Silbertal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Silbertal

Iemand ervaring met het plaatsje Silbertal. We gaan daar de eerste week van februari 2014 naar toe. Volgens mij is het een klein dorp en moeten we sowieso met de auto weg om boodschappen te doen. Aangezien we een kleintje van 1 jaar hebben, zal 1 iemand van ons daar dan wel tijd voor hebben.

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 07 apr 2021 17:48

Jep… het is een klein dorpje, met eigen skigebiedje (Kristberg) maar niet onbelangrijk ook een aansluiting (Kapell Bahn; charmante tweezitter) op skigebied Silvretta met een eigen dalafdaling, of beter gezegd skiweg. Deze is bij weinig sneeuw soms afgesloten. Volgens website Spar heeft ook Silbertal een filiaaltje.

Overigens ligt (hoofdplaats) Schruns op nog geen 10 minuutjes met de auto.

Jep… het is een klein dorpje, met eigen skigebiedje (Kristberg) maar niet onbelangrijk ook een aansluiting (Kapell Bahn; charmante tweezitter) op skigebied Silvretta met een eigen dalafdaling, of beter gezegd skiweg. Deze is bij weinig sneeuw soms afgesloten. Volgens website Spar heeft ook Silbertal een filiaaltje.

Overigens ligt (hoofdplaats) Schruns op nog geen 10 minuutjes met de auto.

Wilbert op 21 okt. 2013 22:51

Thanks! Ja, ik had die 2-zitter met kap boven je hoofd op youtube gezien. Echt grappig!

haha, die 2-zitter met een kap is een echte klassieker die je niet vaak meer tegen komt, en idd, schruns is niet ver van het silbertal. Wij gaan ook altijd met de auto naar de winkel.

er is in het midden van het dorp een kleine supermarkt.

En de Kapell Bahn is heel charmant, je hebt alle tijd om er van te genieten, want je bent wel even onderweg :)

Maar niet bepaald ergonomisch…

Hoe lang doet die Kapell bahn er dan over?

haha, die 2-zitter met een kap is een echte klassieker die je niet vaak meer tegen komt, en idd, schruns is niet ver van het silbertal. Wij gaan ook altijd met de auto naar de winkel.

Cyriel op 22 okt. 2013 14:18

In Nara (kanton Ticino, Zwitserland) en in Château d’Oex (kanton Vaud, Zwitserland) bestaan er ook nog twee van zulke skiliften :)

Ik ben al een aantal jaren Tsjechie gewend, dus misschien valt die Kapell bahn voor ons wel mee. ;-)

Plaats een reactie