auto naar les coches

Dit onderwerp gaat over de bestemming Montchavin - Les Coches

Beste allen,

Naar aanleiding van een vervelende ervaring tijdens heftige sneeuwval in de heenreis naar la foux d’allos leek het me goed om nu van tevoren goed uit te zoeken hoe ik nu moet rijden. De vorige keer stond ik namelijk aan de verkeerde kant van de berg. Ik heb het topic met hoe te rijden al gelezen, hier wordt voornamelijke gesproken over hoe de hoofdlijnen (Frankrijk of Zwitserland), maar ik ben voornamelijk geïnteresseerd in het laatste gedeelte, en hoe dat begaanbaar is als er veel sneeuw ligt. Gaan jullie gebergte in bij Bellentre?

Nog kleine andere vraag: als je huisje hebt van 14-21 maart, en skipas voor 6 dagen, vanaf welke dag gaat de skipas dan in?

Mijn dank is groot,
Willem Balder

Vorig jaar 2x naar Les Coches gereden vanaf het dal (daar was ons huisje). Huisje was in Bellentre. Verkeerd uitkomen is onmogelijk, want je volgt gewoon de weg (La Plagne) en komt zo lang Monchavin en daarna Les Coches.
Wij hadden geen sneeuw op de weg, maar met veel sneeuw zal het uiteraard lastiger zijn. Maar als het ook maar enigszins mogelijk is houden de Franse sneeuwdiensten dit soort wegen echt wel begaanbaar…

Meestal gaat de skipas de dag na aankomst in (dus 15e). Check nog even je reisbureau.

Plaats een reactie