ervaring met skilessen voor kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

hallo allen,
We gaan tweede week (Belgische) Paasvakantie(7/4/'18) op skireis met de 2 kleindochters( 5 en 6 j). (zij skieen voor 't eerst, wel al eerste cursus Landgraaf, 4 lessen, achter de rug.)
Iemand ervaring met skilessen terplaatse voor kleintjes ?
Blijkbaar zijn er 4 skischolen , iemand positieve of negatieve ervaringen, voorkeuren…?
Andere tips, buiten de rijroute :) die al veelvoudig aan bod kwam.

Born to run. B.S.

Hallo,
mijn oudste dochter (nu 6j) heeft groepslesjes gevolg bij 2 skischolen in Livigno; de Centrale Ski School en de New Ski School. Deze 2 lagen namelijk het dichts bij ons hotel… Het niveau van beide scholen vind ik vergelijkbaar. Veel hangt uiteindelijk af van de kwaliteit van de lesgever…
De Centrale Ski School is wellicht de grootste, en daardoor hebben we die als iets chaotischer ervaren, zeker de eerste dag. Voordeel van deze is dat de kinderen die hierbij les volgen in de namiddag gratis mogen spelen in de leuke Lupigno Kinder club.
De New Ski School vonden we iets gemoedelijker en rustiger. Helaas heeft deze geen speelpark.

Veel skiplezier!

thx @Filip*D
We bekijken 't terplaatse en laten iets weten voor de eventueel geinteresseerden.

Born to run. B.S.

Wij gaan volgend jaar de eerste week van de paasvakantie skiën en er zijn 4 personen waaronder 3 kinderen die lessen zouden moeten volgen. Heeft er iemand weet van Nederlandstalige skimonitor(en) voor eventueel privé les of groepslesse?

alvast bedankt

@roypigg de kans op nl sprekende leraren in Italië is bijzonder klein, mede doordat de eisen aan skivaardigheid om les te mogen geven erg hoog is. Je kan de skischolen eens mailen? Let wel op; ik dacht ooit een ‘dutch speaking’ leraar gevonden te hebben, wat me eigenlijk al verraste, maar zelfs Engels is soms lastig en dan is het verschil tussen dutch en deutsch blijkbaar snel gemaakt ;).

De algemeen heersende gedachte hier is overigens dat het voor kinderen niet zoveel uitmaakt in welke taal ze les krijgen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

De algemeene heersende gedachte hier is dat het voor kinderen niet zoveel uitmaakt in welke taal ze les krijgen. @Roy83 ik weet het.
Maar ik ben het daar niet mee eens.
Les krijgen in je eigen taal als kind is heel fijn voor ze.
Wat moet je met een onverstaanbare Italiaan/Fransman.
Is voor een volwassen persoon al vaak lastig.

Tja, ik weet het niet. Kinderen leren denk ik vooral door te doen en te kijken, terwijl volwassenen ook uitgelegd willen krijgen wat ze moeten doen…maar goed, ik weet het echt niet.

Ik weet alleen dat Nederlandse sprekende leraren in Italië zeer, zeer zeldzaam zijn :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

De algemeene heersende gedachte hier is dat het voor kinderen niet zoveel uitmaakt in welke taal ze les krijgen.
@Roy83 ik weet het.
Maar ik ben het daar niet mee eens.
Les krijgen in je eigen taal als kind is heel fijn voor ze.
Wat moet je met een onverstaanbare Italiaan/Fransman.
Is voor een volwassen persoon al vaak lastig.

Hooykaas op 21 okt 2018 16:57

Maar een volwassene denkt ook in taal. Ik heb van veel ouders van kleine kinderen begrepen dat het kunnen verstaan van de leraar echt geen enkel issue is als het om leren van skiën gaat of plezier hebben in het algemeen. Zal per kind verschillen uiteraard, maar toch. Mijn nichtje van 4 heeft echt een dikke week lang met kindjes gespeeld waar ze echt niets van kon verstaan (Slowaaks en Tsjechisch), geen enkel probleem.

Correct Gigi, hier dezelfde ervaringen. Taal wordt pas een obstakel als ze wat ouder worden en zich realiseren dat… Maar goed, mijn dochtertje heeft veel lessen in Frankrijk gehad zonder een woord Frans te spreken en kwam altijd lachend beneden.

