Shortski Ischgl 2021

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Hoi,

Wij gaan elk jaar met een groep van ongeveer 10 personen naar Oostenrijk in Januari, in het weekend na de kerstvakantie. Volgend jaar willen we naar Ischl. Normaal gesproken pakken we een pension dicht bij de bus, maar we willen voor volgend jaar eigenlijk een plek waar we lopend naar de lift of in elk geval lopend vanaf de apres ski naar het hotel kunnen.

Nu krijg ik op dit moment eigenlijk niks gevonden, maar misschien zoek ik op de verkeerde plek op of het verkeerde moment. Misschien komt het doordat we een shortski zoeken(overnachten van vrijdag tot dinsdag), of omdat het in Ischl sowieso moeilijker is om een accomodatie te vinden.

Heeft iemand nog tips of suggesties?

Alvast bedankt.

Week 2-9 Januari is volgens mij nog best een grote vakantieweek in Duitsland en traditioneel een week met veel gasten uit Rusland, dus ik kan me voorstellen dat het nog niet mogelijk is enkel een weekend te boeken.

Garni tanzer kun je zo binnen skien en naar de lift lopen smorgens is ook goed te doen

Ze zijn nu in Ischgl met hun hoofd bij andere dingen…beetje lomp dit, op welke planeet leef je?

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 16 mrt 2020 20:24

Ze zijn nu in Ischgl met hun hoofd bij andere dingen…beetje lomp dit, op welke planeet leef je?

Wunderkammer op 16 mrt 2020 20:22

JIJ vindt iets lomp?? De ironie :)

Ach het gaat toch over volgend jaar, maakt dat nou uit.

@elisabeth101
Altijd fijn, mensen die drukker zijn met woorden in een forum, dan de realiteit.

Ischgl en St.Anton zijn nu Brabant in het kwadraat, op een veel kleiner oppervlak.
Inclusief lokale senioren in de kliniek in Innsbruck.
Even afgezien van het feit dat velen nu mogelijk geldzorgen hebben.

Lomp in het kwadraat dus, jouw reactie.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 16 mrt 2020 21:38

@elisabeth101
Altijd fijn, mensen die drukker zijn met woorden in een forum, dan de realiteit.

Ischgl en St.Anton zijn nu Brabant in het kwadraat, op een veel kleiner oppervlak.
Inclusief lokale senioren in de kliniek in Innsbruck.
Even afgezien van het feit dat velen nu mogelijk geldzorgen hebben.

Lomp in het kwadraat dus, jouw reactie.

Wunderkammer op 16 mrt 2020 21:34

Je gaat echt veel te ver Wunderkammer. FYI ik werk dagelijks met patienten in een high risc setting dus vertel mij wat over de realiteit!!

@Rene @Rogier the usual
En ik doel niet op Elisabeth…

*bericht bewerkt door Hessel op 16 mrt 2020 22:17

Ze zijn nu in Ischgl met hun hoofd bij andere dingen…beetje lomp dit, op welke planeet leef je?

Wunderkammer op 16 mrt 2020 20:22

Dus omdat ze daar nu last hebben van Corona mag ik niet op internet zoeken naar een skivakantie?

Het is toch niet zo dat ik ze ook maar iets van last mee bezorg. Juist door die geldzorgen die je zelf notabene noemt lijkt het me dat ze het in Ischl niet erg vinden wanneer er voor volgende winter boekingen zijn.

Ik vind het fijn dat je jezelf zorgen maakt over Corona en de gevolgen er van, dat doe ik ook, maar je reageert een beetje lomp en ik zou niet weten waar ik dat aan verdiend heb.

Ze zijn nu in Ischgl met hun hoofd bij andere dingen…beetje lomp dit, op welke planeet leef je?

Wunderkammer op 16 mrt 2020 20:22

Dus omdat ze daar nu last hebben van Corona mag ik niet op internet zoeken naar een skivakantie?

Het is toch niet zo dat ik ze ook maar iets van last mee bezorg. Juist door die geldzorgen die je zelf notabene noemt lijkt het me dat ze het in Ischl niet erg vinden wanneer er voor volgende winter boekingen zijn.

Ik vind het fijn dat je jezelf zorgen maakt over Corona en de gevolgen er van, dat doe ik ook, maar je reageert een beetje lomp en ik zou niet weten waar ik dat aan verdiend heb.

