sneeuwzekerheid Kaprun en Maiskogel paasvakantie??

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzsteinhorn Kaprun

Gewoon even informeren omdat ik binnenkort al wil boeken.
De sneeuwzekerheid van de bergtop (Kitzsteinhorn 3000m+) en gletsjer zijn zeer hoog maar wat ik mij afvraag is hoe hoog de sneeuwzekerheid is van de bergflank van de maiskogel(bahn). Zou dit nog te proberen zijn de eerste week van de paasvakantie 2016 (vanaf zaterdag 25 maart)?
Als deze slecht is dan kies ik voor de duurdere (en wss drukkere krokusperiode).

Alvast bedankt voor alle antwoorden!

GRTZ!

Je moet echt oppassen met Kaprun vroeg of laat in het seizoen. Is de sneeuw gesmolten op lagere hoogte, dan is niet alleen de Maiskogel dicht, maar ook het leeuwendeel van omliggende gebieden als Hochkönig, Zell am See, Saalbach, Pass Thurn… En alle mensen die daar zitten gaan dan richting de Kitzsteinhorn. In een ondergemiddelde winter voor de Noordalpen is dit eind maart het geval. In de krokus blijven deze mensen meestal in hun eigen gebied en wil het op de Kitzsteinhorn dus doorgaans rustiger zijn dan in een mindere paasvakantie.

De Maiskogel kun je qua sneeuwzekerheid vergelijken met gebieden als Sudelfeld, Lofer, Fieberbrunn. Soms blijft de sneeuw tot in april liggen op dit soort lagere noordhellingen, soms wordt het hier al begin of midden maart groen (zoals 2013/2014) en heb je eind maart in het beste geval een paar bruine kunstsneeuwbanen. En als de winter goed is, maar het de laatste week of meer voor de paasvakantie droog, zonnig en warm is, dan is het hier heel erg papperig (overkwam mij zelfs begin maart hier). Grote kans dus dat de sneeuw hier papperig of zelfs verdwenen is, dus kun je hier niet van sneeuwzekerheid spreken voor eind maart, vind ik.

❄️

Inderdaad heel erg afhankelijk van hoe het seizoen verloopt en daar is nu nog niets over te zeggen. Is er nog een specifieke reden om naar kitzensteinhorn kaprun te gaan? Zijn nog genoeg andere gebieden die rond die tijd eigenlijk altijd wel open zijn.

Inderdaad heel erg afhankelijk van hoe het seizoen verloopt en daar is nu nog niets over te zeggen. Is er nog een specifieke reden om naar kitzensteinhorn kaprun te gaan? Zijn nog genoeg andere gebieden die rond die tijd eigenlijk altijd wel open zijn.

Tiny-M op 5 jul 2015 12:36

Reden van onze keuze: We willen deze keer met een touroperator dat een specifiek aanbod heeft.

VORIGE SEIZOEN zijn we met het gezin voor de 1e keer op echte skivakantie geweest naar Superdévoluy begin April (het jaar ervoor hadden we al een voorproever in Winterberg). Het budget was klein dus was dit het best haalbare. In die periode en voor onze semi-beginner skills waren er enkele nadelen. We dachten geen les nodig te hebben wegens genoeg blauwe pistes maar dat viel tegen. De meeste blauwe pistes waren gesloten. Ik heb alle rode pistes getest maar deze waren eigenlijk boven m’n niveau (met alle pijnlijke gevolgen). Wegens de dooi en geen verse sneeuw natuurlijk harde ijsbanen s’ochtens en pap vanaf de middag (in putje winter wss wel top skigebied wegens vele snelle zetelliften en centrale opgezet skigebied) . Maar ook wat bange momenten in de wagen ondanks dat de hele lange binnenweg (nog meer dan 2 uur rijden voorbij de snelweg!) perfect berijdbaar was (auto wilde niet starten onder vriespunt, remmen die amper half werken in een zeer lange en stijle afdaling wegens te warm!! lichte paniek). Ook gereden in 2 etapes overdag h&t want ik rij niet met een snelle BMW, Volvo, Mercedes of Audi; dus hotelkosten.

