Corona in Ischgl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

had geboekt in Ratia appartments Ischgl via Booking.com, zonder annuleringsmogelijkheid. Zij hebben ze toch aanvaard en doen een volledige refund.

IW op 12 mrt 2020 15:15

Idem situatie voor Neder (1-5 april).

Hotel Zhero ***** in Kappl blijft beweren dat er niets aan de hand is en dat Kappl en Galtür open blijven. Ze weigeren refund of elke vorm van compensatie, dit is toch te gek voor woorden.

Blisswes op 12 mrt 2020 11:29

Gewoon nog even wachten tot ze zelf verplicht worden om te sluiten. Dan kunnen zij niet voldoen aan hun contractuele verplichtingen en moeten ze je wel terugbetalen

@Blisswes, vanaf zaterdag zijn alle skigebieden in het Paznauntal dicht:
https://www.meinbezirk.at/landeck/c-lokales/coronavirus-vorz…

had geboekt in Ratia appartments Ischgl via Booking.com, zonder annuleringsmogelijkheid. Zij hebben ze toch aanvaard en doen een volledige refund.

IW op 12 mrt 2020 15:15

Super netjes toch! Hebben wij vorig jaar gezeten; super plekje, mooi hotel en vriendelijke mensen. Volgend jaar dan maar weer om ze te bedanken?

had geboekt in Ratia appartments Ischgl via Booking.com, zonder annuleringsmogelijkheid. Zij hebben ze toch aanvaard en doen een volledige refund.

IW op 12 mrt 2020 15:15

Super netjes toch! Hebben wij vorig jaar gezeten; super plekje, mooi hotel en vriendelijke mensen. Volgend jaar dan maar weer om ze te bedanken?

A op 12 mrt 2020 16:07

Absoluut!

Ik heb met Belvilla gebeld omdat wij officieel zaterdag vertrekken naar Kappl. Aangezien er geen negatief reisadvies is kunnen wij wat hun betreft gewoon die kant op. Het aantal besmettingen of het feit dat het skigebied dicht is doet er niet ter zake (we hebben een los appartement geboekt langs de dalafdaling daar).

Ik mag morgenmiddag opnieuw bellen omdat de situatie ook aan hun kant per moment kan verschillen. Wordt vervolgd…

Ik heb met Belvilla gebeld omdat wij officieel zaterdag vertrekken naar Kappl. Aangezien er geen negatief reisadvies is kunnen wij wat hun betreft gewoon die kant op. Het aantal besmettingen of het feit dat het skigebied dicht is doet er niet ter zake (we hebben een los appartement geboekt langs de dalafdaling daar).

Ik mag morgenmiddag opnieuw bellen omdat de situatie ook aan hun kant per moment kan verschillen. Wordt vervolgd…

mrnn op 12 mrt 2020 17:05

Da’s wel sympathiek van hen dat je nog mag gaan…

Ik heb met Belvilla gebeld omdat wij officieel zaterdag vertrekken naar Kappl. Aangezien er geen negatief reisadvies is kunnen wij wat hun betreft gewoon die kant op. Het aantal besmettingen of het feit dat het skigebied dicht is doet er niet ter zake (we hebben een los appartement geboekt langs de dalafdaling daar).

Ik mag morgenmiddag opnieuw bellen omdat de situatie ook aan hun kant per moment kan verschillen. Wordt vervolgd…

mrnn op 12 mrt 2020 17:05

Da’s wel sympathiek van hen dat je nog mag gaan…

Skiwi op 12 mrt 2020 17:07

Ja erg sympathiek. Moet wel zeggen dat de chaos duidelijk hoorbaar was, ze worden natuurlijk platgebeld op het moment en mijn vermoeden is dat ze ultra last minute knopen doorhakken. Morgen middag nog maar eens bellen, maar wij stappen vanzelfsprekend niet in de auto naar Kappl…

De Kappl gangers hebben ondertussen gezien dat het gebied ook dicht gaat?

