Echt offpiste?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Krippenstein - Obertraun

Dit jaar (tijdens Kerst) voor het eerst naar Krippenstein. Is dit een echt offpiste gebied of zijn er geprepareerde pistes met de mogelijkheid buiten de pistes te gaan? Dit buiten de pistes is leuk maar ook veilig of is het dan verstandig om een lawinesetje te huren? Waar kun je deze setjes eventueel huren?

Eh, best veel vragen maar goed, ik hoop dat iemand raad weet of zijn ervaring hier achter laat!

Hallo Marco,
Krippenstein is een klein maar leuk gebied aan de Dachstein dus eeuwige sneeuw op de gletsjer. Off piste mogelijkheden zijn er in voldoende maar ga nooit alleen, altijd met een gids en een lawineset (pierper, sonde, schep, EHBO set) Meestal heeft de gids zo’n setje te huur of kun je een set huren in een van de winkel. Veel vragen zijn het niet hoor.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Nicolas

O ja op de site van Krippenstein.at staat een onderdeel met tips over off piste in het gebied.

Bedankt voor de reactie! We zitten in Dachstein-West (Abtenau). Ik denk dat het daar ook niet echt groot is (wel lekker rustig) dus zoek ik wat gebieden op 30 min. rijden. Dit lijkt me dus voor een dagje ook wel leuk!

Op 30min van Krippenstein heb je veel plaatsen waar je met een amadépas veel gebieden af kan gaan.

@Nicolas: de Ski-Amade, daar zijn we vorig jaar geweest. Heel mooi gebied maar erg druk. Leuke pistes daar zijn de zwarte bij Flachau boven en het gebied bij Zauchensee, erg goed!

Onder deze ski pas zijn een paar gebieden die steeds mooie off pistes hebben.
Natuurlijk voor het echte … werk moet je elders zijn, alhoewel… Kijk een
naar Mühlbach ;-)

Plaats een reactie