VOLGEND SEIZOEN een ommezwaai uittesten met het Belgische Skifriends (alhoewel ik de bus 19 jaar geleden afgezworen had na een trip naar Spanje). D.w.z. met de (nacht)bus vs de stress en voorbereiding aan een lange autorit, minder bagage op een bus vs meer bagage in de auto en dus genoeg (ski)kledij+skimateriaal, nederlandstalige Skifriends monitoren (ideaal voor dochter en echtgenote); ****hotel (met half pension) vs Chalet of appartement, Oostenrijk vs Frankrijk (sfeer, faciliteiten?), met locale skibus naar de piste vs verblijf tegen de piste etc…
Voor een paar 100 euro meer krijg ik bij Skifriends dus wel degelijke ski/snowboardlessen (5x3uur).
Dit is voor ons het best haalbare (in alle opzichten) in het aanbod van Skifriends.

Inderdaad heel erg afhankelijk van hoe het seizoen verloopt en daar is nu nog niets over te zeggen. Is er nog een specifieke reden om naar kitzensteinhorn kaprun te gaan? Zijn nog genoeg andere gebieden die rond die tijd eigenlijk altijd wel open zijn.

Tiny-M op 5 jul 2015 12:36

Reden van onze keuze: We willen deze keer met een touroperator dat een specifiek aanbod heeft.

VORIGE SEIZOEN zijn we met het gezin voor de 1e keer op echte skivakantie geweest naar Superdévoluy begin April (het jaar ervoor hadden we al een voorproever in Winterberg). Het budget was klein dus was dit het best haalbare. In die periode en voor onze semi-beginner skills waren er enkele nadelen. We dachten geen les nodig te hebben wegens genoeg blauwe pistes maar dat viel tegen. De meeste blauwe pistes waren gesloten. Ik heb alle rode pistes getest maar deze waren eigenlijk boven m’n niveau (met alle pijnlijke gevolgen). Wegens de dooi en geen verse sneeuw natuurlijk harde ijsbanen s’ochtens en pap vanaf de middag (in putje winter wss wel top skigebied wegens vele snelle zetelliften en centrale opgezet skigebied) . Maar ook wat bange momenten in de wagen ondanks dat de hele lange binnenweg (nog meer dan 2 uur rijden voorbij de snelweg!) perfect berijdbaar was (auto wilde niet starten onder vriespunt, remmen die amper half werken in een zeer lange en stijle afdaling wegens te warm!! lichte paniek). Ook gereden in 2 etapes overdag h&t want ik rij niet met een snelle BMW, Volvo, Mercedes of Audi; dus hotelkosten.

VOLGEND SEIZOEN een ommezwaai uittesten met het Belgische Skifriends (alhoewel ik de bus 19 jaar geleden afgezworen had na een trip naar Spanje). D.w.z. met de (nacht)bus vs de stress en voorbereiding aan een lange autorit, minder bagage op een bus vs meer bagage in de auto en dus genoeg (ski)kledij+skimateriaal, nederlandstalige Skifriends monitoren (ideaal voor dochter en echtgenote); ****hotel (met half pension) vs Chalet of appartement, Oostenrijk vs Frankrijk (sfeer, faciliteiten?), met locale skibus naar de piste vs verblijf tegen de piste etc…
Voor een paar 100 euro meer krijg ik bij Skifriends dus wel degelijke ski/snowboardlessen (5x3uur).
Dit is voor ons het best haalbare (in alle opzichten) in het aanbod van Skifriends.

mutmong op 5 jul 2015 14:42

“We dachten geen les nodig te hebben wegens genoeg blauwe pistes”
Als je niet fatsoenlijk de rode piste afkomt heb je absoluut nog les nodig…
Maiskogel zal er niet beter bij liggen dan Superdevoluy in dezelfde tijd van het jaar, vrees ik.

❄️

@mutmong dan lijkt een verzorgde bustrip met lessen erbij een goede keuze. Maar ze hebben toch wel meer bestemmingen? Jammer dat er niet zo veel naar Frankrijk gaat (behalve naar Les 2 Alps), want daar is het al snel wat hoger, met vaak prima sneeuwcondities daardoor (waarmee ook weer vaker de pistes die je op de pistekaart ziet daadwerkelijk open zijn, etc.).

Van de bestemmingen die aangeboden worden in die week, zou ik ook eens kijken naar de Sella Ronda in Italië. Qua sneeuwzekerheid niet anders dan het aanbod in Oostenrijk, qua niveau van de gebieden helemaal geweldig: (relatieve) beginners kunnen er prachtige tochten maken. Qua prijs ga je er ook niet op achteruit ten opzichte van die rijs naar Kaprun, zie ik.

