Hoe ligt Kaprun er nu bij?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzsteinhorn Kaprun

Ik vroeg me af of het al lekker skieen is rond Kaprun?
Op de Kitzsteinhorn ligt altijd wel sneeuw, maar hoe zit het met de Maiskogel? Kan iemand daar wat over zeggen? De vooruitzichten zijn niet zo heel erg gunstig qua sneeuwval :(.

Pas afgelopen zaterdag werd het papperig. Daarvoor was de berg perfect, ondanks weinig sneeuwval, zeer goed geprepareerd en heerlijke temperatuur, sneeuw was lekkerder dan op de gletscher. Ik denk dat het op dit moment minder is, maar vergeleken met Zell am See is het waarschijnlijk beter.

Wij gaan volgende week maandag naar Kaprun, iemand nog goede ervaringen gehaad de laatste tijd??

Wij zijn vandaag vanuit saalbach een dagje naar Kaprun (kitz) gegaan. Het was superdruk… maar de sneeuw was perfect. Einde vd dag waren wel veel pistes omgetoverd tot buckel pistes (vooral de 11 naar gletsjerjet). Morgen weer slushen in Saalbach…

Wij zaten afgelopen week in Hinterglemm, maar hebben daar alleen de eerste dag geskiet. Daarna 4 dagen naar Kaprun gereden. Condities op de Kitz zijn perfect. Helemaal in vergelijking tot het waterskien in Hinterglemm. Wel vroeg starten ivm de drukte! Gisteren is het in Hinterglemm wel gaan sneeuwen, dus waarschijnlijk zijn de omstandigheden daar nu beter.

Gisteren terug gekomen uit de buurt van Kaprun. Op de Kitz was het erg gezellig in tegenstelling tot de lagere gebieden in de buurt. In de gondel sprak ik met een groepje landgenoten dat vanuit Saalbach op excursie was.

In maart moet je met dit soort weer rekening houden, en dus zorgen dat er een gletscher in de buurt ligt…

Ik moet zeggen dat het tot 12:00 prima skieen was op de hogere pistes in Saalbach/Hinterglemm…

Kaprun was duidelijk beter, maar heb het wel eens slechter meegemaakt.

Kaprun ligt er zelf nu behoorlijk groen bij, maar op de gletscher is het tot de lunch nog goed te doen. Wel zorgen dat je met één van de eerste gondels omhoog gaat!

En er is weer 40 cm verse sneeuw op de Kitz gevallen!

:)

Plaats een reactie