gebeids toegankelijkheid vanuit Churwalden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Arosa - Lenzerheide

Ik heb een optie op een huisje in Churwalden. Heeft iemand ervaring met dit dorp in het skigebied Lenzerheide?
Hoe is de verbinding met de rest van het gebied? Ik kom er niet helemaal achter op basis van de skimap.
Kom je makkelijk het gebied in als je gebruik maakt van de liften in Churwalden zelf, of kun je dan beter de auto pakken en parkeren bij b.v. Parpan of Valbella? Of is het überhaupt niet handig?
Ik heb er geen moeite mee om een stukje te rijden trouwens, maar weet iemand uit ervaring of er voldoende parkeer plaatsen zijn?

*bericht bewerkt door QmaartenQ op 07 okt 2019 13:14

Churwalden is prima startpunt voor het gebied Lenzerheide. Een nieuwe gondellift (panoramabahn heet 'ie, geloof ik) brengt je snel en comfortabel naar de prachtige westkant van het lenzerheide gebied. De oversteek van de westkant naar de oostkant is ietwat omslachtiger met wat vlakke paadjes en een oversteekliftje, maar op zich ook goed te doen vooral met ski’s (met snowboard lastiger)
Ik ben nu 2 maal in Lenzerheide geweest; prachtig mooi skigebied en vooral lekker snel bereikbaar per snelweg tot aan Chur. veel plezier!

Dank voor je antwoord!
Kun je dan vanaf de oostkant ook weer makkelijk terug komen naar Churwalden?
Ook dat is niet goed in te schatten op de skikaart namelijk

Ja het kan, maar het is niet even rechtstreeks allemaal. Ik denk dat onderstaand plaatje een en ander verduidelijkt (Churwalden dorp ligt bij de blauwe pijl):

null

Ahh, Thanks @GiGi

je moet dan weer eerst terug naar de westkant en van daaruit loopt een vlakke blauwe piste terug naar churwalden. met ski’s prima te doen, met snowboard wel wat bij moeten steppen.

Plaats een reactie