Duur skigebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silvretta Arena Ischgl - Samnaun

Hallo allemaal,

Ik wil graag een keer naar Silvretta Arena op wintersport gaan. Echter keek ik op een paar wintersportsites en kwam ik er achter dat het wel duur was. Is iemand hier al geweest die mij kan vertellen of het echt zo duur was of dat het wel meeviel.

*bericht bewerkt door moderator (Rene) op 15 aug 2019 21:10: Link verwijderd - commerciële insteek -

Als je in Ischgl zelf zit kan je het heel duur maken. Als je een dorp verderop een appartementje zoekt in Kappl of in Mathon (goede skibusverbinding of gratis parkeren onderaan Silvrettabahn) dan is het niet duurder dan andere grote gebieden qua skipas en eten op de piste. Het dorp Ischgl kan vooral vrij prijzig zijn.

Volgend jaar eind maart weekje in Kappl kamer en ontbijt voor €241 geboekt. Niet duurder dan in andere gebieden.

Het is zeker niet een van de goedkoopste opties, maar bijvoorbeeld in de buurt zitten scheelt al een hoop en ook tegen het einde van het seizoen is het niet echt duur. Daarnaast is het maar net wat je ervan maakt. Après ski en eten kan voor hele prima prijzen, maar je kan het ook heel gek maken en heel veel geld uitgeven. In mijn ervaring is het niet heel veel duurder dan veel andere gebieden.

Eens met bovenstaande. Appartementje wat verder uit het dorp scheelt al veel geld. Plus niet enkel bij de hotspots eten/drinken, maar gewoon op willekeurige plekken in het gebied, dan is het prima te overzien. Ga je brallen en vooral in Ischgl tof lopen doen, dan is het snel een dure reis.

Sla gewoon de topless champagne bar over, dan gaat het allemaal wel. Met dat soort frivoliteiten loopt het hard op ;) ;)

Edwin van Riel

En die Wagyu Entrecote van € 105 per stuk zou ik ook niet nemen als je binnen budget wil blijven (rechter rijtje, 4e item van boven)…

null

*bericht bewerkt door GiGi op 16 aug 2019 08:26

Tsja, flesjes wijn van rond de 300 EUR in die berghut links als je boven komt werken ook niet mee.

Je kunt het zo gek maken als je wilt. Is op de meeste plaatsen zo hoor, alleen in Ischgl iets gemakkelijker.

Een gedenkwaardige week was het wel ;)

Edwin van Riel

Iemand al eens aan de zwitserse kant gezeten? (Samnaun) Prijzen vallen daar toch ook wel mee volgens mij.

Aftellen maar!

Iemand al eens aan de zwitserse kant gezeten? (Samnaun) Prijzen vallen daar toch ook wel mee volgens mij.

Matthieu op 16 aug 2019 08:41

Nog nooit gezeten. Maar ik hou niet van pendelbanen, dat houdt me daar een beetje tegen. En aan de Oostenrijkse kant is veel meer keus in accommodatie, is mijn ervaring.

En die Wagyu Entrecote van € 105 per stuk zou ik ook niet nemen als je binnen budget wil blijven (rechter rijtje, 4e item van boven)…

null

GiGi op 16 aug 2019 08:26

Ik vind de Wienerschnitzel linksonder met €24,50 ook niet echt goedkoop.

Over het algemeen ben je in dit gebied wel wat duurder uit dan gemiddeld. Reken daar maar op. Want als je trek hebt en bij een hut stopt om te gaan eten ga je niet eerst uitgebreid de prijzen bekijken en afwegen. Door skien naar de volgende hut doe je misschien één keer maar de rest van de week geloof je het dan wel. Zeker als het druk is en je eindelijk een vrij tafeltje hebt ergens😬

Iemand al eens aan de zwitserse kant gezeten? (Samnaun) Prijzen vallen daar toch ook wel mee volgens mij.

Matthieu op 16 aug 2019 08:41

Nog nooit gezeten. Maar ik hou niet van pendelbanen, dat houdt me daar een beetje tegen. En aan de Oostenrijkse kant is veel meer keus in accommodatie, is mijn ervaring.

GiGi op 16 aug 2019 08:47

Die pendelbaan kan inderdaad een druk ritje zijn (ala Mayrhofen). Maar dat hoeft maar 1 keer per dag. Ik ben zelf een behoorlijk aantal keren vanuit de Oostenrijkse kant het gebied via Samnaun ingegaan. Samnaun is bijna alleen maar hotels en appartementen (en taxfree shoppen!)
Dat er minder keus is dan rond Ischgl is waar maar je kunt er prima verblijven.

