Drukte in La Plagne (paradiski) Januari

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Plagne

Dit jaar ga ik voor het eerst samen met mijn vriendin op wintersport vakantie, super veel zin. we hebben nu de laatste week 27 januari geboekt omdat er dan nog geen vakanties zijn. scheelt weer in de portemonnee maar ook in de drukte.

wat zijn jullie ervaring met de drukte in paradiski ?

la plagne kan verschrikkelijk druk zijn. 27 januari zal wellicht iets beter zijn dan de schoolvakanties, maar verwacht wel om regelmatig aan te moeten schuiven op plaatsen als plagne bellecote en belle plagne.

sfeerbeeld( welliswaar in de schoolvakantie):

null

*bericht bewerkt door piraat op 13 okt 2017 16:35

Zo. Waar is dat?

Bellecote geloof ik.

Yep inderdaad Plagne Bellecote.
vertrek plaats van 4 liften…
de langste rij aan linker kant de Colosses lift, verbingslift richting Plagne soleil, village en centre… die kan inderdaad vrij druk zijn.
De rest vond ik vorig jaar met pasen vrij goed meevallen… max 5min aanschuiven

Dit is inderdaad Bellecote. Was er afgelopen maart buiten de vakanties, zelfs toen irritant lang moeten wachten bij de TC richting Roche de Mio. Les Arcs daarentegen veel rustiger.

*bericht bewerkt door Roko op 13 okt 2017 17:11

Uitrusten doe je maar in de lift.

Hoe zit het met de wachttijden bij de Vanoise-expres?

Hoe zit het met de wachttijden bij de Vanoise-expres?

DrPhil op 13 okt 2017 17:23

dat viel toen wij er waren best mee, enerzijds omdat er veel mensen tegelijk inkunnen. anderzijds omdat het best in een uithoek zit, er zijn dus niet zo gek veel mensen die de oversteek maken.
er moet wel gezegd worden dat dit het laatste weekend van maart was, dit hoeft dus niet perse veel te betekenen voor de situatie in het hoogseizoen.

*bericht bewerkt door piraat op 13 okt 2017 17:45

Hoe zit het met de wachttijden bij de Vanoise-expres?

DrPhil op 13 okt 2017 17:23

Meestal een kwartiertje. Als het druk is pendelen ze constant.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Wij zijn een paar jaar terug rond dezelfde tijd geweest en toen was het niet heel druk. Max. 5 minuten wachten bij alle liften m.u.v. de “eitjes” richting gletsjer en de grote gondel naar Aiguille Rouge.

Plagne Bellecote is een van de drukste plaatsen in het hele gebied. Maar het gebied is zo groot dat je er weinig last van hebt als je een beetje slim plant.

bellecote is ook wel het drukste punt. maar die 5 minuten wachten klinkt prima :D

Als het te druk is of het is ah sneeuwen en slecht zicht, dan is Vallandry wel tof

Helemaal mee eens, tussen de bomen ski je lekker beschut en met beter zicht. Vallandry was ook erg rustig toen wij er waren.

Januari zal nog wel gaan. Februari/maart is het rond om Plagne Bellecote en Roche de Mio te druk naar mijn smaak. De uithoeken van het gebied en Les Arcs zijn een stuk rustiger.

Wij hebben in januari nooit extreme drukte ervaren. In het gekste geval stonden we 5 minuten in de rij.

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Ook wij gaan in januari op shortski naar La Plagne. (12-1 / 14-1)
Zal het dan laten weten als het druk is.
Wel enkel La Plagne gebied.

In 2015 (als ik mij goed kan herinneren) hier in Januari geweest. Heb het nergens nog nooit zo druk geweten als daar. Soms tot 15-20min aanschuiven aan verbindingsliften. Aan de Vanoise werd dit goed gecompenseerd door hoge capaciteit. Maar door meerdere negatieve punten aan dit gebied zien ze mij er niet meer terug :)

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Hmm, ben er 4 jaar geleden midden maart geweest en toen enkel ‘drukte’ Plagne Bellecot. Maar dit was ook beperkt met maximaal 5 minuten.

Van 12-1 tot 14-1 lijkt me één van de rustigste weken.
Ik denk dat 27 januari ook nog vrij rustig zal zijn.