Thehenk op 16 mrt 2020 22:21

Om jou voor lomp uit te maken is een lompe reactie die je niet verdient. Niemand verdient het om lomp bejegend te worden. Ik denk echter wel dat je de vraag niet op het handigste moment stelt. De aandacht is nu even gericht op het omgaan met een pandemie. Zodat voor jou, je vrienden, familie en kennissen, ook een plekje op de IC hebben als ze de pech hebben een dubbele longontsteking te krijgen en aan de beademing moeten. Als je dan schrijft dat je dan liever niet een stukje met de bus wil, dan vraag ik me af of je genoeg beseft hoe ernstig deze pandemie is die onze samenleving en economie raakt. Vakantie boeken met ook nog wat meer comfort, staat haaks op de situatie waarin we nu leven. Wacht eerst maar even hoe het gaat met de pandemie en of de routine van het dagelijks leven weer terugkomt. Een jaar is ver weg met de huidige situatie. Laten we hopen dat jullie groepje het Corona-virus goed doorstaat en jullie gezond op vakantie kunnen.

*bericht bewerkt door MaartenAmsterdam op 17 mrt 2020 00:19

@MaartenAmsterdam +1 Misschien moet @Thehenk even bij Ingrid te rade gaan 😏

When life gets too complicated.... SKI

Nu krijg ik op dit moment eigenlijk niks gevonden, maar misschien zoek ik op de verkeerde plek op of het verkeerde moment. Misschien komt het doordat we een shortski zoeken(overnachten van vrijdag tot dinsdag), of omdat het in Ischl sowieso moeilijker is om een accomodatie te vinden.

Heeft iemand nog tips of suggesties?

Alvast bedankt.

Thehenk op 16 mrt 2020 19:29

Waarom je nu nog niks vind heeft te maken omdat de meeste pas de prijzen opmaken na het zomerseizoen.
Boeken van shortski is normaal gezien geen probleem buiten seizoen.
Tevens zal de lockdown en quarantaine in Paznaunertal zeker een grote invloed hebben.

Ik zoek steevast via Google Maps en zoom dan in zodat ik bij website van het hotel terecht kom.
Dicht bij de dorftunnel zit je steeds goed. Dicht in het centrum en tussen beide delen van Ischgl. Dus makkelijk als je naar de Fimba lift wilt. (De minst drukke).
Ik weet niet in welke categorie (hotel, hotel Garni, ,* of ****S) je zoekt. Maar hier alvast enkele tips waar ikzelf reeds verbleven heb.
Hotel:
Hotel Central: https://www.central-ischgl.at/
Hotel Charly: https://hotel-charly.at/
Hotel Goldener Adler: https://goldener-adler.at/

Hotel Garni Naast de piste:
Hotel Garni Palin(eigenaar Burgemeester Ischgl): http://www.palin.at/de/hotel/
Villa Mark: https://www.villa-mark.at/de/

Allen hebben een zeer centrale ligging.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

@MaartenAmsterdam Ik werk zelf bij een bedrijf wat voor 100% afhankelijk is van buitenlandse klanten. Mijn eigen werk is op dit moment niet fatsoenlijk uitvoerbaar. Gelukkig waren ik en mijn baas het eens dat nu reizen onverstandig is, dus werk ik de komende maanden thuis. Doordat ik wel een project heb in een andere tijdzone gaat mijn wekker de komende tijd om 3 uur 's nachts. Verder heb ik een Brasiliaanse vriendin, die ik de komende maanden(en mogelijk inderdaad langer) door al deze perikelen niet ga kunnen zien en wordt de bruiloft van mijn zusje verplaatst naar achter in het jaar. Allemaal vrij ingrijpende dingen, maar zo lang er niemand in mijn omgeving ziek is zul je me er niet over horen klagen. Ik ben namelijk best bang over de situatie hier maar vooral over de situatie in Brasilië, waar de president zelf niet echt gelooft in het virus, ondanks dat hij besmet is, en waar een deel van de besmettingshaarden nu al plaats vind in een ziekenhuis.