Pasen 2015 am Hochkönig, Pasen valt in 2016 zelfs nog een week vroeger, dan heb je op een heleboel plaatsen nog genoeg sneeuw, hangt natuurlijk van de temperatuur af hoe de condities zijn. Dit jaar is er rond Pasen nog veel gevallen en de condities waren uitstekend.

null

Dienten Die Alte schule

Reden van onze keuze: We willen deze keer met een touroperator dat een specifiek aanbod heeft.

VOLGEND SEIZOEN een ommezwaai uittesten met het Belgische Skifriends (alhoewel ik de bus 19 jaar geleden afgezworen had na een trip naar Spanje). D.w.z. met de (nacht)bus vs de stress en voorbereiding aan een lange autorit, minder bagage op een bus vs meer bagage in de auto en dus genoeg (ski)kledij+skimateriaal, nederlandstalige Skifriends monitoren (ideaal voor dochter en echtgenote); ****hotel (met half pension) vs Chalet of appartement, Oostenrijk vs Frankrijk (sfeer, faciliteiten?), met locale skibus naar de piste vs verblijf tegen de piste etc…
Voor een paar 100 euro meer krijg ik bij Skifriends dus wel degelijke ski/snowboardlessen (5x3uur).
Dit is voor ons het best haalbare (in alle opzichten) in het aanbod van Skifriends.

mutmong op 5 jul 2015 14:42

Waarom dan per se skifriends? Er zijn toch tal van touroperators die vergelijkbare formules hebben en andere gebieden aanbieden?

Ben niet zo heel bekend met de Belgische aanbieders van reizen, maar als ik op de Nederlandse kijk zie ik zo ook nog een paar opties met bus en skipas:
Les Sybelles, goedkoop en gaat vrij hoog. Liften niet erg modern
Zillertal, moderne liften, iets duurder. Komen altijd veel Nederlanders, dus zal met lessen geen probleem zijn.
Avoriaz: dorp ligt vrij hoog, gebied gaat niet heel hoog. Afgelopen 2 jaar heb ik daar wel goede condities gehad met Pasen, maar resultaten uit het verleden…

Pasen 2015 am Hochkönig, Pasen valt in 2016 zelfs nog een week vroeger, dan heb je op een heleboel plaatsen nog genoeg sneeuw, hangt natuurlijk van de temperatuur af hoe de condities zijn. Dit jaar is er rond Pasen nog veel gevallen en de condities waren uitstekend.

null

Elly3 op 5 jul 2015 19:22

Klopt, maar hoe was Pasen 2014 am Hochkönig?

❄️

Is dat zo relevant, @David23? In 2014 viel Paaszondag op 20 april, bijna een maand later dan in 2016 dus. En het verschil tussen eind maart en eind april is in de Alpen behoorlijk groot als het gaat om sneeuwkansen.

Ik denk dat het interessanter is om te kijken welke opties @mutmong nog meer heeft, bijvoorbeeld in Frankrijk, bijvoorbeeld via andere organisaties. De wensen, het budget etc. zijn wel duidelijk, dus wie een zomerzoekproject zoekt: help de topicstarter aan een mooie optie.

Juist, en wanneer was pasen 2014 en valt pasen 2016?

Die paar weken maken nogal wat uit. Onder meer dat de meeste gebieden sowieso sluiten half april en dus Hochkönig niet open zou zijn pasen 2014, ook als er wel sneeuw had gelegen.

Pasen volgend jaar is dusdanig vroeg dat een noordhellingengebied nog redelijk wat begaanbare pistes kan hebben. Het kan alleen geen kwaad om een regio met wat meer hoogte in de skigebieden te zoeken, of voor Italiaanse kunstbanen te gaan.

Pasen 2014 was weken later, dat scheelt met vlgd jaar dik een maand, net wat Gigi zegt.
Het skiseizoen in Dienten duurt tot midden april, en er is tot dan altijd wel te skien, igg in de ochtend.

Dienten Die Alte schule

Oké, van het laat vallen van Pasen 2014 was ik me even niet bewust. Maar eind maart was het ook niet goed in Hochkönig.

❄️

Daar gaat het toch niet om? Het gaat erom dat we iemand kunnen helpen met zinnige suggesties.

