Corona Ski Banff/Jasper Canada

Dit onderwerp gaat over de bestemming Banff

Zondag 22 maart staat voor ons een 14 daagse ski-vakantie naar Jasper en Banff, Canada, gepland. We hebben alles zelf geboekt, reeds paar maanden geleden.
Maar met alle Corona perikelen weten we momenteel niet wat te doen. En via alle media en internet berichten worden we ook niet veel wijzer.
Iemand tips ? Ik hoor het graag.

De ontwikkelingen gaan zo snel dat wat nu de situatie is misschien helemaal niet meer relevant is, dus ben bang dat het even afwachten is. Ben benieuwd hoe lang er nog vliegtuigen opstijgen.

Ik denk dat je in het ergste geval maanden lang vast zit omdat er dus inderdaad geen vluchten meer gaan.

Born to Ride

Kom er net vandaan en er was weinig tot niets van te merken, geen lege supermarkten oid. Vraag me wel af of je nog op een terug vlucht kan vertouwen.

Wie had gedacht dat een beetje glijden zo leuk kon zijn?

Zoals het er nu uitziet. Gewoon gaan!
Er valt dit weekend veel sneeuw en er is daar inderdaad weinig aan de hand. Hou hun social media in de gaten.

*bericht bewerkt door Cassiej op 14 mrt 2020 01:22

Work less || Board more

Zoals het er nu uitziet. Gewoon gaan!
Er valt dit weekend veel sneeuw en er is daar inderdaad weinig aan de hand. Hou hun social media in de gaten.

Cassiej op 14 mrt 2020 01:21

Persoonlijk zou ik dat juist een goede reden vinden om niet te gaan. Nederland is ondertussen ook een behoorlijk brandhaard en de kans is aanzienlijk dat je corona vanuit Nederland meeneemt naar een gebied waar dus nog (bijna) niets aan de hand is. Juist dit soort reizen zorgt er voor dat er steeds meer brandhaarden komen op de wereld. En je kunt al lang en breed drager zijn zonder dat je het in de gaten hebt. Ik snap dat annuleren pijn doet en financiële gevolgen heeft, maar gewoon op vakantie gaan is op dit moment eigenlijk gewoon het toppunt van egoïsme omdat JIJ dus in die regio een nieuwe brandhaard kunt veroorzaken.

Born to Ride

Situatie is ook daar onzeker (waar eigenlijk niet nu?) qua wat er nog aan maatregelen volgt. Vooralsnog is er geen negatief reisadvies of inreisbeperking. Als je zelf symptomen vertoont dan zijn er wel beperkingen.
Check deze site voor de laatste info:
https://www.canada.ca/en/public-health/services/diseases/201…

Je kunt nu vrij weinig anders dan afwachten…

Het zijn 3 aparte aspecten:
##1 : wat is er mogelijk qua reizen en activiteiten? Dat ligt natuurlijk aan zowel de wettelijke regels als aan individuele bedrijven.
##2: wat is moreel verantwoord als wereld burger? Voor zowel het gebied dat je bezoekt, als ook je omgeving na terugkomst.
##3: welk risico loop je zelf en hoeveel risico ben je bereid te accepteren voor jezelf?

Nummer 1 veranderd met de dag, en is lang niet altijd in overeenstemming met nummer 2 en 3.

Persoonlijk zou ik me afvragen of 2x9 uur in een kleine ruimte met 400 anderen (vliegtuig), wel aan #2 en #3 voldoet, zelfs als het voor #1 wel kan.
@Hessel, natuurlijk kan @loek65 nog wel “wat anders dan afwachten”. Je kunt nu al annuleren.

*bericht bewerkt door Slim op 14 mrt 2020 18:22

@Slim Natuurlijk kan @Loek65 nu annuleren. Is hij waarschijnlijk zijn geld gewoon kwijt.

Zelfs al zou je willen annuleren zou ik daar dus ook nog even mee wachten, tenzij je dat op dit moment al tegen gunstige voorwaarden kunt doen…

@Slim Natuurlijk kan @Loek65 nu annuleren. Is hij waarschijnlijk zijn geld gewoon kwijt.

Zelfs al zou je willen annuleren zou ik daar dus ook nog even mee wachten, tenzij je dat op dit moment al tegen gunstige voorwaarden kunt doen…

Hessel op 14 mrt 2020 18:26

Met het bovenstaande ben ik het grotendeels eens. Maar in je eerdere post had je geschreven dat @Loek65 weinig anders kon dan afwachten, en dat is niet waar.

Het wordt annuleren, kan niet anders.
Nu effe kijken wat we geregeld kunnen krijgen met KLM.

Hoi! Ervaringsdeskundige vanuit frankrijk: wachten en op laatste dag annuleren (hopen dat de touroperator hem voor jou annuleert) zodat je je geld terug krijgt. Ga niet heen aangezien vluchtprijzen na sluiting verdubbelen

Dat is heel erg jammer. Neem aan dat je kostenloos kan omboeken. In de zomer zijn er ook heel veel dingen te zien en te doen.

Wie had gedacht dat een beetje glijden zo leuk kon zijn?

Whistler is dicht voor minimaal een week. Rond de 20 Corona gevallen in Calgary - nog weinig, maar ik denk dat het een kwestie van tijd is voor ook Canada de grenzen dichtgooit (ik werk voor een touroperator in Fernie, BC). Hou daar dus ook rekening mee - misschien kom je hier wel, maar kun je vervolgens niet meer naar huis…

2 weken zelfisolatie wordt overigens sterk geadviseerd aan iedereen die van buiten Canada het land inkomt - dat zou zonde zijn van je trip!

*bericht bewerkt door Para op 15 mrt 2020 18:47

Setting forth in the universe

Plaats een reactie