Live Update - Kirchberg/Kitzbühel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kirchberg

Iemand die richting dit gebied gaat een dezer dagen en dit forum van een update betreft sneeuw/weersituatie kan voorzien? Ik zou het erg leuk vinden om op de hoogte te blijven van de actuele situatie daar.

B.t.w. als er iemand nog tips heeft voor dit gebied, please keep me posted!

Ben er vandaag een dagje skiën. De sneeuw op de resterhöhe is vandaag nog goed, Kitzbuhel Kirchberg heeft al last van harde pistes. Nog behoorlijk oké, maar als de sneeuwgrens de komende dagen te hoog blijft zorgt de vele regen voor een troosteloze aanblik en knalharde pisten. Het wit in de dorpen zal sowieso een knauw krijgen.

Verder zijn ze nog bezig om een deel van de afdalingen klaar te maken. Morgen gaat de dalafdaling van de resterhöhe open. De funparken worden ook afgemaakt dus eigenlijk kan 100% open vanaf morgen. De Streif blijft echter nog even dicht helaas.

I stand corrected : De Kitzbuheler Horn ligt er niet zo florisant bij en heeft 1/3e van de pistes niet begaanbaar.

Dankje @Bennie voor je reacties!

DE tip: ga zo vaak mogelijk richting Pass Thurn. Er ligt daar simpelweg iets meer sneeuw. En met het weer de komende dagen wordt het verschil waarschijnlijk alleen maar groter. Houdt wel rekening met de reistijd. Een enkeltje door het skigebied kost door alle matige verbindingen vanaf Kitzbuhel/Kirchberg al gauw 1,5u (tot boven aan de 2000er). Omgekeerd geldt dit ook weer.

@Bennie en anderen die eventueel ter plaatsen zijn, hoe was het gisteren? Ik zag een flinke dooi inval, sneeuw grotendeels weg in het dal…? Regent het momenteel nog?

Vandaag sneeuw verwacht! Hopelijk met bakken te gelijk!

Het hoost! Eigenlijk overal. De sneeuwgrens ligt te hoog… De Kitzsteinhorn in Kaprun ligt er wel goed bij.

@bennie Dat is jammer, de Kitzsteinhorn is toch eigenlijk geen optie wanneer je in Kirchberg zit? Dit is naar mijn weten minimaal 1 uur rijden met de auto? Laat staan met een skibus o.i.d. toch?

Het hoost! Eigenlijk overal. De sneeuwgrens ligt te hoog… De Kitzsteinhorn in Kaprun ligt er wel goed bij.

Bennie op 24 dec 2018 10:12

Wat is te hoog? Fieberbrunn 800m sneeuwgrens.

Het hoost! Eigenlijk overal. De sneeuwgrens ligt te hoog… De Kitzsteinhorn in Kaprun ligt er wel goed bij.

Bennie op 24 dec 2018 10:12

Wat is te hoog? Fieberbrunn 800m sneeuwgrens.

Tim. op 24 dec 2018 10:17

Ik zie nu ook de sneeuwgrens in Kirchberg 800m langzaam dalen… lees sneeuw in het dal. Echter zet dit niet echt door en lijkt het toch tegen te vallen in het dal… op dit moment.

Om het positief af te sluiten… BERGFEX geeft 52cm op 2000 in het zelfde gebied vandaag! Benieuwd hoeveel hier van valt!

Hier in de Pinzgau regen tot op 1800m vanmorgen…

Oké, nu het opklaart blijkt er vanaf 1100m bijgevallen te zijn. Maar wel erg nat nog. Pas flink hoger wordt het beter qua sneeuw

Plaats een reactie