@mutmong, die skifriends.be opties in Folgarida of Marilleva (Val di Sole) zijn ook mooi. Beide dorpen liggen op een noordhelling in een gebied van (normaal) 150 km piste in Val di Sole en Madonna di Campiglio. En mooiere bergen dan de Brenta Dolomieten ken ik niet (heel persoonlijk uiteraard).

http://www.skifriends.be/Products/Details?prod=ITMAD1&ty…
http://www.skifriends.be/Products/Details?prod=ITMON1&ty…

Via Flandersski is Arabba nog een optie. Sunweb heeft nog weinig op de site, en weinig betaalbaars, maar Passo Tonale zou een optie kunnen zijn.
Verder heeft snowtrex nog e.e.a. voor gangbare prijzen, maar helaas vrijwel geen Italie of Frankrijk.
Helaas helpt grote vriend google nog niet bij een duidelijk beeld vormen van Belgische reisaanbieders, maar daar kunnen de Belgen onder ons vast bij helpen.
Als het budget echt van belang is, loont het in Oostenrijk en Italië vaak om de website van de lokale VVV’s aan te schrijven. Er zijn dan appartementen te boeken voor zeer scherpe prijzen. Op dit moment moeten er op tal van plekken volwaardige familie-appartementen te boeken zijn voor minder dan 600 euro inclusief belastingen en schoonmaak voor een week. Voor een busreis dan toch weer uitwijken naar de operator.

noot: De Brenta Dolomieten zijn schitterend. Zou ik zeker aanraden. Afgelopen jaar heeft de Vorarlberg me ook aangenaam verrast. Warth-Schröcken zou een betaalbaar Arlberger alternatief kunnen zijn.

Als ik je niveau lees zou ik op zoek gaan naar een gebied met veel brede blauwe pistes. Die vind je voornamelijk in Frankrijk, maar ook wel in Oostenrijk. Neem trouwens zeker les. Les eventueel al eerder op een indoor baan.

Bekijk de pistenkaart van de gebieden waar je heen wilt goed. Zeker in Oostenrijk zijn de blauwe pistes vaak bospaden die van bovenaf de berg naar beneden slingeren, eigenlijk zijn dit paden die in de zomer voor bosbouw of door boeren gebruikt worden. Op de Maiskogel in Kaprun is het bovenste deel blauw ook zo’n smal pad dat de rode pistes verschillende keren kruist. Niet ideaal als je beginner bent. Dan kun je beter naar de Kitzsteinhorn, daar zijn de pistes idealer. Probeer dit soort paden op de kaarten te herkennen. Op bergweides (Almen) kun je vaak de fijne pistes vinden. Meerdere blauwe lijnen naast elkaar naar onder zijn vaak de brede blauwe die fijn zijn voor beginners.

Een gebied in Oostenrijk dat ik ken waar ze dat hebben is Zettersfeld bij Lienz, maar er zijn er zeker nog meer. Ik zou zeker een leraar inhuren om je te leren van rode pistes af te gaan. Dat kan eventueel met een paar uur privé les. Als je daar fatsoenlijk vanaf komt kun je jezelf eventueel verder verbeteren.

Helaas helpt grote vriend google nog niet bij een duidelijk beeld vormen van Belgische reisaanbieders, maar daar kunnen de Belgen onder ons vast bij helpen.

Er zijn er genoeg. De marktleider in België is JOSK. Die bieden de gewoonlijke formule aan (reis, hotel, skiles, skipas, …) maar zijn niet de goedkoopste. Al is Skifriends dat blijkbaar ook niet als ik hun website eens snel bekijk.

Nog alternatieven zijn skiworld, famiski, kriski, …

Als ik je niveau lees zou ik op zoek gaan naar een gebied met veel brede blauwe pistes. Die vind je voornamelijk in Frankrijk, maar ook wel in Oostenrijk. Neem trouwens zeker les. Les eventueel al eerder op een indoor baan.

Bekijk de pistenkaart van de gebieden waar je heen wilt goed. Zeker in Oostenrijk zijn de blauwe pistes vaak bospaden die van bovenaf de berg naar beneden slingeren, eigenlijk zijn dit paden die in de zomer voor bosbouw of door boeren gebruikt worden. Op de Maiskogel in Kaprun is het bovenste deel blauw ook zo’n smal pad dat de rode pistes verschillende keren kruist. Niet ideaal als je beginner bent. Dan kun je beter naar de Kitzsteinhorn, daar zijn de pistes idealer. Probeer dit soort paden op de kaarten te herkennen. Op bergweides (Almen) kun je vaak de fijne pistes vinden. Meerdere blauwe lijnen naast elkaar naar onder zijn vaak de brede blauwe die fijn zijn voor beginners.

