Kaprun, Zell Am See, Embach

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kitzsteinhorn Kaprun

Beste forumleden,

Ik heb sinds kort het snowboarden ontdekt en ga samen met een vriend met de alpenexpress naar oostenrijk! Wij hebben daar een hotel in het dorpje Embach. Een beetje snel geboekt en niet echt op de ligging gelet. Wij willen graag snowboarden in Kaprun/Zell am See en zouden graag willen weten hoe het zit met busvervoer.

Is er hier iemand die ervaring heeft met bussen vanuit Embach, of in dit gebied in het algemeen? Wat zijn de kosten, hoe lang duurt een rit etc.? Jullie zouden mij hier heel erg mee helpen!

Weet niet hoe het zit vanuit embach maar normaal zijn de bussen overdag gratis als je een skipas hebt.

Übung macht den meister!!!

Bedankt voor je snelle reactie. Ik had inderdaad gelezen dat bussen tussen Kaprun en Zell am See gratis zijn wanneer je een skipas hebt. Het dorp Embach ligt echter zo´n 25 km (over de weg) verderop. Iemand die daar iets meer van weet?

Ben bang dat dat geen skibus verbinding is. Kun je niks op hun website vinden ??

Übung macht den meister!!!

Nee het enige wat ik weet is dat er een busstation op zo’n 200 meter van het hotel af zit. Verder zou ik niet weten waar ik moet kijken.

misschien omboeken naar een hotel dichter bij?

Groetjes Angela

Of je stuurt een mail. info@embach.at

Übung macht den meister!!!

De reden dat we naar dit hotel gaan is de prijs. Gewonnen op vakantieveilingen haha. Vandaar natuurlijk de lage prijs ;) . Ik ga zeker een mailtje sturen bedankt voor de tip rfkangoo.

Dichterbij dan Kaprun en Zell am See liggen de skigebieden van Rauris en Dorfgastein (en de rest van de Gasteins). Met de Salzburg Super Ski Card kun je in alle gebieden in de buurt boarden: http://www.salzburgsuperskicard.com

Bedankt voor alle reacties. Dankzij de tip van rfkangoo heb ik een mailtje terug ontvangen met de trein en bus informatie. Zelf een beetje verder gezocht en ik ben er nu uit hoe het allemaal zit.

En PHT bedankt! Ik zat er aan te denken een skipas te halen voor Zell am See en Kaprun samen, maar dat is niet eens heel veel goedkoper dan de SuperSkiCard dus gaan we die maar halen!

Al mijn vragen zijn hierbij beantwoord. Bedankt allemaal

Beste Gast619, ook ik heb een boeking via vakantieveilingen, zou je misschien kunnen delen hoe je het nu gaat doen? Ook ik kom er nl achter dat het niet echt dichtbij het skigebied is dus wellicht heb jij nu de beste tips?

@Gast235, hier zit een groot collectief geheugen. Waar ga je precies naar toe? Dat maakt het voor iedereen hier een stuk makkelijker.

@Gast387, naar Embach, dat is de vraag die eerder ook Gast619 stelde en aangezien ik ook aan het uitvogelen ben of het nou echt wel wat is hoop ik dat hij meer informatie zou kunnen delen waar hij nou precies uitgekomen is om het zo leuk mogelijk daar te hebben. En natuurlijk op welke manier!

https://maps.google.be/maps?hl=nl&gs_rn=2&gs_ri=hp&a…

Pinzgauer strasse is de busverbinding naar Zell am See, das een goede 5km vanuit Embach.

https://maps.google.be/maps?hl=nl&gs_rn=2&gs…

Pinzgauer strasse is de busverbinding naar Zell am See, das een goede 5km vanuit Embach.

Gast873 op 8 feb. 2013 14:54

En das de hoofdweg die naar Zell am see gaat, komende uit richting snelweg Salzburg, dus er zullen daar wel met regelmaat bussen doorkomen.

Is dat die van 2p voor 3N bij hotel Embacherhof? Zeker niet slecht mijn inziens, maar wel kort om helemaal tot daar te rijden.

Niet echt een geweldige basis om in Kaprun te gaan skiën.
Overweeg Rauris ook eens, da’s een stuk dichterbij.

Bwaa Jay, basis… Wij zaten in Fusch am Grosglockner, was ook uiteindelijk maar 10 min met auto hoor

Nogal een verschil… 10 minuten met de auto of ruim een half uur met het plaatselijke OV (geen skibus).
Met de auto kan je gaan wanneer je wilt. Die bus gaat misschien maar één keer per uur, dus lekker relaxed apres skiën, als je de laatste bus moet hebben :)

Wat fijn alle reacties, zo leer ik steeds meer over het gebied! Als je gaat vliegen, dan is Salzburg vast de beste optie, maar vanaf daar hoe kom je dan uiteindelijk in Embach terecht?

Beste Embach boekers, oef ! Embach is een gehucht dat tegen de berg aan ligt boven de provinciale weg van Pongau naar Zell. Als je geen vervoer hebt is het een hele klus om iedere dag naar zell/kaprun te gaan met openbaar vervoer. Met de auto is het vanuit Embach 20/25 min rijden naar zell.
Wat ook een optie is dat jullie naar beneden rijden naar Lend en vandaar in 10min met de postbus in Dienten zijn. Een gevarieerd skigebied van 150 km aaneengesloten. Je maakt daar gebruik van de skipas Amade. Dus je kan dan ook nog een keer de bus/trein naar dorfgastein nemen en daar gaan skiën.
Ik zou de vlgd keer eerst ff googlen waar de plaats ligt :)
Wanneer gaan jullie?

