La Plagne met vriendengroep

Dit onderwerp gaat over de bestemming Plagne Centre

Ik ben op zoek naar een geschikt wintersportgebied voor een vakantie met mijn vrienden.
Omdat ik al sinds mn 3de ski heb ik wel wat uitdaging nodig.
Een paar vrienden skiën nog niet zo lang en willen ook skiën op wat vlakkere pistes.

Is La Plagne een goed gebied voor ons om op vakantie te gaan?
Zijn er veel zwarte pistes, blauwe pistes en een funpark?

Dan is La Plagne volgens mij een uitstekende keuze. Het staat voornamelijk gekend als een ‘blauw’ gebied, maar er zijn best pittige afdalingen te vinden. En als je echt uitdaging wil, kan je nog altijd even oversteken naar Les Arcs. Funpark heb je ook in beide delen van het gebied.

Een bende vrienden zat vorig jaar in een grote chalet in Belle Plagne.
http://www.dailybits.be/item/van-de-sneeuw-naar-het-water/…
http://www.dailybits.be/item/belle-plagne-or-engalp-elleb-sn… (video review)
Als je wil vraag ik hem wel even wat de juiste naam van de chalet was, maar over’t algemeen heb je daar voldoende dergelijke accommodaties.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Als maker van het filmpje even aanvullen (thx Kristof!):

Wij zaten in les Balcons de Belle Plagne. Schitterend complex aan de rand van de piste. Onze groep bestond uit een mix van beginnende tot gevorderde snowboarders en beginner + gevorderd skiër. Het gebied heeft genoeg afwisseling voor iedereen en er zijn steeds meerdere optie’s om elkaar nadien terug tegen te komen.

Ik ben ook in Les Balcons de Belle Plagne verbleven en moet zeggen: niets dan lof voor die complex. Zeker voor Franse begrippen erg goed! Voor mij het ruimst en meet complete complex waar ik in verbleven ben in Frankrijk, tegen een schappelijke prijs. HElaas was ik er 2 jaar geleden, met erg weinig sneeuw. Nog steeds lagen de pistes er prachtig bij, maar helaas geen offpiste mogelijkheden gehad (terwijl je daar volop mogelijkheden voor hebt indien de sneeuw het toe laat). Verder is het gebied erg uitgebreid qua mogelijkheden, vooral als je de Paradiski-pas neemt (inclusief Les Arcs dus). Ook veel pistes tussen de bomen door (wat in Frankrijk wat uitzonderlijker is).

Heel bedankt voor de tips!
ik ga eens kijken of het te regelen is, het ziet er mooi uit.

hoeveel meer kost zo’n Paradiski-pas met Les Arcs erbij?

kan je zelf natuurlijk ook even uitzoeken… Maar niet zo gek veel,paar tientjes. En dat is het zeker waard!

We zijn 2 jaar geleden naar La Plagne (Villages) geweest in chalet/appartement: Résidence Les Granges du Soleil . Prima verblijf voor 8 personen. Weet natuurlijk niet hoe het er tegenwoordig bij ligt, maar we konden toen echt van ons chalet rechtstreeks de piste opstappen. En nog beter, aan het einde van de dag dus ook weer vanaf de piste terug komen bij je chalet. Als dat niet makkelijk is, dan weet ik het ook niet meer.

Verder heb ik niet zoveel met Frankrijk, dus zal er verder niet over oordelen. Skigebied is verder vrij uitgebreid en veel afwisseling in type pistes. 2 funparken (1 beginner, 1 gevorderd ) en wat ik ook altijd tof vind; een boardercross.

Hier de video van dat jaar, rond de 15 seconden zie je dat ik het balkon op loop en dan ook direct de piste ziet:

uhh… ik ga nu 7 jaar naar Frankrijk, en ik heb NOG NOOIT gehad dat je NIET direct de piste op kunt boarden eigenlijk… dus echt uniek is dat niet…

Plaats een reactie