Ik snap dus zeker dat en hoe hard deze pandemie het leven raakt, alleen ik zie niet in waarom ik dan op een wintersportforum geen vraag mag stellen over een wintersport, misschien is de timing niet heel goed maar ik denk dat er niks mis is met door proberen te gaan met leven, voor zover dat mogelijk is binnen de huidige maatregelen. Waarom zou Corona er voor zorgen dat ik geen vragen mag stellen, en waarom mag ik geen vakantie zoeken met wat meer comfort?

Ik ben van mening dat we het ook over andere, positievere dingen mogen hebben. Over Corona en alle miserie die daar bij komt kijken horen we al genoeg bij de kanalen die daar voor bedoeld zijn. Ik had geen slechte bedoelingen met het openen, maar blijkbaar zijn er toch een aantal mensen die door mijn post geraakt zijn. Excuses daarvoor.

Ik vraag me af hoe je dit forum voorlopig ziet als er niemand meer vragen mag stellen over wintersport of vakanties? Of is er een bepaalde tijd wanneer het wel weer mag en is het nu te vers?

Zo zie je maar weer

Wanneer je @MaartenAmsterdam zijn uiteenzetting leest zou je zeggen +10

Maar…

Wanneer je dan @Thehenk zijn argumentatie hoort… +10

Dus : We kennen nooit al de feiten, de argumenten, de voorwaarden, de omstandigheden…

Lesje voor mij alleszins : niet veroordelen maar beoordelen.

Born to run. B.S.

Eens met @SkiTirol. Het is wat vroeg voor boekingen van short ski in een toch wel hoogseizoenweek (Russisch nieuwjaar)

En eigenlijk heeft @Thehenk gelijk. Ondanks het feit dat we onzekere tijden tegemoet gaan moeten we ook nog lichtpuntjes aan de horizon aan kunnen stippen.

When life gets too complicated.... SKI

Zo zie je maar weer

Wanneer je @MaartenAmsterdam zijn uiteenzetting leest zou je zeggen +10

Maar…

Wanneer je dan @Thehenk zijn argumentatie hoort… +10

Dus : We kennen nooit al de feiten, de argumenten, de voorwaarden, de omstandigheden…

Lesje voor mij alleszins : niet veroordelen maar beoordelen.

dan58 op 17 mrt 2020 09:36

Dat is ook zo.

@MaartenAmsterdam Ik werk zelf bij een bedrijf wat voor 100% afhankelijk is van buitenlandse klanten. Mijn eigen werk is op dit moment niet fatsoenlijk uitvoerbaar. Gelukkig waren ik en mijn baas het eens dat nu reizen onverstandig is, dus werk ik de komende maanden thuis. Doordat ik wel een project heb in een andere tijdzone gaat mijn wekker de komende tijd om 3 uur 's nachts. Verder heb ik een Brasiliaanse vriendin, die ik de komende maanden(en mogelijk inderdaad langer) door al deze perikelen niet ga kunnen zien en wordt de bruiloft van mijn zusje verplaatst naar achter in het jaar. Allemaal vrij ingrijpende dingen, maar zo lang er niemand in mijn omgeving ziek is zul je me er niet over horen klagen. Ik ben namelijk best bang over de situatie hier maar vooral over de situatie in Brasilië, waar de president zelf niet echt gelooft in het virus, ondanks dat hij besmet is, en waar een deel van de besmettingshaarden nu al plaats vind in een ziekenhuis.

Ik snap dus zeker dat en hoe hard deze pandemie het leven raakt, alleen ik zie niet in waarom ik dan op een wintersportforum geen vraag mag stellen over een wintersport, misschien is de timing niet heel goed maar ik denk dat er niks mis is met door proberen te gaan met leven, voor zover dat mogelijk is binnen de huidige maatregelen. Waarom zou Corona er voor zorgen dat ik geen vragen mag stellen, en waarom mag ik geen vakantie zoeken met wat meer comfort?

Ik ben van mening dat we het ook over andere, positievere dingen mogen hebben. Over Corona en alle miserie die daar bij komt kijken horen we al genoeg bij de kanalen die daar voor bedoeld zijn. Ik had geen slechte bedoelingen met het openen, maar blijkbaar zijn er toch een aantal mensen die door mijn post geraakt zijn. Excuses daarvoor.

Ik vraag me af hoe je dit forum voorlopig ziet als er niemand meer vragen mag stellen over wintersport of vakanties? Of is er een bepaalde tijd wanneer het wel weer mag en is het nu te vers?

