Skivakantie La Grave La meije, reisgenoten gezocht.

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Grave La Meije

Beste forumleden,

Dit is een vakantie die op mijn bucketlist staat, Maar gezien de huidige omstandigheden in la Grave is dit misschien wel de laatste winter om die wens te verwezenlijken.

Ik ben een redelijk ervaren skiër, en kom zonder al te veel moeite zwarte piste’s en stukken of piste af, Maar een volledig off-piste gebied als La Grave is natuurlijk nog een klasse apart.

De reden voor dit topic is het volgende,
Ik ben niet een ervaren off-piste skiër, en de meest extreme afdalingen in la-grave zijn aan mij niet besteed. Al denk ik dat met een instructeur het een hele mooie vakantie kan worden.
Eigenlijk zoek ik gelijkgestemden. Om ergens in maart richting la grave af te reizen voor een week.

Dit is een idee dat zomaar in me opkomt en om eerlijk te zijn heb ik voor de rest nog niet heel veel uitgezocht of geregeld. Ik ben vooral benieuwd of er meer mensen zijn die dit zien zitten en misschien kunnen we met een groepje naar La Grave afreizen voor een onvergetelijke vakantie, in het, mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen! mooiste skigebied ter wereld, misschien wel de allerlaatste kans, al hoop ik natuurlijk van niet.

Ik ben 22, sportief, maar s’avonds een biertje drinken moet ook kunnen. En ben al 2x in de zomer in la grave geweest als uitvalsbasis op de racefiets, Maar nog nooit in de winter.

p.s. Mochten er nog tips of adviezen zijn van ervaren off-piste skiërs, die zijn zeker welkom.

Als ik jou was zou ik dit op WePowder.nl vragen. Daar zitten er veel die ervaring hebben met La Grave, en ook zit daar enorm veel off-piste kennis.

Ook is het denk ik verstandig om minimaal 1 deel van de wepowder academy te volgen. Ga zonder ervaring en terreinkennis in ieder geval nooit maar dan ook nooit zonder gids op pad in La Grave!

Born to Ride

Ten eerste, wat @Matthias123 zegt. Daarnaast zul je ook techniek moeten hebben om poeder, hardpack, en wat al niet meer te skien want er zijn geen pistes… Daarnaast is het hoog-alpine terrein, dus eigenlijk volstaat WP Module 1 niet.
La Grave is een gebied dat vaak gebruikt voor voor ski-alpinisme, wat wil zeggen klimuitrusting mee. Wil je freeriden, dan zijn er in de Zuid-Alpen vaak betere alternatieven. (Montgenevre, Puy Saint Vincent, Serre Chevalier)
Martijn Schell heeft een trip naar La Grave in z’n programma, (http://powderguides.nl/nl/programma/ski-prestige/la-grave-cr…) maar daar wordt stabiele ski techniek tot 45° gevraagd… Ik zou er nog maar eens over nadenken. Misschien dat Martijn, mits je techniek voldoende is, je wel een dagje mee wil nemen.

It's all about the turns duuuuuude!

Ten eerste, wat @Matthias123 zegt. Daarnaast zul je ook techniek moeten hebben om poeder, hardpack, en wat al niet meer te skien want er zijn geen pistes… Daarnaast is het hoog-alpine terrein, dus eigenlijk volstaat WP Module 1 niet.
La Grave is een gebied dat vaak gebruikt voor voor ski-alpinisme, wat wil zeggen klimuitrusting mee. Wil je freeriden, dan zijn er in de Zuid-Alpen vaak betere alternatieven. (Montgenevre, Puy Saint Vincent, Serre Chevalier)
Martijn Schell heeft een trip naar La Grave in z’n programma, (http://powderguides.nl/nl/programma/ski-prestige/la-grave-cr…) maar daar wordt stabiele ski techniek tot 45° gevraagd… Ik zou er nog maar eens over nadenken. Misschien dat Martijn, mits je techniek voldoende is, je wel een dagje mee wil nemen.

Arjen5 op 4 nov 2016 12:50

Ik ben vorige jaar met Powderguides.nl een dag naar La Grave geweest, dat was niet met een vergevorde cursus/groep. Als je niet een hele week een cursus wil doen via Powderguides.nl. Is het mogelijk een betere optie om een piste vakantie te plannen in de La Grave regio, Les Deux alpe, Serre Chevalier etc en dan Martijn te contacteren om met een gids een of meerdere dagen naar La Grave te gaan.

Het zal een pittig dag zijn en je skied minder dan je verwacht, reken op twee afdalingen. De Les Vallon de la Meije is niet moeilijk te skieen maar je hebt een gids nodig als je daar onbekend bent. De vijfdaagse cursussen van powderguides zijn uitdagend en vermoeiend, maar er wordt wel goed gekeken naar wat de groep aankan (je kan wel pech hebben als er iemand een stuk achterblijft in niveau)

Denk ook dat je met elke cursus of gids tocht toch een drie-eenheid moet hebben en dus ook moet weten hoe je hem gebruikt.

De On en off Piste cursus van powderguides is een aanrader voor iemand met geen of weinige off-piste ervaring. Dit is een 5-daagse verzorgde reis waarbij je alleen het vervoer hoeft te regelen. De groep is redelijk diverse maar het zijn allemaal mensen die graag skien. Je gaat elke dag naar een ander gebied in de buurt en je krijgt goede begeleiding bij het skiën. En ook deze groepen gaan als de omstandigheden het toestaan naar La Grave. En ook al ken je niemand, in de hut (voor mij was dat Alpelune in Puy st. Vincent; top verblijf btw) wordt het wel gezellig.

Ikzelf boek binnekort weer bij Powderguides (Jan/Feb) en La Grave staat dan wel weer op de wenslijst:) Als je bijv dezelfde week zou gaan, kun je altijd met je cursus genoten kijken of er gezamelijk gereist kan worden. Vliegen kan naar Turijn en dan 1.5 uur met de auto.

Gids los boeken heb ik ook wel gedaan. op wepowder staan wel lijstjes en ook martijn van powderguides kan je hierbij helpen. Ikzelf heb een aantal dagen tochten gemaakt met Max Horvath, spreekt goed engels en een beetje Nederlands (heeft ooit in NL gewoont). http://www.maxguide.fr Max skiet ook in La Grave en werkt voor Powderguides.

*bericht bewerkt door Menn0 op 04 nov 2016 13:42

Plaats een reactie