kun je hier ergens een route sleeen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Plagne Centre

Wij gaan binnenkort naar Plagne Soleil. Nu zou het leuk zijn om te gaan sleeen met onze zoon. Maar ik bedoel geen bobbaan maar een route / landweg waar je van af kunt sleeen. Niet verschrikkelijk steil maar zo dat je kunt sturen met je voeten in de sneeuw.
Is dat dat ergens?

In Montalbert heb je dat wel (is ook in La Plagne) maar waar je naartoe gaat zal het toch ook wel te vinden zijn?

Montalbert is wat ver van Plagne Soleil, maar normaal gezien kun je als de Liften gesloten zijn wel op de Beginners piste in Plagne Soleil gaan, anders kun je voor meer een wandeling evt. via Plagne Village naar Centre gaan, dit is een tochtje van ca. 5-7 min. tot in Centre maar daarna kan je de Telebus(gratis) terug naar Village nemen en die berg opnieuw doen.

vanuit belle plagne kun je 's avonds mooi sleeen naar bellecote. ik heb dat een paar jaar geleden gedaan. Hou er wel rekening mee dat je eigenlijk geen slee mee in de lift mag nemen. dat wordt dus te voet terug, of de operateur overhalen, of je slee achter laten.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Ik vond ergens dat je bij de skischool (ESF) in Aime La Plagne een afdaling van 4km kan maken met een slee:
http://www.esfaimelaplagne.com/sitefr/fr.php

4 km de Descente !!

Tous les vendredis après la fermeture des pistes, descente luge au départ d’Aime la Plagne, 4km de descente avec lampe frontale, agrémenté d’un diner savoyard dans un chalet ou d’un apéritif gourmand selon votre choix.

A partir de 16 ans

Plaats een reactie