Een gebied in Oostenrijk dat ik ken waar ze dat hebben is Zettersfeld bij Lienz, maar er zijn er zeker nog meer. Ik zou zeker een leraar inhuren om je te leren van rode pistes af te gaan. Dat kan eventueel met een paar uur privé les. Als je daar fatsoenlijk vanaf komt kun je jezelf eventueel verder verbeteren.

Frank9 op 5 jul 2015 23:52

Zettersfeld zou ik echter niet kiezen voor eind maart, aangezien het hele gebied op een zuidhelling ligt. Ik zie wel een aantal hele goede opties langs komen (Tonale bijvoorbeeld is echt geschikt).

❄️

Je hoeft toch geen BMW te hebben om werkende remmen te hebben??? Dat lijkt me gewoon onderhoud van je wagen… Ik doe het ook met een Skoda Fabia Combi 1.4 (reeds 160.000 km op de teller) met skibox erop. Op 9 uur sta ik in de Alpen… Waarom in 2 dagen? Indien je toch voor een busreis gaat… Ik heb ook reeds ervaring met Skifriends naar het Zillertal. Prijs / kwaliteit is me dat echt bevallen. Meestal nog ok daar eind Maart.

Je hoeft toch geen BMW te hebben om werkende remmen te hebben??? Dat lijkt me gewoon onderhoud van je wagen… Ik doe het ook met een Skoda Fabia Combi 1.4 (reeds 160.000 km op de teller) met skibox erop. Op 9 uur sta ik in de Alpen… Waarom in 2 dagen? Indien je toch voor een busreis gaat… Ik heb ook reeds ervaring met Skifriends naar het Zillertal. Prijs / kwaliteit is me dat echt bevallen. Meestal nog ok daar eind Maart.

Joy85 op 6 jul 2015 11:10

Onze maximaal geladen Opel Combo1.3cdti (140000km) werd regelmatig de pas afgesneden, uitsluitend door belgen, met eenvoor ons dure wagen. Er zaten daar redelijke gekken tussen die in stortregen aan 160km/h doorvlammen om wss in 7uur tijd ter plaatse te staan! Het startprobleem deed zich alleen voor bij lage temperaturen dus thuis geen probleem (sleet op voorverwarming). De falende remmen waren niet te voorkomen met een zwaar geladen wagen en een zeer steile (14%) en lange (6km) bergaf.
Ook een probleem met de een smartphonewissel als gps die 10 min nodig had om een fix te vinden gaf wat stress want we verzeilden daardoor in een druk en groot stadscentrum (wss Lyon). Gelukkig heb ik geen sneeuwkettingen nodig gehad maar in de Krokus ipv Paasvakantie kan de nood hieraan wel verhogen.
S’nacht rijden we niet en m’n echtgenote ziet de lange rit in één keer niet zitten. In 9 uur ter plaatse staan zit er niet in voor ons. Over de vorige trip naar Supedévoluy deden we een goeie 12 uur ( op snelweg max. 110km/h).

Als ik je niveau lees zou ik op zoek gaan naar een gebied met veel brede blauwe pistes. Die vind je voornamelijk in Frankrijk, maar ook wel in Oostenrijk. Neem trouwens zeker les. Les eventueel al eerder op een indoor baan.

Bekijk de pistenkaart van de gebieden waar je heen wilt goed. Zeker in Oostenrijk zijn de blauwe pistes vaak bospaden die van bovenaf de berg naar beneden slingeren, eigenlijk zijn dit paden die in de zomer voor bosbouw of door boeren gebruikt worden. Op de Maiskogel in Kaprun is het bovenste deel blauw ook zo’n smal pad dat de rode pistes verschillende keren kruist. Niet ideaal als je beginner bent. Dan kun je beter naar de Kitzsteinhorn, daar zijn de pistes idealer. Probeer dit soort paden op de kaarten te herkennen. Op bergweides (Almen) kun je vaak de fijne pistes vinden. Meerdere blauwe lijnen naast elkaar naar onder zijn vaak de brede blauwe die fijn zijn voor beginners.

