlos terug moet naar Zell is dat nog best een stukje rijden met de bus.

Ik zou lekker in Zell gaan zitten. Genoeg vermaak en afwisseling in het hele Zillertal en die week zal tot Kerst toch niet druk zijn. Mochten de condities tegenvallen, kun je hoog genoeg gaan in Zillertal Arena, 3000 en Hintertux. Meer opties. Kaltenbach kun je prima overslaan.

Mr. Slow

Thanks voor de reacties. We hebben inderdaad voor t Zillertal gekozen.

Plaats een reactie