Tips Arc 1950

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Arcs

Hallo,

Ik vertrek volgende week voor een short-ski (snowboard eigenlijk!) naar Les Arcs (Arc 1950).

Heeft er iemand nog tips van must-do pistes, restaurants, bars etc?
Alle topics die ik hieromtrent vind, zijn vrij out-dated.

Bedankt!

Ben er vanaf zaterdag (2000 dan wel), hopelijk kan ik wat leuke tips geven vanaf dan.

Lunch is altijd top bij het bakkertje in 1600. Gewoon dat straatje inlopen bij de skischool. Smakelijk en betaalbaar. Naast de broodjes en prima koffie tegenwoordig ook flinke keuze in pannenkoeken.

Edwin van Riel

@evr66
Waar is dit juist? Achter het dalstation van de Mont-Blanc lift of meer aan de kant van de Combettes lift?

Glide on!

@vivace: Onderaan Combettes lift. Daar winkelstraatje inlopen en dan na 50 m aan je rechterhand ;)

Edwin van Riel

@Maartendw14
Naar wat ben je op zoek als snowboarder?
Funparks / brede carving pistes / geweldige uitzichtspunten?

Glide on!

@Vivace Vooral naar de mooiste carving pistes, pistes door het bos (waar je wel nog wat snelheid kan halen, geen paadjes waar je enkel rechtdoor kan gaan) & verborgen hutjes waar je een terrasje kan doen!

Ben geen boarder, maar zou dan toch kijken in de hoek van Peisey/Vallandry. Mooie brede (licht)rode pistes waar het meestal niet druk is. Liggen er vaak tot laat op de dag nog best strak bij. Vanaf col de la chal richting 1950/2000 ook nog wel een paar aardige rode, maar die zijn meestal (veel) drukker.

Edwin van Riel

De zwarte - rode aiguille rouge vanaf de Aiguille Rouge tot in Villaroger, of de arandelière (rood), zelfde startpunt. Een stuk van deze piste is een pad, maar nadat je de Varet gepasseerd bent wordt het een brede carvepiste.
De rode pistes in de bossen bij Peisey - Vallandry zijn ook aan te raden.
Wij aten meestal bij Blanche-Murée dichtbij het middenstation van de Transarc. Lekker, en de beste génépi van Les Arcs.
Veel plezier!

@Vivace Vooral naar de mooiste carving pistes, pistes door het bos (waar je wel nog wat snelheid kan halen, geen paadjes waar je enkel rechtdoor kan gaan) & verborgen hutjes waar je een terrasje kan doen!

Maartendw14 op 12 dec 2019 15:31

In dit geval zal je, zoals anderen het ook al gezegd hebben, heel veel plezier hebben op de verschillende rode en blauwe pistes onder de Grizzly en Derby liften (Vallandry).
Boven Arc1950 richting Cold de la Chal zijn de pistes vaak drukker en eentoniger omdat alles boven de boomgrens ligt.

Voor terrasjes/hutjes aan de piste zul je eerder in Oostenrijk moeten zijn, hoewel je bij de front-de-neige in Arc1800 ook heerlijk in de zon kunt zitten.
Op 14 Dec gaat er wel een nieuwe Folie-Douce open in Arc1800, dus als je van een openluchtparty houdt kan je daar terecht (drankjes zullen wel aan de prijs zijn). Als je lang blijft plakken zul je wel de (gratis) bus terug naar Arc1950 moeten nemen.
Hier zouden ook enkele nieuwe restaurantjes bijhoren in verschillende prijsklassen.

Glide on!

Bedankt voor alle tips, nu weet ik hoe me daar bezig te houden.

Ik ga me daar zeker vermaken!

Richting col du grand renard en dan Plan Vert of Dents du peigne… Blauwe brede pistes waar je meestal helemaal alleen bent. Ideaal om het carven te oefenen.

De iglobar onderaan de Arcabulle 48 staat is altijd wel leuk om eens binnen te gaan. Al was het enkel om de ijssculpturen te bekijken

Richting col du grand renard en dan Plan Vert of Dents du peigne… Blauwe brede pistes waar je meestal helemaal alleen bent. Ideaal om het carven te oefenen.

De iglobar onderaan de Arcabulle 48 staat is altijd wel leuk om eens binnen te gaan. Al was het enkel om de ijssculpturen te bekijken

flap20 op 13 dec 2019 10:36

Dat wordt een SYTYCB filmpje

Voor mij was de rode “secret” een hele mooie piste die zich door zijn eigen vallei slingert. Dacht ergens gelezen te hebben dat die vrij nieuw is.

@Maartendw14 heb je nog ontdekkingen gedaan?

Eind januari richting Arc 1600 - kan niet meteen een leuke bar spotten op de pistekaart die op de weg naar huis ligt… ;-)

Thanks!

Het is o zo hard genieten.

Folie douce, moet je alleen nog de vagere lift pakken en anders de bar l'arpette dan heb je geen lift meer nodig.
Vanaf col du grand renard richting vallandry vond ik er leuk qua pistes en voor een mooie brede carve piste vond ik grive een aanrader -> hier was echt helemaal niemand, wel kort, maar je kan hem ook weer helemaal naar beneden doen.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 06 jan 2020 15:32

@Maartendw14 heb je nog ontdekkingen gedaan?

Eind januari richting Arc 1600 - kan niet meteen een leuke bar spotten op de pistekaart die op de weg naar huis ligt… ;-)

Thanks!

Hendrik5 op 6 jan 2020 15:20

Qua bars kan ik je niet meteen helpen, wij zaten in het andere dal. De folie douce was in de week dat ik er was (week voor de kerstweek) nog vrij rustig.

Andere ontdekkingen die ik gedaan heb:

  • Leukste pistes: Mont Blanc (rustige piste in een uithoek, wij waren er net met 20cm verse sneeuw en geen volk), Clocheret (ook heel rustig & verse poeder toe wij er waren), rode pistes richting Vallandry (Aigle & Morey)
  • Bars: aangezien wij vooral focusten op de pistes, kan ik hier weinig over vertellen. De keet net onder de lift Vallandry was wel gezellig binnen om een koffie te drinken.

Bedankt @Maartendw14 ! Ik doe nog wat opzoekingswerk :-)

De bars zijn van ondergeschikt belang, is maar om gezellig eentje te drinken na een dagje knallen :)

Het is o zo hard genieten.

Plaats een reactie