Thehenk op 17 mrt 2020 08:55

Vragen staat vrij. Ik reageerde op de vraag wie of wat lomp is. Dus ik zei 'het is niet lomp maar de timing is niet handig'. Als je had geschreven 'ik weet dat het wat voorbarig is, maar ik wil toch graag de volgende vraag stellen' dan had je misschien ondervangen dat lezers denken 'onder welke steen leeft die'. Maar goed, laat ik er geen welles-nietes spelletje van maken. Ik reageerde en mijn reactie is ook maar een mening/oordeel. Ik had die ook achterwege kunnen laten. Ondertussen lees ik jouw reactie met belangstelling. Dat relativeert mijn oordeel ook weer. Lastig van social media blijf toch dat iemand niet kent, je ziet iemands gezichtsuitdrukking niet, en dan reageer je anders dan wanneer je mekaar live spreekt. Ik deel ook je zorg over Brazilië. Hoe moet het in de dichtbevolkte favela's in de grote steden, een gebrekkige zorgsector en een incapabel staatshoofd. En dan de dichtbevolkte steden in landen als India en Bangladesh. Zeer zorgelijk allemaal. En wat dat beetje extra comfort betreft, dat is mijn vrees, worden we niet wat te verwend met z'n allen? Kunnen we nog ontberingen lijden? Als ik naar het leven van mijn grootmoeder (geb. 1899) kijk, die het woord comfort überhaupt niet kende, en naar mijn leven dan is het verschil wel erg groot. Maar dat geldt voor de favela's in Brazilië ook. Ik vind mensen (en mijzelf) al snel verwend en erger me eraan. Dat ventileer ik blijkbaar in mijn reactie ook. Mijn excuses op mijn beurt daarvoor😁

*bericht bewerkt door MaartenAmsterdam op 17 mrt 2020 13:42

@elisabeth101

Altijd fijn, mensen die drukker zijn met woorden in een forum, dan de realiteit.

Ischgl en St.Anton zijn nu Brabant in het kwadraat, op een veel kleiner oppervlak.
Inclusief lokale senioren in de kliniek in Innsbruck.
Even afgezien van het feit dat velen nu mogelijk geldzorgen hebben.

Lomp in het kwadraat dus, jouw reactie.

Wunderkammer op 16 mrt 2020 21:34

Je gaat echt veel te ver Wunderkammer. FYI ik werk dagelijks met patienten in een high risc setting dus vertel mij wat over de realiteit!!

elisabeth101 op 16 mrt 2020 21:58

@elisabeth101
Als ik je een tip mag geven: laat deze persoon links liggen. Een korte zoektocht wijst uit dat hij/zij anderen bij voorkeur de les leest en hen laatdunkend, onnodig kwetsend en betweterig bejegent. Geen aandacht aan besteden en gewoon negeren.

*bericht bewerkt door ErikM op 17 mrt 2020 14:06

@MaartenAmsterdam
Ik ben het met je eens dat ik in mijn openingspost misschien meer rekening had kunnen of moeten houden met de huidige omstandigheden, om verwarring te voorkomen. Ik heb dat niet gedaan omdat er al zo veel topics over Corona te vinden zijn. Ik ben blij dat we dit soort punten gewoon op een normale manier kunnen bespreken, want ik houd wel van een discussie en iedereen heeft recht op zijn mening.

De zorg dat we het met zijn allen te goed hebben deel ik niet echt met je, omdat ik vind dat er door mensen in dit land hard gewerkt wordt om dat voor elkaar te krijgen. Ik ben wel benieuwd naar wat er gebeurt als dingen die we vanzelfsprekend achten weg vallen, en hoe we daar als bevolking op gaan reageren, maar ik heb er wel vertrouwen in dat we ook dan de weg naar boven weer vinden. Een positief ding aan heel deze crisis vind ik dat er nu meer waardering is voor de mensen die dit land draaiende houden(en daar val ik niet onder).

Wat betreft het comfort gedeelte. Ik slaap met plezier in oude, goedkope pensions of op de slaapbank in krappe franse appartementen, meer dan een bed en een douche heb ik niet nodig. Op basis van de laatste jaren beseften we met onze groep echter dat het misschien beter is om meer te betalen voor een accomodatie dichter in het centrum, dan elke avond met 5 verschillende taxi’s terug naar het hotel te gaan.