Edwin van Riel

Even inpikken op mijn zelf gestart topic (wat ik zelfs niet meer wist…leeftijd hé)😜

Lessen in Livigno dit jaar erg tegengevallen, het nietNederlands spreken is voor kinderen naar ons gevoel ook helemaal géén probleem.
Het probleem daar (met onze skischool) was dat kinderen met erg uitéénlopende ervaring bij mekaar werden getroept. Zelfs op voorhand was er via mail contact geweest en het zou een groepje zijn van 6 kids met allen +/- 1 week ski-ervaring.
Ter plaatse was 't een groep van 11, 5 a 6 jarigen, waarvan 5 nog NOOIT een ski hadden gezien.
Tegen 13u vertelden onze kids dat ze de hele tijd achter de leraar schuifelden die de 5 beginnertjes aan 'n stok in evenwicht hield.
De leraar excuseerde zich en vroeg ons zelfs om contact met de directie te nemen.
Die betaalden na enige discussie ALLES terug. Netjes toch!
We hebben de kids dan kunnen aansluiten bij een Belgische reisoperator en ze hebben veel geleerd en zich goed geamuseerd.
Conclusie ; taal is bij kids volgens ons géén probleem maar wel de groepsindeling qua ervaring, dus regelmatig effe toekijken kan zeker helpen.😉

Born to run. B.S.

Ben daarom toch voorstander van zo’n paspoort als ESF hanteert of bv voorskiën zoals ik in mijn jeugd in Oostenrijk deed. Daarmee voorkom je dit soort dingen voor 95%

Edwin van Riel

@roypigg ik vrees inderdaad ook dat de kans klein is om in Livigno een Nederlandstalige skimonitor te vinden. Wij gaan regelmatig naar Livigno met de dochters, maar nog nooit een skischool gevonden met een ‘dutch speaking’ skimonitor. Ik heb een verdeelde mening hierover. Voor sommige kinderen (zoals voor mijn oudste dochter), maakt de taal weinig uit. Ze volgen gewoon, doen de leraar na en amuseren zich. Anderen (zoals mijn meer bedeesde kleinste dochter) voelen zich toch meer op hun gemak bij iemand die hun taal spreekt, en maakt hierbij ook meer vorderingen. Het is dus een beetje afhankelijk van het kind zelf, denk ik. Maar Nederlandstalige monitoren in Livigno weten zich toch goed te verstoppen :-)

Gedver, wat genuanceerd, mag dat op een forum? Denk wel dat je zeker een punt hebt :)

Edwin van Riel

Ik lees op veel websites van de skischolen ginder dat de skilessen pas beginnen om 11u?
Het is de eerste keer dat wij met kinderen naar Livigno gaan, ik weet dus niet goed hoe de skilessen daar verlopen en naar welke skischool we best gaan. In Oostenrijk beginnen de lessen steeds om 10u, pauze om 12u en dan terug les van 13u tot 15u. Is dit in Livigno anders?
Wij zullen daar verblijven in de paasvakantie met een grote groep en zoeken nog een skischool voor ongeveer 10 kinderen.
Iemand tips?

@Kdeplecker

1 (negatieve) ervaring : dus niet relevant. (zie hierboven)

Tip : met 7 haasten boeken voor een groep van 10 want anders wordt 't vissen achter 't net
op de website van Livigno.eu staan de diverse skischolen.

Born to run. B.S.

@Kdeplecker

De skilessen waar mijn dochtertje van 4 vorig jaar aan deelnam (en heel tevreden van waren) begon om 10u en duurde dan tot 12.
Dit in tegenstelling tot wat op de site stond (11u-13u). Omdat de condities beter waren op dit tijdstip, was hiervoor de logische reden.
Misschien dus even contact opnemen met de skischool van jouw keuze om zekerheid te hebben.

Grts

Het volgende
Groepsindeling op zondag duurt bij een grote school vaak veel te lang.
En dan zit het kind toch nog vaak verkeerd.Je bent afhankelijk van een goed lerares.
Ik ken voorbeelden van kinderen die 2 jaar ( 2 maal 1 week) " les " gehad hebben en uiteindelijk weinig geleerd hebben 👎
Wat moet je dan doen is de grote vraag.

Ben daarom toch voorstander van zo'n paspoort als ESF hanteert of bv voorskiën zoals ik in mijn jeugd in Oostenrijk deed. Daarmee voorkom je dit soort dingen voor 95%

evr66 op 21 okt 2018 19:25

Esf ook hoge pet van. Andere skischool die zelfde systeem hebben vind ik wel fijn. Kinderen zitten zelfde nivo in 1 groep. Ze hoeven niet voor te skien dus weer meer tijd voor de les. En elk jaar krijg je weer een medaille van je nivo. Kom je niet mee dan ga je groepje lager en ben je toch te goed ga je groepje hoger. Maar veel wisselingen van kinderen in de groep niet meegemaakt .

*bericht bewerkt door miepmiep op 11 feb 2019 19:11

Heeft iermand ervaring met de volgende skischolen in Livigno:
Scuola Italiana Sci Azzurra
Maestri di sci

Ik heb bij beide naar de tarieven gevraagd en er is wel een zeer groot verschil.
De laatste zegt dat het prijsverschil er is omdat de eerste skischool met vertalers werkt in plaats van skileraars met een geldig certificaat.

Plaats een reactie