Ischgl gaat uitbreiden.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

De bevolking van het Zwitserse Samnaun heeft een “GO” gegeven voor de Salaas vallei te voorzien van pistes en kabels.
Was eerder al door de natuurorganisaties goedgekeurd.

https://www.samnaun.ch/de/news-tipps/2018/12/samnaun-sagt-ja…

*bericht bewerkt door iSKI op 16 dec 2018 18:48

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Werd ook wel eens tijd dat ze in dat skigebied iets gingen vernieuwen/verbeteren!

Wat betekent het concreet? Waar komen de liften precies?

Nou, dat kan nog wel een paar jaar gaan duren want de natuurbeschermers zijn (verrassend…) in bezwaar gegaan

https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=28…

The older I get, the better I was

Wat betekent het concreet? Waar komen de liften precies?

Robvanwinsen op 16 dec 2018 20:39

Er komen 2 dalstations bij in Samnaun. Een in Samnaun Dorf en de andere in Laret. Beide zijn gondels. Dan komen er nog 2 stoeltjes bij en meer pistes thv Salaas. Dat deel van Samnaun ligt achter de Idjoch vanuit Ischgl bekeken.

Best wel een heftig project, vooral die nieuwe dalstations. Maar goed, als er in Ischgl geen bed meer te vinden is, dan zit Samnaun nog niet eens halfvol. Goede zaak dus en je zal veel sneller in het skigebied zijn. Realisatie is gespreid over de volgende vijf jaar.

*bericht bewerkt door Hupla op 16 dec 2018 23:11

Wat betekent het concreet? Waar komen de liften precies?

Robvanwinsen op 16 dec 2018 20:39

Ik heb ze in kaart gezet:
https://www.plandespistes.nl/index.php/8-ski/2-nieuwe-skilif…

Bedankt hopla en Arjen, duidelijk!

.

*bericht bewerkt door Robvanwinsen op 17 dec 2018 09:09

Leuk die nieuwe pistes in de Ravaischer Salaas, maar voor mij zijn de 2 liften vanuit het dal toch veruit de grootste meerwaarde.
Gedaan met dat ellendige steekpad vanuit Samnaun Dorf tot aan de dubbeldek lift en kan ik eindelijk ook eens de dalafdaling naar Laret maken: op minstens 10 keer Ischgl is dat de enige piste die ik ook nog nooit heb geskied, met name omdat ik geen zin heb in een stappen-wachten-busrit triathlon naar de lift.

*bericht bewerkt door Skiwi op 17 dec 2018 09:15

Leuk die nieuwe pistes in de Ravaischer Salaas, maar voor mij zijn de 2 liften vanuit het dal toch veruit de grootste meerwaarde.
Gedaan met dat ellendige steekpad vanuit Samnaun Dorf tot aan de dubbeldek lift en kan ik eindelijk ook eens de dalafdaling naar Laret maken: op minstens 10 keer Ischgl is dat de enige piste die ik ook nog nooit heb geskied, met name omdat ik geen zin heb in een stappen-wachten-busrit traithlon naar de lift.

Skiwi op 17 dec 2018 09:03

Ik wil het eigenlijk niet verder vertellen, maar ik zou het toch aanraden dat wel eens te doen. Onderaan de piste zit de Almrausch, waar je heerlijk een bakje koffie kunt doen of goed kunt eten. De bus gaat stipt om het kwartier. Aan je reactie merk ik ook direct het nadeel van zo’n lift: drukte :).

*bericht bewerkt door Robvanwinsen op 17 dec 2018 09:12

Samnaun breidt uit. Niet Ischgl…

Samnaun breidt uit. Niet Ischgl…

Wunderkammer op 17 dec 2018 09:51

Heeft dan ook betrekking tot Silvretta Arena Ischgl-Samnaun.

Leuk die nieuwe pistes in de Ravaischer Salaas, maar voor mij zijn de 2 liften vanuit het dal toch veruit de grootste meerwaarde.

Gedaan met dat ellendige steekpad vanuit Samnaun Dorf tot aan de dubbeldek lift en kan ik eindelijk ook eens de dalafdaling naar Laret maken: op minstens 10 keer Ischgl is dat de enige piste die ik ook nog nooit heb geskied, met name omdat ik geen zin heb in een stappen-wachten-busrit traithlon naar de lift.

Skiwi op 17 dec 2018 09:03

Ik wil het eigenlijk niet verder vertellen, maar ik zou het toch aanraden dat wel eens te doen. Onderaan de piste zit de Almrausch, waar je heerlijk een bakje koffie kunt doen of goed kunt eten. De bus gaat stipt om het kwartier. Aan je reactie merk ik ook direct het nadeel van zo’n lift: drukte :).

Robvanwinsen op 17 dec 2018 09:11

Oh die Almrausch en wat een lekker eten en bediening. 😍 Ik doe die piste net elk jaar veel plezanter dan de fameuze duty free run waar je met 1000den in elkaars weg skiet.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

@iSKI
Maar Samnaun is geen eigendom oid van Ischgl.
Bovendien zal deze uitbreiding juist Ischgl wel ‘ns hotelgasten kunnen kosten… Samnaun wordt hiermee veel aantrekkelijker dan tot nog toe.

@iSKI
Maar Samnaun is geen eigendom oid van Ischgl.
Bovendien zal deze uitbreiding juist Ischgl wel ‘ns hotelgasten kunnen kosten… Samnaun wordt hiermee veel aantrekkelijker dan tot nog toe.

Wunderkammer op 17 dec 2018 18:23

@Wunderkammer
Samnaun is zeker geen eigendom van Ischgl. Gaat over een samenverwerking hé. Als ik als titel neem :Samnaun gaat uitbreiden weet maar 0,5% van de leden over wat het gaat.

Spijtige is dat Samnaun is nog steeds moeilijk aan te rijden voor Nederlanders/Belgen. Extra km ed. Want is wel echt superdorp. Lekker rustig, mooie setting

Al eens de hotelprijzen bekeken voor Samnaun. 😬Toch niet zo aantrekkelijk.
Dat is mijn Ischgl budget in centrum Ischgl x2.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Plaats een reactie