Dalafdaling Kaprun?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kaprun

Ik weet dat er geen dalafdaling op de pistekaart staat, maar het schijnt toch mogelijk te zijn. Na wat zoeken ben ik bij deze site terecht gekomen:

http://www.outdooractive.com/de/ski-freeride/salzburg/kitzst…

Iemand ervaring met deze afdaling (of dergelijke)?

Dit jaar met Pasen ging het alleszins niet omdat er onder de 2000m geen sneeuw lag. Maar ben eigenlijk ook wel benieuwd of iemand hiermee ervaring heeft

Een skipiste heeft ook slaap nodig...

Als er uberhaupt geen sneeuw ligt wordt het wel heel moeilijk ja ;)

Even een kickje. Echt niemand?

wil ik ook wel weten!

Ik ben er een paar keer geweest, maar een dal afdaling heb ik niet kunnen ontdekken. Je moet denk ik wel een grote avonturier zijn om dat te ontdekken.

Ik ben ook regelmatig in Kaprun geweest, maar die dal afdeling heb ik nog nooit gezien hoor!
Denk inderdaad dat dit een pad is voor de avonturier.

Het is geen officiële dalafdaling, maar als je de weg weet, dan is het mogelijk om vanaf de Kitzsteinhorn tot in het dal te dalen. Handig om een gids mee te nemen, en sowieso lawine uitrusting, want je bent dan off-piste.

Is een lastige dalafdaling. Ik heb hem met een gids gedaan. Ook moet je dit aanmelden bij de locale liftendiensten en je weer afmelden in het dal. Je doet er ongeveer een uur over. En er moet ruim voldoende sneeuw liggen omdat je veel beekjes enzo over moet. Best leuk, maar niet echt de moeite. Je kun beter offpiste boven op de berg in Kaprun gaan. Overigens moet je ook daar heel goed uitkijken.

Ahh kijk! Bedankt voor de reacties!

Plaats een reactie