Restliche Paznauner Skigebiete schließen ebenfalls
In Orten Galtür, Kappl und See liefen ebenfalls die Beratungen, ob auch hier die Saison beendet werden soll. Eine Entscheidung ist am Nachmittagefallen, Auch die Skigebiete in See, Kappl und Galtür schließen mit 13. März 2020 (letzte Skitag läuft bis 16 Uhr). “Mit Rücksicht auf die Gesundheit usnerer Gäste, Einheimischen und Mitarbeiter wurde diese Entscheidung gemeinsam für alle Skigebiete im Pznaun getroffen.”

Heeft er ondertussen al iemand (positieve) ervaringen met refund Sporthotel Silvretta in Ischgl?

Ik heb ook mijn volledig voorschot teruggekregen van Chasa Monthani in Mathon. Ze waren zeer begripvol. Idem voor de reeds volledig betaalde skilessen.

https://skiinformatie.nl/liveblog-coronavirus-wintersport/…

Nu ook bericht naar buiten gekomen dat alle hotels gaan sluiten. Goed nieuws voor de mensen die nog in twijfel zaten of ze hun geld terug zouden krijgen. Hopen dat de schade wordt beperkt door deze maatregelen.

Wij zouden vanaf woensdag een paar dagen skiën in de Silvretta Arena. We hebben een appartement in Samnaun. We hebben reeds besloten om niet te gaan, maar zoals het nu staat blijft Samnaun gewoon open?

@Shuffle Alles aan de Ischgl kant gaat in ieder geval dicht zijn. De laatste berichtgeving vanuit Samnaun is dat ze aan de Zwitserse kant wel nog alles open hebben tegen gereduceerd tarief. Voor actuele info vanuit Samnaun kun je terecht op https://www.samnaun.ch/de/news-tipps/2020/03/aktuelle-lage-b… of onze liveblog: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/507857/coronavirus…

Click. Click. Peace

Wij hebben geboekt via Wintertrex. Dit staat er op hun site:

“De skigebieden in het Oostenrijkse Paznauntal (Ischgl, Galtür, Kappl, See) worden tot het einde van het seizoen voortijdig gesloten. Wij zullen alle betrokken klanten informeren dat de geboekte skipas wordt terugbetaald. Het is op dit moment niet mogelijk om de accommodatie gratis te annuleren, omdat er geen negatief reisadvies of sluiting van het dorp Ischgl is.”

Netjes… NOT :-(!

Wij hebben geboekt via Wintertrex. Dit staat er op hun site:

“De skigebieden in het Oostenrijkse Paznauntal (Ischgl, Galtür, Kappl, See) worden tot het einde van het seizoen voortijdig gesloten. Wij zullen alle betrokken klanten informeren dat de geboekte skipas wordt terugbetaald. Het is op dit moment niet mogelijk om de accommodatie gratis te annuleren, omdat er geen negatief reisadvies of sluiting van het dorp Ischgl is.”

Netjes… NOT :-(!

Jurgen_t op 13 mrt 2020 09:02

Oh, blijft het hotel open of sluit het?
Als het sluit kunnen ze niet het product aanbieden wat je kocht…

Bla, bla, bla.

Welnu, er is een sluiting van alle accomodatie in Tirol (en dus in Ischgl) per a.s. maandag.
@Jurgen_t De site van Wintertrex lijkt nu ook aangepast hierop.

@Jurgen_t ze zetten dit nu inderdaad zelf op de site neer, dus goed nieuws voor je.

*update 12-/13-03-20:

In de deelstaten Tirol, Salzburg en Vorarlberg wordt het winterseizoen voortijdig beëindigd. Alle liften worden na 15-03-20 gesloten. Ook zullen alle accommodaties na 16-03-20 officieel gesloten worden. Daarom kunnen onze reizen vanaf 16-03-20 naar de deelstaten Tirol, Salzburg en Vorarlberg niet meer plaatsvinden voor de rest van het seizoen. Wij zullen hierover alle betrokken klanten zo snel mogelijk informeren en een kosteloze annulering of omboeking aanbieden (de nieuwe prijs is dan van toepassing).

