Condities in KWT

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal

Wij gaan volgende week op de 16de en 17de naar Mittelberg in KWT. Is er iemand toevallig al daar die wat meer kan vertellen welke bergen er nog super bijliggen? Aangezien wij maar 2 dagen gaan willen we natuurlijk het maximum er uit halen. Enige tips zijn ook altijd handig! Thnx

En wie voor de “regen schade” aan de pistes in de Arlberg regio / St Anton ?

SKIEN GAAF!

KWT lag er 26-02 tm 4-3 redelijk bij, boven snel ijzig en onder snel pap. Dat is al weer een week geleden en je wil niet weten hoe snel het weer veranderd. Een dag s’ ochtend kon je niet verder dan 3 m kijken s’ middags was het een hobbel gebeuren op ski’s. Ifen ligt het er boven altijd wel goed bij. Soms wel iets te winderig. Ook weer logisch vanwege de ligging.

Ski you later!

@tete ondertussen een goede 40cm bijgesneeuwd, dus zal wel iets beter zijn. Maar blijkbaar geen mensen op dit forum die er op dit moment zijn. Als je 2 gebieden kon kiezen voor elk een dag, welke zou je dan kiezen. Wij zijn gevorderde boarders die elke piste afkomen

Zelf zou ik de Kanzelwand en Ifen adviseren. Ik ben zelf niet gevorderd maar @GertSkietOok wel. Misschien kan hij je helpen. Kanzelwant samen met de Fellhorn is leuk en zeker genoeg om je een hele dag te vermaken. Ifen is leuk omdat de nieuwe lift sneller gaat en dus meer kan boarden. Nebelhorn is volgens iemand die ik ooit heb gezien niks aan omdat je 3 liften moest nemen om helemaal boven te komen. Zelf nooit geweest. Walmerdingerhorn is niet heel leuk omdat er toen ik er was maar een paar liften open waren. En je daarom vaak in de lift was. Er was wel een mooi panoramarestaurant (met goede WiFi). Dus al met al Ifen en Kanzelwand. Veel plezier als je er bent.

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 10 mrt 2017 21:11

Ski you later!

Vandaag hier aangekomen. Voor zover ik nu kan oordelen ziet het er goed uit en hebben zelfs de dalafdalingen en laag gelegen pistes de regen goed overleefd.
Er zijn seizoenen geweest dat de zuidhellingen hier groen waren half maart, maar daar ligt nu ook nog volop sneeuw.

Ik zal je de komende dagen wel updaten.

*bericht bewerkt door Hessel op 10 mrt 2017 21:33

Vandaag hier aangekomen. Voor zover ik nu kan oordelen ziet het er goed uit en hebben zelfs de dalafdalingen en laag gelegen pistes de regen goed overleefd.
Er zijn seizoenen geweest dat de zuidhellingen hier groen waren half maart, maar daar ligt nu ook nog volop sneeuw.

Ik zal je de komende dagen wel updaten.

Hessel op 10 mrt 2017 21:32

ok zalig nieuws! Ik wacht je updates met spanning af!

Nebelhorn is idd wat irritant om boven te komen.
3 cabines, maar eenmaal boven heb je twee stoeltjesliften en de pistes hieromheen vond ik heel lekker, vooral pistes 5 en ook 6 tot middenstation.
Op papier zijn die zwart maar lekker breed en niet druk omdat de kleur afschrikt voor veel mensen, eerder pittig rood.

Verder Fellhorn/Kanzelwand veruit het grootste gebied om je een dag te vermaken, leuke dalafdalingen aan beide kanten.

Ifen bovenin mooi blauw, landschappelijk erg mooi.

Waldmendingerhorn was toen wij er waren een grote afknapper.
Overige deelgebieden behalve Söllereck niet gedaan.

Söllereck is voor gevorderen niks aan. Snel pap en maar een echte langere afdaling. Voor beginners is het perfect. Rustig en een heeeeeel groot kinderland. Ook kleine kinderen kunnen leuke dingen doen. Er zijn allemaal mini funparkjes. Nog een tip. Ik volg op instagram verschillende wintersport accounts. Ook wintersporters.nl en daar zag ik in hun verhaal dat ze in Kleinwalsertal waren. Ze zeiden namelijk. Goedemorgen Kleinwalsertal. Misschien kan iemand die werkt voor wintersporters.nl ff helpen @Roel @Rogier
Hier maakte ik net een domme fout.

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 11 mrt 2017 07:59

Ski you later!

De condities nu zijn voorjaarsachtig. In de ochtend hard opgevroren maar al snel wordt de bovenlaag zachter. Prima skibaar, maar de dalafdalingen gaan het zwaar krijgen de komende dagen (walmendingerhorn en kanzelwand).
De Heuberg arena ligt er dan weer prima bij, al komen daar ook plekjes door.
Vanaf ca 1500 meter alles prima, drukte valt mee.

@Hessel dat was bij ons (25-2 tm 4-3) ook zo. Alleen met de sneeuwval was het ijzig omdat de sneeuw op stijlere stukken weggleed. En de dag erna helaas geen betere condities. Ifen was daarentegen nooit ijzig. We zijn er met sneeuwval, zon en wind geweest.

Ski you later!

De walmendingerhorn dalafdaling is officieel nog open, maar heeft diverse kale plekken. Echt skibaar is anders :)
De warmte heeft de afdaling redelijk gesloopt.

Kanzelwand dalafdaling is beter beschut en geprepareerd, die houdt het nog wel een tijd vol.
Verder is de heuberg arena (inclusief verbinding van en naar Mittelberg) goed in orde.
Verder is alles boven 1500 meter gewoon prima, wel zacht in de middag.

