Blauwe pistes Kaprun

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kaprun

Wij zijn snowboarders. Kunnen het redelijk goed, zijn niet ver gevorderd, maar gewoon gevorderd. Nu vroeg ik mij af of de blauwe pistes in Oostenrijk, en met name Kaprun, goed te doen zijn voor snowboarders. In Duitsland waren sommige blauwe pistes goed te doen voor snowboarders, en bepaalde stukjes niet… maar veel wel! Hoe zit dat in Oostenrijk? Zijn nog nooit in Oostenrijk geweest en vroeg het mij af! En is Kaprun een leuk gebied voor snowboarders? En dan bedoel ik niet het funpark. Ben benieuwd! Gaan we in een drukke periode, met de kerst!

Kaprun heeft voornamelijk rode pistes met soms wat lastigere stukken, vooral aan het einde van de dag. Voor een fijne blauwe pistes moet je naar de Maiskogel, dat ligt naast Kaprun. Dat is wel een aardige piste waar je lekker kan doorknallen.

Ik denk het wel, de gletsjers hebben vaak niet al te moeilijke pistes. Dus dan zullen de blauwe pistes ook niet heel moeilijk zijn.

Gang is alles

Bedankt! Maar zijn de blauwe pistes voor een snowboarder daar wel te doen, dus niet te vlak?

Blauw op de Kitz is prima te doen, breed, nergens heel steil, maar ook geen vlakke paden. Voor beginners best geschikt wmb.

Running against the wind

Het enige stuk wat je als boarder of skier zal moeten lopen is onderaan de gletscherseeabfart richting de sonnenkarbahn. Dat is de piste onder de gipfelbahn. Als je genoeg vaart hebt is dit geen enkel probleem maar je moet wel vaart durven maken.
http://www.zellamsee-kaprun.com/skimap/index.html#/kaprun-wi…

Übung macht den meister!!!

Bedankt!! Mooie kaart! Leuk om te zien wat er allemaal is… Zo veel gondels heb ik nog nooit gezien! (ben alleen nog maar in duitsland wezen snowboarden…)

Ik weet niet wanneer je gaat maar de grote gondel naar de top word vervangen door 2 kleinere aan de rechter kant.
http://www.kitzsteinhorn.at/en/information/news-events/new-c…

Übung macht den meister!!!

Wij gaan in december… is dat een voor- of een nadeel dat ie wordt vervangen?

Bij de grote gondel stond je nog al eens te wachten. Zal met de nieuwe gondels niet meer zijn denk ik.
hou er trouwens wel rekening mee dat in december niet altijd het hele gebied open kan zijn. Afgelopen winter duurde het vrij lang voordat er onderin goede sneeuw ligt.

Übung macht den meister!!!

Ja snap ik… maar gaan ook voor de kerstsfeer… snowboarden wordt niet onze prioriteit. Wel een paar dagen natuurlijk… als er maar iets ligt waar we kunnen snowboarden dan ben ik al blij. Als ik maar sneeuw kan zien met de kerst :-)

@triezzze

Ik ben er afgelopen december de week voor kerst geweest. Ook ik ben snowboarder. Ik heb me prima vermaakt op de Kitzsteinhorn. Er zijn bijna geen vlakke stukken op de gletscher. Pistes zijn er breed en niet moeilijk. Toen ik er was kon je tot het Langwied station afdalen.

@Kicks

Thnx! Heb er nu al zin in! Moet helaas nog 8 maanden wachten :'( Je bent de week voor kerst geweest, zijn er ook kerstmarkten?

@triezze

wij verbleven in het hotel welke zich als dichtste bij de dalgondel naar de glerscher bevindt (ongeveer 2 min rijden). Dit lag dus niet in Kaprun zelf. We zijn tijdens de vakantie maar één keer in centrum van Kaprun, en één keer in het centrum van Zell Am See geweest. Ons is toen geen kerstmarkt opgevallen.

Je zult er inieder geval een leuke tijd hebben! Van de gletschergebieden ben ik buiten Kaprun ook eens op de Hintertux geweest, daar is het echt een stuk vlakker, en irritantere sleepliften.

Plaats een reactie