Dienten Die Alte schule

@ gast 235, Vanuit Salzburg gaat er rechtstreeks een trein naar Lend en daar neem je de postbus omhoog naar Embach.

Dienten Die Alte schule

De reden dat we naar dit hotel gaan is de prijs. Gewonnen op vakantieveilingen haha. Vandaar natuurlijk de lage prijs ;)

Gast619 op 4 feb. 2013 00:46

Gewonnen op Vakantieveilingen? Je hebt het meeste geboden op de veiling, noemt men dat dan winnen? Je moet nog steeds je eigen accommodatie betalen.

Ik zou de vlgd keer eerst ff googlen waar de plaats ligt :)

Elly op 8 feb. 2013 17:07

Precies Elly! Zoveel mensen die denken wat ‘gewonnen’ te hebben en naderhand pas gaan nadenken over waar ze nu precies op geboden hebben. Ik ken er meer.

Vanaf Salzburg zal met de taxi niet goedkoop zijn, maar er is een treinverbinding (via Salzburg Hbf) naar Bruck en Zell am See. Wellicht een paar keer overstappen of een taxi vanaf een grotere plaats in de buurt…
Als het even kan zou ik met eigen vervoer gaan. Ben je daar ook niet afhankelijk van de postkoets.

@ Jay, als ze naar Zell gaan zijn ze veel ste ver Embach ligt boven bij Lend 15 min voor Zell.
Je hebt gelijk wat eigen auto betreft, veel flexibeler en je staat een uur eerder op de piste.
@gast 619 hebben jullie de trein al geboekt? anders kun je nog overwegen om met de auto te gaan.

Dienten Die Alte schule

Ik ben de topicstarter, heb even een account aangemaakt. Ik heb inderdaad google geraadpleegd voor het boeken en heb me alleen te slecht verdiept in het openbaar vervoer. Ik ben er vanuit gegaan dat we gewoon gemakkelijk met het openbaar vervoer konden gaan maar de bussen rijden niet vaak.
Uiteindelijk zullen we inderdaad een redelijk lange reis moeten maken. Wij zijn twee studenten en hebben een klein budget. Ik ben me er altijd van bewust geweest dat Embach zeker niet aan de piste zou liggen.

De treinreis is ook goedkoop en die komt 's ochtends aan. En vertrekt de laatste dag pas 's avonds. Wanneer we met de auto zouden gaan moet je of een extra overnachting doen of je mist skidagen. (Of je staat niet fit op de piste).

We gaan in Maart en hebben de hoogte van Kaprun waarschijnlijk wel nodig. En Elly bedankt voor de tip, ik zal me ook even verdiepen in Dienten.

Snowboard93, ik ben hier ook altijd in maart en heb in Dienten/ Hochkönig altijd prima sneeuw.
Als je daar foto’s van wil zien moet je even bij Fb op die alte schule pagina kijken, data staan erbij.
Van Embach gaat er een bus naar Lend daar is ook het treinstation en vandaar gaat er regelmatig een postbus naar Dienten. Je kan ook aan de pensionhouder even vragen of hij jullie bij de brug af wil zetten als je weet hoelaat de bus daar langs rijdt.
Zal het ff voor je op zoeken.

Dienten Die Alte schule

Bustijden Embach- Lend - Dienten kijk even bij http://www.oebb.at Embach(Taxenbach) naar Lend am Salszach. en dan door naar Dienten.
De aansluiting van de bus uit Embach en de bus naar Dienten zit op de heen weg bijna een uur tussen, als de pensionhouder je een slinger geeft naar de Dienter Brucke gaat daar de bus om 8.29 u naar boven en ben je om 8.45 u bij het skicentrum. Terug om 16.10 of 18.15 uit dienten. Dan zit er een half uur tussen, het beste rijd je dan door naar het station van Lend dan sta je beschut.
In het weekend gaan de bussen niet of maar 2x je kunt tegen een redelijk prijsje ook een taxi nemen. Ook kun je je skispullen in een locker laten in het skicentrum en naar beneden liften er rijden best wat auto’s

Dienten Die Alte schule

Respect Elly, jou uitleg topt ons wel ruim.

Super Elly ! Scheelt een heleboel opzoek uurtjes op het internet! Heel erg bedankt en we gaan het zeker overwegen!

Snowboard93, ben inmiddels weer thuis en keek even naar de weg omhoog richting Embach, de zelfde afslag als Dienten nl, vanaf de provinciale weg.
Als jullie een Salzburgerskipas nemen kun je alle kanten op. Rauris ligt een stuk hogerop maar ook daar zullen de bussen niet regelmatig heen rijden, Rauris is alleen niet groot 35 km piste.
Met de bus naar Lend en dan met de trein naar Zell, ( kun je ook skiën) en vandaar met de skibus naar Kaprun. Is wel een hele rit maar voor een keer is dat wel te doen. Dan kun je met de pas naar gasteinertal, ook met de bus vanuit Lend en naar Dienten. Wanneer gaan jullie in maart? ik ben daar 20 t/m 24 mrt nog even. Als ik jullie tegen kom geef ik jullie een slinger naar de Dienterbrucke :)

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie