Snowboard tips Kirchberg

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kirchberg

Veel goede dingen gezien over dit gebied. Vandaag de eerste dag gehad viel me toch behoorlijk tegen. Veel lange vlakke stukken en mijn snowboard regelmatig los moeten maken.

Iemand routes of pistes die aan te raden zijn voor snowboarders ? Blauw en rood, zwart laat ik meestal zitten haha.

Hopelijk kan iemand me helpen aan een betere dag morgen. Bedankt alvast!

Waar ben je vooral die vlakke stukken tegengekomen? Ik ben ook meerdere keren in Kirchberg geweest en volgende week zal ik er ook weer zijn, maar ik heb alleen in het gedeelte van de Resterhöhe last van de vlakke stukken.

Carnas on Tour

Rond de Ehrenbachhöhe ook vrij veel vlakke stukken (Piste 18 o.a. en richting Kitzbuhel). Het is geen ideaal gebied voor boarders.

Rood 68 bij de Bärenbadkogel is ook een drama (evenals de sleeplift terug ;))

Blauwe afdalingen (27,30,31) langs de Pengelstein liften naar Skirast zijn wel prima pistes voor boarders denk ik.

Vandaag vooral rond Ehrenbachhöhe gezeten inderdaad. Groep met alleen skiërs op mijzelf na. Gelukkig wel hier en daar wat stokken kunnen lenen.

Toch naar mijn eerste gevoel moeten luisteren en richting pengelstein moeten gaan haha. Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen. Thanks alvast!

Als je het rond Erhenbachhohe al lastig vond, dan zou ik niet richting de uithoek resterhohe gaan. Daar lopen bijna alle pistes schuin (dus ellenlange stukken op je hakken of tenen staan).

Ik ben er eind januari / begin februari 5 dagen geweest (snowboarden) en vond het gebied ook behoorlijk tegenvallen.

Als je zelf op zwarte pistes nog moet lopen (begin stukken) dan betekend dat niet veel goeds. Inderdaad heel veel blauwe verbindingspistes die met een snowboard echt niet leuk zijn.

Wat niet echt mee hielp was de vele verse sneeuw die er viel waardoor je nog minder vaart had.

Wat vanwege de verse sneeuw wel heel gaaf was aan Kirchberg waren de skiroutes. Nog nergens zulke lekkere skiroutes gedaan als daar. Deze komen alleen niet bij liften uit waardoor je met de bus . taxi terug naar de lift moet maar dat had ik er graag voor over.

Verder vond ik de Kitzbuhelerhorn wel een aanrader. Lekker rustig stuk met mooie pistes.

Ik ben ook in Kirchberg geweest, maar kan me niet herinneren dat ik veel moest steppen.
Gewoon meer snelheid houden.

Skieers houden daar natuurlijk geen rekening mee, dus gaan op onhandige plekken stoppen.

Vandaag in de buurt van Pengelstein geweest. Stuk aangenamer. Viel me op dat de concentratie boarders daar ook stuk hoger was haha.

Morgen weer verder verkennen!

Neem eens de 3S naar Jochberg, daar heb je meer pistes waar je mooi kunt boarden. Veel plezier!

Plaats een reactie