Aftellen maar!

Ook nooit verblijf in Samnaun gedaan, maar zeker overwogen. Zie er vaak accommodaties voor prima prijzen. En qua dure tenten op de piste: dat zijn er echt maar een paar, de meesten hebben prima prijzen (als zijn grote flessen champagne overal wel een optie). Ook meerdere keren gegeten aan de kant van Samnaun en dat was prima qua prijs.
@Gigi: in de meeste Zwitserse plaatsen waar ik geweest ben krijg je alleen een standaard biefstuk van die grootte voor dezelfde prijs. Koopje dus ;)

Wij kijken vantevoren altijd even op de kaart hoe een restaurant presteert op de schnitzel index.

Kost de schnitzel met friet 11-15 euro? Prima.
Kost ie zoals hierboven 24.50? Doorlopen

Haha zo heb ik een Pasta Bolognese-rating. Dat gaat alleen niet over prijs, maar over kwaliteit (hardstikke subjectief uiteraard).

Gewoon op tijd in die ‘bus’. Ben je er rond 09.00 uur dan heb ik de ervaring dat je snel boven bent, was er een jaar of 4 geleden eind januari. Kon op de skietjes tot aan de ‘bus’ glijden vanuit het centrale deel van het dorp. Prijstechnisch destijds vond ik het meevallen. Je kunt het ook in Samnaun zo duur maken als je wilt. Bij de Schmugglersalm kon je voor redelijke prijzen eten. Ga je voor dikke steaks etc dan is ook Samnaun, net als elders prijzig. Appartementen zijn er genoeg tegen normale prijzen, hotels vond ik wat duurder dan gemiddeld. Apresski was er niet veel anders dan een gezellig biertje bij de Schmugglersalm. In de avond was het uitgestorven op straat. Heb me er prima vermaakt. Zou het zeker overwegen als alternatief voor de grote Oostenrijkse overbuur.

Iemand al eens aan de zwitserse kant gezeten? (Samnaun) Prijzen vallen daar toch ook wel mee volgens mij.

Matthieu op 16 aug 2019 08:41

nope, wel naar gekeken ook ivm camping. Gaat zeker een keer komen.

@gigi: wat heb je tegen op pendelbanen?

Edwin van Riel

De dalafdaling die je naar de Schmuggleralm brengt is trouwens een fijne afdaling. En daarna glij je zo het dorp in (langs ;))
De andere dalafdaling naar Samnaun-Compatsch gaat ook overigens lekker. Daar moet je dan wel even de skibus pakken terug naar Samnaun.

@jasperwintersport: Misschien nog een tip voor je: met de Snowcard Gold kun je terecht in de Silvretta Arena, Nauders, Kaunertaler Gletscher en Fendels. Zo kun je bv in de buurt van Pfunds in het Oberintall verblijven en deze leuke gebieden afwisselen. Prijstechnisch goedkoper dan Ischgl weet ik uit ervaring.

*bericht bewerkt door Matthieu op 16 aug 2019 13:15

Aftellen maar!

Goh, je hebt ervaren dat Pfunds goedkoper is dan Ischgl… 👌

En dat allemaal voor een bericht dat overduidelijk spam is.

Wij kijken vantevoren altijd even op de kaart hoe een restaurant presteert op de schnitzel index.

Kost de schnitzel met friet 11-15 euro? Prima.
Kost ie zoals hierboven 24.50? Doorlopen

bram82 op 16 aug 2019 11:24

Verschil is dan wel dat dit kalfsvlees is zoals het eigenlijk hoort en je voor die lage prijzen altijd varkensvlees krijgt. Ook lekker, maar kalfschnitzels vind ik net wat lekkerder.

Goh, je hebt ervaren dat Pfunds goedkoper is dan Ischgl… 👌

Wunderkammer op 16 aug 2019 14:06

En jij ook bedankt voor je geweldige bijdrage aan dit topic.;)

Aftellen maar!

Het is maar net waar je je op instelt. Afgelopen winter nog naar Ischgl geweest en je moet dan niet om elke euro gaan liggen zeuren. 4 drankjes in de apres-ski kan zo rond de 50 euro zijn.
En mocht je eens gek willen doen, hier de prijslijst van de Trofana alm.

null

null

Übung macht den meister!!!

Iemand al eens aan de zwitserse kant gezeten? (Samnaun) Prijzen vallen daar toch ook wel mee volgens mij.