@de rest
Bedankt voor de tips, ik ga over een paar maanden als de situatie het toe laat eens kijken wat de mogelijkheden dan zijn.

@Thehenk Amen to that.

When life gets too complicated.... SKI

@MaartenAmsterdam
Ik ben het met je eens dat ik in mijn openingspost misschien meer rekening had kunnen of moeten houden met de huidige omstandigheden, om verwarring te voorkomen. Ik heb dat niet gedaan omdat er al zo veel topics over Corona te vinden zijn. Ik ben blij dat we dit soort punten gewoon op een normale manier kunnen bespreken, want ik houd wel van een discussie en iedereen heeft recht op zijn mening.

De zorg dat we het met zijn allen te goed hebben deel ik niet echt met je, omdat ik vind dat er door mensen in dit land hard gewerkt wordt om dat voor elkaar te krijgen. Ik ben wel benieuwd naar wat er gebeurt als dingen die we vanzelfsprekend achten weg vallen, en hoe we daar als bevolking op gaan reageren, maar ik heb er wel vertrouwen in dat we ook dan de weg naar boven weer vinden. Een positief ding aan heel deze crisis vind ik dat er nu meer waardering is voor de mensen die dit land draaiende houden(en daar val ik niet onder).

Wat betreft het comfort gedeelte. Ik slaap met plezier in oude, goedkope pensions of op de slaapbank in krappe franse appartementen, meer dan een bed en een douche heb ik niet nodig. Op basis van de laatste jaren beseften we met onze groep echter dat het misschien beter is om meer te betalen voor een accomodatie dichter in het centrum, dan elke avond met 5 verschillende taxi’s terug naar het hotel te gaan.

@de rest
Bedankt voor de tips, ik ga over een paar maanden als de situatie het toe laat eens kijken wat de mogelijkheden dan zijn.

Thehenk op 17 mrt 2020 14:50

dat is ook weer zo. Ik heb ook al eens in een dorpje gezeten dat ik met de taxi naar een supermarkt moest om wat eten en drinken te kopen. Er waren twee restaurants, de ene had vakantie en bij de andere begonnen ze om 20:00 uur het koffiezetapparaat/machine al schoon te maken. “Wir haben nur noch kalte Getränke”. Prettige vakantie 😁

@MaartenAmsterdam
Ik ben het met je eens dat ik in mijn openingspost misschien meer rekening had kunnen of moeten houden met de huidige omstandigheden, om verwarring te voorkomen. Ik heb dat niet gedaan omdat er al zo veel topics over Corona te vinden zijn. Ik ben blij dat we dit soort punten gewoon op een normale manier kunnen bespreken, want ik houd wel van een discussie en iedereen heeft recht op zijn mening.

De zorg dat we het met zijn allen te goed hebben deel ik niet echt met je, omdat ik vind dat er door mensen in dit land hard gewerkt wordt om dat voor elkaar te krijgen. Ik ben wel benieuwd naar wat er gebeurt als dingen die we vanzelfsprekend achten weg vallen, en hoe we daar als bevolking op gaan reageren, maar ik heb er wel vertrouwen in dat we ook dan de weg naar boven weer vinden. Een positief ding aan heel deze crisis vind ik dat er nu meer waardering is voor de mensen die dit land draaiende houden(en daar val ik niet onder).

Wat betreft het comfort gedeelte. Ik slaap met plezier in oude, goedkope pensions of op de slaapbank in krappe franse appartementen, meer dan een bed en een douche heb ik niet nodig. Op basis van de laatste jaren beseften we met onze groep echter dat het misschien beter is om meer te betalen voor een accomodatie dichter in het centrum, dan elke avond met 5 verschillende taxi’s terug naar het hotel te gaan.

@de rest
Bedankt voor de tips, ik ga over een paar maanden als de situatie het toe laat eens kijken wat de mogelijkheden dan zijn.

Thehenk op 17 mrt 2020 14:50

dat is ook weer zo. Ik heb ook al eens in een dorpje gezeten dat ik met de taxi naar een supermarkt moest om wat eten en drinken te kopen. Er waren twee restaurants, de ene had vakantie en bij de andere begonnen ze om 20:00 uur het koffiezetapparaat/machine al schoon te maken. “Wir haben nur noch kalte Getränke”. Prettige vakantie 😁

Plaats een reactie