Ik ben een aantal keren tweede helft januari in La Plagne geweest waarvan 1x in Bellecote zelf. Nooit grote drukte ondervonden, max 5 minuten maar dat was sporadisch.
Hele gebied incl Les Arcs is dan gewoon relatief rustig.

*bericht bewerkt door JeroenS op 31 okt 2017 10:13

Ik zou mij in die week niet al te veel zorgen maken. Ben vorig jaar een week later geweest, toen een deel van Frankrijk ook vakantie had. Nooit echt moeten aanschuiven, behalve dan op piekmomenten in Bellecote. Meestal 5min, één keer 15min… Ook Roche De Mio was druk, maar dat was dan ook maar 1 keer die week open. De Vanoise Express was helemaal niet druk, maar daardoor pendelde die erg weinig en moesten we dikwijls 15 a 20min wachten… Ook op de pistes vooral centraal veel volk. In de uithoeken niet echt.

Vorig jaar er geweest 20 tot 27 januari heel vlot gegaan 70% meteen de lift kunnen nemen. Super gebied. Veel plezier

Sorry op dit jaar nog bedoelde ik. Langst is eens 5 min. Dat we moesten wachten.

kijk dat is een goed vooruitzicht :D laat het nieuwe jaar maar snel beginnen

Ik ga 'r volgende week heen. Ben 'r een keer eerder geweest en dit liftplein staat me inderdaad nog bij als knelpunt. Voor de rest is 't in dat gebied prima geregeld. Ook een paar keer vanuit La Plagne naar Les Arcs geweest en die bus doet 't prima.

Ben benieuwd hoe 't weer er is. Onze eerste skidag heeft wind tot 81km/h staan. Met dat weer zal 't 'r vast niet al te druk zijn :-p

Jammer dat Piraat helaas iemand is die dus duidelijk een ervaring heeft van de ‘gezellige’ schoolvakanties. :-)

Maak je maar niet druk want de 27ste ben ik er ook en zal er zoals ieder jaar ervoor waarschijnlijk geen rij te zien zijn.
Max. 5 min wachten echt nooit langer. Zelfs voor de Vanoise Express is het fantastisch dat ding steekt in minder dan 4min over dus dat wachten ken ik ook daar eigenlijk niet.

Ik zal eens wat wintersportfilmpjes uploaden van onze bevindingen ze zijn zo ontzettend groot.
Ik kom in dit gebied al vele jaren en het liftstelsel is fantastisch.

Dit idioot drukke beeld ben ik nog nooit tegengekomen. Duidelijk een schoolvakantie niets om je druk over te maken.
Geen files onderweg op zwarte zaterdagen dus ook geen rijen dik bij de lift.

Veel voorpret en wie weet treffen wij elkaar.

null

null

erg ‘lang’ ;-) wachten…de befaamde L’Arpette lift op de foto van Piraat ‘rechts’ te zien…

null

null

null

null

null

null

Jammer dat Piraat helaas iemand is die dus duidelijk een ervaring heeft van de ‘gezellige’ schoolvakanties. :-)

Maak je maar niet druk want de 27ste ben ik er ook en zal er zoals ieder jaar ervoor waarschijnlijk geen rij te zien zijn.
Max. 5 min wachten echt nooit langer. Zelfs voor de Vanoise Express is het fantastisch dat ding steekt in minder dan 4min over dus dat wachten ken ik ook daar eigenlijk niet.

Ik zal eens wat wintersportfilmpjes uploaden van onze bevindingen ze zijn zo ontzettend groot.
Ik kom in dit gebied al vele jaren en het liftstelsel is fantastisch.

Dit idioot drukke beeld ben ik nog nooit tegengekomen. Duidelijk een schoolvakantie niets om je druk over te maken.
Geen files onderweg op zwarte zaterdagen dus ook geen rijen dik bij de lift.