Matthieu op 16 aug 2019 08:41

Een beetje laat van reactie, maar wij zijn afgelopen winter naar Samnaun geweest. Komende winter gaan we terug, want :

  • 's morgens een skibus tot aan de 2 pendelbanen.
  • 's avonds skiën tot vlak aan het appartement (Laret) of de bus terug nemen.
  • skipas is goedkoper als je in het dorp verblijft.
  • tanken is spotgoedkoop
  • eten op de piste is vaak goedkoper dan op restaurant in Samnaun. We hebben wel niet veel tijd gestoken in de schnitzelindex :D
  • Het is er gezelliger dan in Ischgl, als je niet van plan bent om je dagelijks lazarus te drinken in de après ski.

Mijn ervaring (Pasen 2019):

  • onderkomen in Ischgl zelf is lastig te vinden voor minder dan €50,- pppn. (Wij keken naar appartementen) wil je voor (minder dan) dat bedrag een onderkomen hebben, dan moet je inderdaad uitwijken naar andere dorpen.
  • eten en drinken: op de piste ‘iets’ duurder dan gemiddeld?! Het is er niet goedkoop, maar je betaalt geen hoofdprijs voor een kaiserschmarren. Tip: paznauner taja heeft wel prima prijzen.
    -apres ski: biertje is vaak €5,-, wat meer dan ik gewend ben in de andere gebieden. Wil je het betaalbaar houden, kratje bier in de supermarkt halen en pas na 10 bier de Kuhstall in;)

Over het algemeen dus iets duurder dan ‘normaal’, maar als je een beetje rekening houdt met bepaalde dingen, hoeft het echt niet duur te zijn.

Let it snow

Ik vind het reuze meevallen. De accomodaties zijn alleen wat duurder in het centrum. Maar als je in Galtür of Kappl gaat zitten vind je prima accomodaties voor een fatsoenlijke prijs. En waarom ook niet, je bent vanuit Galtür in +/- 10 minuten onderaan de Silvrettabahn en loop je zo de lift in.

Ischgl is zo’n plek waar je het zo gek kan maken als je zelf wilt. Als je een beetje naar de prijzen kijkt valt het allemaal best mee. Zeker vergeleken met andere grotere skigebieden zoals Solden of Saalbach is het vergelijkbaar. Is het niet dat je hier natuurlijk in ongeveer elk restaurant een magnumfles champagne kan bestellen. Speciaal voor de vele Russen die je hier zult tegenkomen. (enige minpuntje)

Ik denk dat Ischgl het duurste skigebied van Oostenrijk is
Maar je krijgt er wel iets voor
Groot goed skigebied met moderne liften levendige aprèsski
Elk jaar ga ik er na toe het blijft de moeite waard!
Eten en app. wel iets duurder dan gemiddeld maar vergelijkbaar met St Anton / lech
Je kan t zo duur maken als je wilt

Het is maar net waar je je op instelt. Afgelopen winter nog naar Ischgl geweest en je moet dan niet om elke euro gaan liggen zeuren. 4 drankjes in de apres-ski kan zo rond de 50 euro zijn.
En mocht je eens gek willen doen, hier de prijslijst van de Trofana alm.

null

null

RFKANGOO op 17 aug 2019 09:03

Toch wel raar/ grappig dat de prijs van een liter champagne steeds meer wordt als je grotere flessen koopt… ;-)

...ski-addict...

Het is maar net waar je je op instelt. Afgelopen winter nog naar Ischgl geweest en je moet dan niet om elke euro gaan liggen zeuren. 4 drankjes in de apres-ski kan zo rond de 50 euro zijn.

En mocht je eens gek willen doen, hier de prijslijst van de Trofana alm.

null

null

RFKANGOO op 17 aug 2019 09:03

Toch wel raar/ grappig dat de prijs van een liter champagne steeds meer wordt als je grotere flessen koopt… ;-)

maik100 op 30 okt 2019 13:48

Valt te verklaren door oa langere rijpingstijd. Flessen vanaf 3 Liter worden met de hand geblazen en exclusiviteit speelt ook een rol. Heb lang in een Horecazaak gewerkt waar zo’n flessen vaak besteld werden. De marges per 75cl lagen op kleine flessen vaak vele malen hoger als op de grote flessen.

En mocht je eens gek willen doen, hier de prijslijst van de Trofana alm.

RFKANGOO op 17 aug 2019 09:03

Ik vind het uberhaupt al knap dat je een prijslijst hebt gevonden. Ik heb het gevoel dat we daar bij elk bezoek totaal andere prijzen hebben betaald 😂

Ik begrijp dat het jaarlijkse kantooruitje van Wintersport.nl naar de Trofana Alm gaat? ;)

Mr. Slow

Plaats een reactie