Een gebied in Oostenrijk dat ik ken waar ze dat hebben is Zettersfeld bij Lienz, maar er zijn er zeker nog meer. Ik zou zeker een leraar inhuren om je te leren van rode pistes af te gaan. Dat kan eventueel met een paar uur privé les. Als je daar fatsoenlijk vanaf komt kun je jezelf eventueel verder verbeteren.

Frank9 op 5 jul 2015 23:52

Zettersfeld zou ik echter niet kiezen voor eind maart, aangezien het hele gebied op een zuidhelling ligt. Ik zie wel een aantal hele goede opties langs komen (Tonale bijvoorbeeld is echt geschikt).

David23 op 6 jul 2015 10:50

Ik bedoelde dat ook meer voor het bekijken van pistenkaarten met geschikte blauwe pistes.

Nogmaals iedereen heel erg bedankt voor de overvloedige feedback. Ik spit alle tips door maar de meeste vallen voor mijn eisen uit de boot.
Wat opvalt is dat vele touroperatoren geen skiles inclusief aanbieden bij de clubformule en dit is volgs mij het prijsbrekende argument bij Skifriends.
Ik wilde eigenlijk graag naar La Plagne maar dat valt te duur uit voor ons. Bij wintrex en sunweb wel iets betaalbaar gevonden in La Plagne maar dan weer zelf les proberen te regelen en ook geen gescheiden slaapkamers tss de kinderen (10 & 11 jaar) en de ouders.

Vaak kan je via Sunweb, Bizztravel etc. ok gewoon lessen bijboeken. Dit zal dan verzorgd worden door de plaatselijke skischool (en in La Plagne zijn volgens mij genoeg Nederlandstalige instructeurs werkzaam bij ESF), maar kost het veel minder als je het direct via de touroperator boekt. Bel ze eens, dan weet je wat het extra kost bovenop de prijs voor busreis, verblijf en skipas.

Oei, gescheiden slaapkamers voor de kinderen betekent een 3 slaapkamerappartement, vaak voor 6 personen of meer. Skiles is vaak wel bij te boeken volgens mij, maar is pas zichtbaar na de eerste boekingsstappen.
Skifriends biedt inderdaad een voordelig pakket. Zelf lessen boeken kost tussen de €140 en €170 voor 5 ochtenden als ik het zo rap inschat. In alle skigebieden zijn wel skischolen te vinden met Nederlandstalige leraren.

Als reizen boeken via een organisatie (ivm busreis en clubvoordelen) de voorkeur heeft kunt u nog even wachten met boeken. Vanaf september hebben de meeste organisaties een volledig aanbod en valt er meer te vergelijken.

Oei, gescheiden slaapkamers voor de kinderen betekent een 3 slaapkamerappartement, vaak voor 6 personen of meer. Skiles is vaak wel bij te boeken volgens mij, maar is pas zichtbaar na de eerste boekingsstappen.
Skifriends biedt inderdaad een voordelig pakket. Zelf lessen boeken kost tussen de €140 en €170 voor 5 ochtenden als ik het zo rap inschat. In alle skigebieden zijn wel skischolen te vinden met Nederlandstalige leraren.

Als reizen boeken via een organisatie (ivm busreis en clubvoordelen) de voorkeur heeft kunt u nog even wachten met boeken. Vanaf september hebben de meeste organisaties een volledig aanbod en valt er meer te vergelijken.

Bennie op 6 jul 2015 16:34

idd 3 slaapkamerappartement voor 6 personen . Vorig seizoen in Superdévoluy skipas incl. voor de prijs van een skipas!
Als iemand met weinig ski&snowboardervaring ben ik er niet zo gerust in om ter plaatse nog nedelandstalige monitoren te vinden. Mss is dit overbodige ongerustheid maar ik wil op dit vlak voor volgend seizoen zekerheid (oa voor de kinderen. Voor mezelf is frans, engels en zelfs duits geen probleem als het over skiles gaat.)
Ik zal proberen om nog niet te boeken maar het begint al behoorlijk te kriebelen en ik ben bang er te laat bij te zijn.
Ondanks een halve horror skivakantie vele jaren terug in Tjechië ben ik thuis de ‘stuwende kracht’ om naar de sneeuw te gaan! Ik moet alle gezinsleden dan ook zo goed mogelijk bedienen zodat ik elk jaar iedereen (vooral m’n echtgenote) mee krijg.

Plaats een reactie