Flachau of Fugen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Hochzillertal - Hochfügen

We zitten in dubio…
Gaan boeken voor de week van 16-23 maart en moeten kiezen tussen Fugen en Flachau. Wie helpt ons een handje??

Vinden skien het belangrijkst, maar zijn ook op zoek naar leuke apres ski!

Vast super bedankt voor tips!

Groet, Roland

Ik heb in alle 2 de skigebieden geskied en ik vind Flachau een stuk makkelijker dan Hochzillertal-Hochfügen.
Het zijn allebei hele mooie gebieden maar als je gevorderd skiër bent zal ik toch eerder naar Hochzillertal-Hochfügen gaan. Voor het lekker knallen en genieten kun je ook goed terecht in Flachau, maar daar zijn de pistes gewoon wat minder lastig.

Hier mijn reisverslag van afgelopen kerst in het Zillertal:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/89993
misschien even leuk om door te lezen zodat je hopelijk een beter beeld krijgt van het gebied.

Après-skiën kun je volgens bij allebei heel goed, maar dit weet ik helaas niet zeker…

Geen ervaring met Fugen!
Ik vind Flachau en omgeving top. Après ski ook.
Makkelijk aan te rijden ook. Lekkere pistes. Moderne liften en sneeuwkanonnen.

Ik ken ook alleen Flachau, dus kan geen vergelijking geven.
Flachau heeft idd vrij makkelijke pistes, bijna uitsluitend rood en een enkel stuk blauw.
De Herman Maier piste (dalafdaling waar volgende week weer de nightslalom gehouden wordt) is een leuk stuk maar ook niet extreem.
Voordeel van Flachau is dat het direct aan de snelweg ligt, dus weinig problemen te verwachten bij sneeuwval.
Nadeel is dat het dorp niet al te hoog ligt (900mtr circa) dus wat minder sneeuwzeker tegen eind van het seizoen. Uiteraard worden er veel kanonnen ingezet maar ik vind het toch altijd minder als de omgeving eromheen alweer groen is.

Apres ski is goed te doen. De leuke tentjes liggen echter niet dicht bij elkaar. Direct na afloop het leukst bij Dampfkessel of Hofstadl maar effe van de 1 naar de ander is een fikse wandeling. De doorzakkers kunnen naar Musistadl (live muziek + eten) of Fire & Ice (discotheek). De Yetibar is voornamelijk gevuld met Oost Europeanen en in het weekend met Noord Afrikaanse jongeren uit naburige dorpen. Sfeer schijnt daardoor wat minder prettig te zijn daar…
In overige apres ski niet alleen maar Nederlanders ook een behoorlijk deel Duits. Een aanrader vind ik om eens op de piste te kijken bij Lisa Alm http://www.lisa-alm.at Niet echt een ouderwetse skihut, ze noemen het zelf een Skilounge.
Voor lunch op de piste: op het middengedeelte zitten een 3-tal skihutten (bij uitstappunt 8erJet)
Het linker restaurant zou ik fijn aan voorbij gaan: rond lunch ontzettend druk, zelfbediening, oost europese eigenaar en eten van niet al te beste kwaliteit (maar wel de helft goedkoper dan de dure Lisa Alm)

Dank voor de reacties! Lijkt idd een beetje sneeuwzekerheid (Zillertal) vs gezelligheid (Flachau) te zijn. Half maart is natuurlijk al wel laat in het seizoen, dus als Flachau dan alweer groen is helpt dat ook niet echt mee in het wintersportgevoel. Aan de andere kant ligt fugen slechts op 600m. dus de kans dat daar nog sneeuw ligt in maart lijkt mij nog kleiner… blijft een lastige keuze dus

Fügen zelf heeft maar een heel klein gebiedje.
Er is geen aansluiting op de rest van het Zillertal, of je moet met de bus/auto willen.

Ja weet ik. Maar volgens mij heel gemakkelijk om in Kaltenbach, Zell am Ziller en Mayrhofen te komen toch? Heb alleen niet echt een goed beeld van de apres ski in Fugen. Volgens websites best goed, maar kan me hier nog niet echt een beeld van vormen. Ervaring mee?

Als ik moet kiezen dan toch ook Flachau en dat voor het volledige plaatje, hier meer info https://www.wintersporters.be/forum/topic/44769

RoCo

Vanuit Flachau kun je met de bus (of auto) naar Flachauwinkl en vandaar uit met de lift naar Zauchensee. Dit dorp ligt op ca. 1200 meter, skigebied tot ca. 2200 meter en heeft een aantal behoorlijk uitdagende pistes, o.a. de Weltcupstrecke. Op dezelfde skipas als die geldig is in Flachau.

Inderdaad, als je naar Flachau gaat, Zauchensee is zeker de moeite waard om minimaal 1 dag te gaan skiën, heerlijk gebied!

Eens met bovenstaande… Zauchensee is top!

In allebei de gebieden geweest en ik zou dan voor hochfugen hochzillertal gaan uitdagender skigebied.
In de postalm zeer goede apresski vindt ik persoonlijk beter dan in de dampfkessel.
En van fugen zit je volgens mij zo in kaltenbach.

@ricardo, exact 5 minuten vanaf de hoofdweg in Fugen sta je op de grote parkeerplaats in Kaltenbach, afgelopen 2 weken elke dag gereden, en de apresski in de Postalm is inderdaad (ok persoonlijke mening) 10 x leuker dan Dampfkessel

Doe de groeten aan Tommi hahaha

Plaats een reactie