ski-pas Kappl

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kappl

Ik zag dat een 7 daagse ski-pas voor Kappl (oostenrijk) al 210,50 euro moet gaan kosten dit seizoen.
Elk jaar komt er behoorlijk wat bij, wat vinden jullie wat een gebied als kappl (plus/min 55 km piste volgens mij) zou mogen kosten?

Wij gaan al een aantal jaar naar Kappl, een goed skigebied maar toch compact. Je krijgt in Kappl hetzelfde als in een heel groot skigebied qua natuur en pistes, maar dan kleiner opgezet.

Je moet het wel in perspectief zien. Je geeft nu 7 dagen aan, maar over het algemeen nemen mensen een skipas van 6 dagen en dan komt het op Eur 186,50. Dit scheelt tov van een groter gebied dan wel tussen de Eur 20 - 30(met meerdere personen tikt dit behoorlijk aan, zeker als je de vele pistes van een groter gebied niet gebruikt).
Zelf ben ik jarenlang in Kappl geweest. Het is een leuk en gevarieerd gebied en voor gezinnen met kinderen top. Je kan makkelijk even bij de skischool kijken, of zelf een afdaling doen zonder dat je elkaar dan voor de rest van de dag kwijt bent. Verder zijn de mensen zeer vriendelijk, behulpzaam etc. In het dorp zelf is weinig te doen. Sinds een paar jaar hebben ze het centrum wel opgeknapt en is het wat moderner geworden, maar weinig te beleven. Qua skien zijn de pistes gevarieerd, maar na 2 dagen heb je als ervaren skier het gebied wel gezien… Dit is ook een van de redenen waarom wij verder zijn gaan kijken. De kinderen(waar ik er 1 van ben)zijn inmiddels volwasssen, kunnen skien en willen meer variatie qua skien.

Afhankelijk dus van wat je zoekt(familievakantie, apres-ski, jongeren vakantie) is het gebied wel of niet geschikt.

Succes!

Is ook vooral gedaan om mensen te motiveren om de Silvretta skipas te nemen i.p.v. alleen Kappl.

Voor weinig geld meer heb je een skipas voor het hele dal. Dus als je wat afwisseling wil, lijkt me dat handiger. Maar…wil je in de buurt van je kinderen blijven of ben je beginner dan lijkt me die 40 km van Kappl wel oké.

Plaats een reactie