De walmendingerhorn dalafdaling is officieel nog open, maar heeft diverse kale plekken. Echt skibaar is anders :)
De warmte heeft de afdaling redelijk gesloopt.

Kanzelwand dalafdaling is beter beschut en geprepareerd, die houdt het nog wel een tijd vol.
Verder is de heuberg arena (inclusief verbinding van en naar Mittelberg) goed in orde.
Verder is alles boven 1500 meter gewoon prima, wel zacht in de middag.

Hessel op 14 mrt 2017 19:22

hmm de enigste keer dat we de Walmendingerhorbahn dalafdaling willen doen is om terug in het appartement te geraken, dus dat valt mee ?. Wij vertrekken morgenavond, planning is eerste dag van walmendingerhorbahn naar heuberg en ifen te gaan. En tweede dag heel de Kanzelwand doen. Klinkt even goed heerlijk om het seizoen in het stralend zonnetje af te sluiten. Veel plezier nog!

][/quote] hmm de enigste keer dat we de Walmendingerhorbahn dalafdaling willen doen is om terug in het appartement te geraken, dus dat valt mee ?. ][/quote]
@Sidinic, waar heb jij dan je appartement? Kan me niet herinneren dat je deze afdaling nodig hebt om bij een onderkomen te geraken.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Alpen select in Mittelberg. Zie wel net op de kaart dat het eigenlijk dichter bij de zaferna lift ligt. Dus misschien weet jij welke piste hier vlakbij uitkomt?

Sowieso de zgn Gleitwegen vanuit Heuberg. Afdaling bij Zaferna lift zal waarschijnlijk meer groen dan wit zijn (zuid helling) maar je kunt de Gleitweg iets verder volgen om in dal te komen. Overigens goede hut bij Zaferna lift?

*bericht bewerkt door Peter30 op 14 mrt 2017 20:31

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

En @Sidinic hoe was het in Kleinwalsertal.

Ski you later!

Moet zeggen dat het enorm is meegevallen, perfect voor een 2 daags verblijf. Langer zou ik hier niet kunnen blijven wegens te klein. Op die 2 dagen toch een goede 90km afgelegd, enkel Nebelhorn niet kunnen doen.

Condities waren tot 11uur perfect, vooral het magische moment dat de bovenlaag net ontdooid was. Erna was het overal bijna slush met diepe kuilen. Had wel de indruk dat er genoeg sneeuw lag, want weinig bruine plekken gezien bovenin.

Voor een shortski van 2 dagen komen wij hier toch nog eens terug, zeker bevallen!

Hallo, we gaan begin April naar Mittelberg met het gezin. We hopen in het KWT nog enkele blauwe pistes te vinden waar de kindjes zich enkele uurtjes per dag kunnen amuseren. Zijn er mensen op dit forum die een update kunnen geven over de skicondities in Mittelberg, Ifen, Heuberg Arena,…

Alvast bedankt!

Ifen

Ski you later!

Dat gaat lastig worden. Het liftje bij de walmendingerhorn is misschien nog open, parsennabfahrt en het bovenste deel in de Heuberg arena maar verder is het groen daar. Ifen zal hogerop nog okee zijn (in ieder geval tot middelstation, nu nog 1 blauwe afdaling open).
Verder bovenaan Kanzelwand is nog een brede blauwe afdaling.

Bedankt voor de reacties, we zijn tot 15 april in het KWT. We hopen tot dan terecht te kunnen in Ifen of de blauwe piste op de kanzelwand.

@Stef ben je nu dus in KWT
Je zegt we zijn tot 15 april in KWT

Ski you later!

@TeTe, nee jammer genoeg nog niet. Binnen een week vertrekken we, we zijn er nog nooit geweest, dus het zal een beetje bang afwachten zijn naar de sneeuwcondities. We hebben 2 beginnende kindjes die er naar uitzien om te skien, dus hopen we hen gelukkig te maken ;)

Uitwijken naar de Nebelhorn.

Uitwijken naar de Nebelhorn.

Rogierhgv op 29 mrt 2017 18:00

huh voor beginners is de nebelshorn niet helemaal. De dalafdaling is zwart en rood. voor ouders is het leuker maar zonder kids!

Ski you later!

Volgende week wordt er blijkbaar sneeuw verwacht in Ifen, laat ons hopen dat de weergoden ons goed gezind gaan zijn

Uitwijken naar de Nebelhorn.

Rogierhgv op 29 mrt 2017 18:00

huh voor beginners is de nebelshorn niet helemaal. De dalafdaling is zwart en rood. voor ouders is het leuker maar zonder kids!

TeTe op 29 mrt 2017 18:21

Bovenin prima te doen.

*bericht bewerkt door Rogierhgv op 31 mrt 2017 21:14

Dat is waar. Heb hem nooit gedaan. Als kids op les gaan kan je hem doen maar je kinderen zeggen van jullie in de gondel wij skiën. Hmmm.

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 01 apr 2017 09:18

Ski you later!

Het meest realistische lijkt ons Ifen, boven de 1500mtr grens zijn er blijkbaar ook nog blauwe pistes waar kinderen aan skiën toe kunnen komen.

Dat is waar. Heb hem nooit gedaan. Als kids op les gaan kan je hem doen maar je kinderen zeggen van jullie in de gondel wij skiën. Hmmm.

TeTe op 1 apr 2017 09:17

Ging ook voornamelijk om de sneeuwcondities.

*bericht bewerkt door Rogierhgv op 01 apr 2017 15:15

Plaats een reactie