Veel voorpret en wie weet treffen wij elkaar.

null

null

erg ‘lang’ ;-) wachten…de befaamde L’Arpette lift op de foto van Piraat ‘rechts’ te zien…

null

null

null

null

null

null

Skifan79 op 4 jan 2018 01:51

Hey skifan, kijk dat zijn inderdaad lekker rustige pistes. kan niet wachten tot het zover is, zeker als ik dit soort foto’s zie. vooral die laatste foto van een zo goed als legen piste :D

Maak je maar niet druk want de 27ste ben ik er ook en zal er zoals ieder jaar ervoor waarschijnlijk geen rij te zien zijn.
Max. 5 min wachten echt nooit langer. Zelfs voor de Vanoise Express is het fantastisch dat ding steekt in minder dan 4min over dus dat wachten ken ik ook daar eigenlijk niet.

Mooie plaatjes! Ik zit 'r zelf volgende week (weer, 2e keer voor mij). Ben benieuwd met de voorspellingen. Ik verwacht in elk geval geen gebrek aan sneeuw!

Iemand die op dit moment in La Plagne zich bevindt?
Hoe is het met de sneeuwsituatie gesteld ter plekken? Weinig last van de regen gehad?
Als ik de webcams bekijk lijkt het heel goed mee te vallen. Zelfs nog bakken sneeuw in het dal.

Vertrek volgende week voor shortski.

Iemand die op dit moment in La Plagne zich bevindt?
Hoe is het met de sneeuwsituatie gesteld ter plekken? Weinig last van de regen gehad?
Als ik de webcams bekijk lijkt het heel goed mee te vallen. Zelfs nog bakken sneeuw in het dal.

JeffreyM op 4 jan 2018 10:32

Ik houd zelf https://www.youtube.com/user/lesarcstv in de gaten. Veel livebeelden ipv webcams die vaak maar elke 30sec een nieuw plaatje geven oid. Leuk voor op de TV :-)

Veel grijs, veel nat maar ook veel sneeuw.

*bericht bewerkt door Wouter1981 op 04 jan 2018 10:46

Ik ben de afgelopen jaren regelmatig in La Plagne geweest, vooral met kerst, maar ook een enkele keer in de Voorjaarsvakantie. Beelden van de liften ken ik alleen van een enkele voorjaarsvakantiedag rond spitsuur (lees; start of halfuur voor einde skilerssen). Verder altijd rustig. Arpette is een paar jaar geleden door een lift met veel grotere capaciteit vervangen, zelfde geldt voor Verdons Sud, aan de andere kant van de berg. Waar voorheen wel eens file ontstond, staan de lift mensen nu wel eens snoepjes uit te delen. Mijn ervaringen met La Plagne zijn stukken beter dan met menig Oostenrijks gebied in de Voorjaarsvakantie, maar in januari zal het helemaal top zijn.

Nadeel aan de lagere dorpen als Vallandry ect is dat, als je wel het grote gebied in gaat, je ‘s middags dus vaak met een ‘drukke’ lift terug moet. Zit je in Plagne Soleil of Village, heb je veel meer mogelijkheden.

Wat betreft skipas; ik heb voor een week vaak een pas gehad met 1 dag Les Arcs. Scheelde aanzienlijk in prijs en zeker als het de eerste keer is, is er aan de Plagne kant meer dan genoeg te zien en skiën, waardoor je de tocht naar de andere kant echt niet vaak hoeft te doen…!

*bericht bewerkt door Helen op 04 jan 2018 11:22

Wij zijn een paar jaar terug rond dezelfde tijd geweest en toen was het niet heel druk. Max. 5 minuten wachten bij alle liften m.u.v. de “eitjes” richting gletsjer en de grote gondel naar Aiguille Rouge.

Plagne Bellecote is een van de drukste plaatsen in het hele gebied. Maar het gebied is zo groot dat je er weinig last van hebt als je een beetje slim plant.

Martin7182 op 13 okt 2017 18:39

Precies dit! Beetje logisch plannen en rekening houden met tijden van skiles ect, dan heb je nergens last van! Goed alternatief voor de TC Roche de Mio, is Les blanchets en La Carella nemen. Vrijwel net zo snel, maar vaak een stuk minder druk. Ook de ‘achterkant’ van het gebied is super mooi, richting Champagny. Mont de La guerre is echt wel een van mijn favoriete afdalingen, helaas niet altijd open door de lage ligging.

Plaats een reactie