Skischool Hochzillertal Kaltenbach

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochzillertal - Hochfügen

Na de diverse berichten hier op het forum te hebben gelezen, hebben wij onze dochter van bijna 5 deze week op les zitten bij skischool Hochzillertal. Over de mensen niets dan lof, het gaat zeer gemoedelijk en iedereen is erg vriendelijk.

Zij zit in een beginnersklasje, maar heeft vorig jaar ook al 6 ochtenden geskiet. Nu wil het geval dat ze zich eigenlijk een beetje verveelt… Ze kan echt nog niet goed genoeg skiën om al de piste op te kunnen, maar heeft het wel gezien om elke keer hetzelfde stukje omhoog te klunen en met de handjes op de knietjes naar beneden te skiën. Vorig jaar in Nauders gingen ze af en toe even in een soort speeltuintje spelen, of een rondje in een bakje achter een sneeuwscooter, goed voor de afwisseling. Voor zover ik begrijp gebeurt dat hier helemaal niet. Zijn wij in Nauders vorig jaar zo ontzettend verwend of is dat eigenlijk wel redelijk gangbaar? We hebben haar juf gesproken en ze gaat kijken of ze morgen naar de iets hogere kinderpiste kunnen, maar ik vraag het me gewoon even af.

wij hebben met Skischool Hochzillertall zeer goede ervaringen. 3 kinderen op les, alledrie zijn ze met sprongen omhoog gegaan. Vorig jaar bij skischool Hippach was achteraf gezien, zonde van het geld. Ons zoontje van 6 had vorig jaar een beetje "rondgeslenterd", dit jaar kan hij goed elke blauwe piste af en pakt zelfs lichtrode pistes. Helemaal goed. Advies: doe ze drie hele dagen op les en niet 3x een halve dag. Die middag elke keer levert veel meer op!

Ze heeft ook hele dagen les gehad, maar ik heb niet de indruk dat ze veel meer kan dan vorig jaar na zes ochtenden. Na mijn opmerking zijn ze wel wat meer variatie aan gaan brengen en uiteindelijk vond ze het wel leuker, maar ik twijfel voor haar heel erg of we haar volgend jaar weer daar zullen laten lessen. De oudste (net7) ging meteen met haar klasje de piste op en heeft een topweek gehad. Als de jongste dat volgend jaar ook kan/mag dan zal het wel loslopen, maar ze is dan nog geen zes dus zeker zijn we daar niet van…

Houdt in je achterhoofd dat elk levensjaar enorm veel verschilt. Ons zoontje, vorig jaar vijf jaar, was niet te motiveren en niet vooruit te krijgen. Dit jaar, na enige druk van ons is hij het aangegaan en hij is nu de bink op skies. Hij vindt het nu ontzettend leuk en spannend. Moraal van mijn verhaal, een kind bepaalt zijn eigen tempo.

Gast 664, mocht hij dit jaar wel echt de piste op? Denk namelijk dat we in een soort vicieuze cirkel zitten met haar: ze vindt het niet zo leuk dus doet ze niet zo haar best. Ze wordt in februari 5 dus volgend jaar zal ze bijna 6 zijn. heb maar even een accountje aangemaakt

Plaats een reactie