Tsjechië en Slowakije hebben de noodtoestand uitgeroepen en zullen sommige van onze klanten de toegang weigeren. Wij zullen alle betrokken klanten hierover informeren en hen een gratis annulering of omboeking aanbieden (de nieuwe prijs is dan van toepassing).*

https://www.wintertrex.nl/reisinformatie/actuele-reisinforma…

Ik zag het, bedankt! Ik ben nu nog aan het overwegen om eventueel uit te wijken naar een Frans skigebied, maar misschien moet ik nog wat wachten op meer info…

Wij krijgen ons geld terug als Samnaun volledig sluit (wat nu nog niet het geval is). Indien ze open blijven bieden ze wel aan om ons voorschot over te dragen naar volgend jaar.
De huurprijs van de ski’s (hier in BE geregeld) wordt overgezet in een waardebon.

Ik acht de kans 99% dat Samnaun binnen de 10 dagen ook zal afsluiten.

Alle gebieden om Samnaun heen sluiten de deuren, denk hierbij aan Serfaus, Fiss, Ladis en Nauders. Maar denk ook aan Kappl en Ischgl.
Hoe groot is dan de kans dat fanatieke skiërs uit die dorpen toch dagtripjes naar Samnaun inplannen voor volgende week met het prachtige weer wat voorspeld is?
Nodigt Samnaun het virus uit, of gaat dat jullie te ver?

kijk eens naar deze livecams. Het is daar druk.
https://webtv.feratel.com/webtv/?design=v3&pg=121E2E32-862A-…

Heb ook nog een reservatie in Samnaun voor midden April. Ik wacht nog even tot we weten wat de Zwitsers gaan doen. Maak me geen illusies overigens.

Ik heb met Belvilla gebeld omdat wij officieel zaterdag vertrekken naar Kappl. Aangezien er geen negatief reisadvies is kunnen wij wat hun betreft gewoon die kant op. Het aantal besmettingen of het feit dat het skigebied dicht is doet er niet ter zake (we hebben een los appartement geboekt langs de dalafdaling daar).

Ik mag morgenmiddag opnieuw bellen omdat de situatie ook aan hun kant per moment kan verschillen. Wordt vervolgd…

mrnn op 12 mrt 2020 17:05

Situatie is inmiddels gewijzigd aangezien heel Tirol nu dicht is gegaan, ook liggen ze daar met hun beleid natuurlijk continu achter op de live berichtgeving uit Oostenrijk. Zojuist weer met Belvilla gesproken en we krijgen het volledige bedrag terug. Ze gaan vandaag iedereen bellen die dit weekend naar Tirol zou vertrekken.

Alle keren dat ik gebeld heb zeer vriendelijk te woord gestaan en voor de situatie ook nog met acceptabele wachttijden. Voor hun natuurlijk ook een strop maar ze lijken het netjes op te pakken.

Ook Samnaun sluit na het weekend:
Auf der Samnauner Seite (Schweiz) läuft der Skibetrieb bis am Sonntag, 15. März 2020 (letzter Skitag).
bron : https://www.samnaun.ch/de/news-tipps/2020/03/aktuelle-lage-b…

Stevige verkeerscontroles Ischgl uit, volgens mij kan er ook niemand meer in. Staat er iemand in de rij toevallig?

null

null

*keep cool and relax...*

Om 3 uur zijn alle buitenlanders gesommeerd te vertrekken. Oostenrijkers moeten blijven. Checkpoints einde paznaun dal.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

*bericht bewerkt door Rene op 13 mrt 2020 18:21

Vanavond in Terzake op Canvas een terugblik op de situatie in Ischl. Vanaf minuut 35. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/Journaal-Weer/herbekijk-terzake…

*bericht bewerkt door Hupla op 20 mrt 2020 22:03

Plaats een reactie