Welk dorp om het gemakkelijkst met de skibus alle skigebieden te bereiken.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal

Beste,
Waar zou u logeren om op een gemakkelijke manier, met de skibus, alle skigebieden van het Kleinwalzerthal te bereiken?
Misschien kent u zelfs een goed adres om te logeren. Wij zijn met twee personen en zouden willen vertrekken half februari 2020.
Ik ben ook erg geïnteresseerd in de do's en don'ts van dit gebied.
Mijn dank bij voorbaat voor een reactie.
Vriendelijke groeten,
Louis

Hallo,
Wij gaan voor het eerst naar kwt, we verblijven in Riezlern. Dat ligt centraal. De nebelhorn en Sollereck doen we denk ik niet, relatief klein en best een stukje met de bus heb ik me laten vertellen. Maar we zien wel.

*bericht bewerkt door HvD op 23 jan 2020 20:19

Riezerln of Hirschegg liggen het gunstigst. Op kleinwalsertal.at zijn de meeste accomodaties wel terug te vinden. Gezien dat het midden in de drukke vakantieperiode valt zal de keuze wat beperkt zijn, maar voor 2 personen moet het wel lukken.
Don’ts van het gebied zijn uitdagende zwarte pistes verwachten.
Do’s zijn genieten van de kneuterigheid, authenticiteit en de mooie landschappen. Ga ook zeker een keertje wandelen/langlaufen op de Gottesacker of een rondje achter langa Baad.

Ik zou voor Riezlern gaan. Het grootste dorp van het gebied.
Dan kun je lopend naar de Kanzelwand, en met de bus naar de andere gebieden.
Restaurant tegenover de Kanzelwand lift, he Kanzelwand-restaurant heeft heel veel keus en niet duur.

Zoals al gezegd liggen Riezlern en Hirsschegg het meest centraal. Mittelberg ligt aan het einde van het dal, maar ook net wat hoger (1200m) t.o.v. de andere dorpen. Dat kan net het verschil zijn tussen een wit of groen dorp.

Oberstdorf ligt aan de Duitse kant op slechts 800m. Daar zou ik niet gaan zitten. De skibus in het Kleinwalsertal is gratis in het Oostenrijks gedeelte. Zodra je de grens overgaat (of in Duitsland opstapt) moet je wel betalen.

Als je de keuze hebt qua accommodatie, zou ik voor Riezlern kiezen. Daar is iets meer te beleven. Dan ben je ook het snelst in het deelgebied Ifen. Maar aan de andere kant zijn de gratis skibussen erg goed geregeld en ben je er vanaf Mittelberg of Hirschegg ook snel.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Zoals al gezegd liggen Riezlern en Hirsschegg het meest centraal. Mittelberg ligt aan het einde van het dal, maar ook net wat hoger (1200m) t.o.v. de andere dorpen. Dat kan net het verschil zijn tussen een wit of groen dorp.

Oberstdorf ligt aan de Duitse kant op slechts 800m. Daar zou ik niet gaan zitten. De skibus in het Kleinwalsertal is gratis in het Oostenrijks gedeelte. Zodra je de grens overgaat (of in Duitsland opstapt) moet je wel betalen.
Als je de keuze hebt qua accommodatie, zou ik voor Riezlern kiezen. Daar is iets meer te beleven. Dan ben je ook het snelst in het deelgebied Ifen. Maar aan de andere kant zijn de gratis skibussen erg goed geregeld en ben je er vanaf Mittelberg of Hirschegg ook snel.

lve op 24 jan 2020 08:47

Klopt, dat is ook mijn ervaring. Skibus heb je nodig om naar de verschillende gebieden te reizen. Dus mijn tip zou zijn; zorg dat je dicht bij een bushalte zit;

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Ik zou gewoon kijken naar een accommodatie en locatie die bij je past. Houd je vast rust, of zoek je juist wat bedrijvigheid, luxe of basic? Met de bus ben je echt in no-time in 1 van de andere plekken. Alleen Nebelhorn is wat langer rijden, maar dat kun je wat mij betreft sowieso skippen ;).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Beste wintersporters,

Mijn hartelijke dank voor uw reacties die mij zeker helpen een keuze te maken.
Ik wens u allen nog een fijne dag en hopelijk nog een aangenaam verblijf ergens in de sneeuw.

Louis

zolang je maar een plek hebt langs lijn 1 (van Mittelberg-Bodmen tot aan eind Riezlern) kun je overal snel komen. probeer niet ergens vlak voor het punt van Mittelberg-Dorf te zitten in het hoogseizoen want dan kan het zijn dat in de spits (09:00-10:30) een bus voorbij rijdt omdat hij vol zit, in dat geval is net voorbij Mittelberg richten Bodmen een beter lokatie in mijn ervaring. Buiten het hoogseizoen en de spits is het geen probleem.

De bussen in het kleinwalsertal zijn prima! Wat dan ook weer voor mij een nadeel was. Er gaat geen kwartier voorbij zonder dat er 2-3 bussen passeren in Riezlern. Riezlern is leuk, maar ik ga volgende keer acco zoeken in een iets verdere uithoek. Want de dagjestoeristen naar de Ifen staan elke dag in de file, zeker savonds op de terugweg langsheen de Parsenn Bahn. Rustig genieten van een biertje met tuffende autos + bussen voor je neus is ook niet echt top te noemen! Qua gezelligheid was Mittelberg meer mijn ding.

Het gebiedjes Soellereck is trouwens wel verrassend leuk voor een dagje, met name als het sneeuwt en het zicht slecht is: je skiet er tussen de bomen.

Het gebiedjes Soellereck is trouwens wel verrassend leuk voor een dagje, met name als het sneeuwt en het zicht slecht is: je skiet er tussen de bomen.

yeti_girl op 24 jan 2020 21:59

Mee eens! Klein, maar ideaal bij sneeuw! Wij waren er toen met veel sneeuw en toen mijn zoon 4 was.

Ik zou ook voor Riezlern gaan, want dan ski je zo naar de andere kant. Dat is ook het uitagendere gebied. Van het dorp uit heb je mogelijkheden. Wij zaten in Oberstdorf. Prima, maar dan wel met auto.

Ik vond de sfeer echt leuk, gemoedelijk en “ouderwets” wintersport! Veel plezier!

Plaats een reactie