Must-have-done Zillertal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochzillertal - Hochfügen

Dank je, Henri! Klinkt goed, denk dat dat 't toch maar moet gaan worden…

Alleen nog in dubio over de skipas; Tirol Snowcard of Zillertaler Superskipass… Als het niet goed te bereiken is met OV, dan is het niet handig en vraag mij af of je heel veel gebruik zult maken van de andere gebieden in Tirol…

Als je een goed funpark wil hebben dan heb je aan die in Mayrhofen meer dan genoeg. Ze hebben er 3 delen (beginner, intermediate en pro). Weet niet wat je niveau is, maar wij hadden aan het beginner gedeelte al genoeg :D Funpark in Hochzillertal is oke, evenals die in Gerlos, maar niet wow. Vooral de sleeplift bij Hochzillertal is echt vreselijk voor boarders in ieder geval (heel laag touw en geen "aanloop" start). Mooie lange afdalingen kun je zeker maken op de Ahorn in Mayrhofen of afdalingen van Hochzillertal richting Hochfugen.

Have fun!

Niveau? Uhm… op de piste wel prima, in het park beginner, vind het erg leuk, maar ben beetje een mietje ;).
Funpark vind ik leuk, maar is niet het enige, vind lange afdalingen maken ook leuk en wellicht kan ik daar wat freeridelessen nemen. Wil ook gaan skien, af en toe wel een dagje gedaan, maar nooit echt doorgezet. Vond het altijd zonde van de skidagen daar, want je bent normaal gesproken vaak maar een weekje in de sneeuw.
Denk dus dat ik mij er wel ga vermaken, vind 't alleen zo spannend om naar een ‘nieuw’ gebied te gaan, gelijk voor vier weken… Stel nou dat 't niet leuk is? Aan de andere kant, sneeuw en bergen, wat kan er nou niet leuk aan zijn…!

Ik zit volgende week ook daar, en wel in dit hotel http://www.badhotel-kirchler.at/ we hebben 4 nachten geboekt en ken het gebied totaal niet! wat raden jullie aan van daar, alleen in Hintertux blijven of toch ons verplaatsen naar andere gebieden? en hoe snel gaat dat? We zijn 3 heel ervaren skiërs.

Bedankt voor de input

@Irene als je er vier weken bent dan zou ik zeker een keer een gids boeken om te freeriden in Hochfugen. Het uitgelezen gebied in het Zillertal om dat te gaan doen. Zeker gezien je er in een rustige periode zit zal er niet zoveel afgekrast zijn.
@Bruno HIntertux heb je binnen een week wel genoeg aan. En anders ligt Mayrhofen om de hoek, reistijd is niet al te lang, ongeveer 10/15 minuten.

Je kunt het beste niet de hele tijd in Hintertux blijven. Het gebiedje is leuk voor 1 of 2 dagen, maar dan heb je het wel gezien als ervaren skiër. Het skigebied van Mayrhofen is snel te bereiken, je kunt in Lanersbach (Eggalm) of Vorderlanersbach (Rastkogel) de lift omhoog pakken. Vanuit hintertux is dit ongeveer 10 minuten rijden en zeker de moeite waard om te doen! Het is een mooi uitgebreid skigebied.

Ok thanks!

Ik ben benieuwd

Klinkt goed allemaal… Dus dat wordt Oostenrijk! Nu eerst nog even twee keer een weekje genieten van de vertrouwde Franse Alpen…!

Net terug! Was super! Goeie condities, van volk viel het ook mee!
Zaterdag Kaltenbach, zondag Arena en maandag opnieuw Kaltenbach (was zo door de organisatie geregeld). Topreis! Aanrader!

Go with the snow!

oke

Plaats een reactie