ski's kopen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Livigno

ik ga in januari naar livigno.
ik ben aan het overwegen om mijn eigen latten te kopen.
aangezien livigno tax vrij is zijn ze daar ook veel goedkoper dan hier in belgie of zouden ze daar profiteren van zulke aankopen en uiteindelijk even duur zijn?

Ik ken Livigno niet, maar mijn ervaring met belastingvrij is dat je het vooral in alcohol en benzine merkt.

Wintersportspullen heb ik alleen echt aan t einde van het seizoen goedkoper gezien in skigebieden…

Als je weet wat je wil denk ik dat een duitse of oostenrijkse webshop vaak de beste deal heeft.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik heb verder geen kennis van Livigno, maar aangezien btw ~20% is, lijkt het mij dat je beter in gewone (web) winkels in BL, NL, DLD of Oostenrijk kunt kijken. Zeker modellen van vorig jaar of aan het eind van het seizoen kun je vaak genoeg met 25% korting en meer vinden. Dan kun je ook ook rustig de tijd nemen en weet je zeker dat je precies het model en de maat hebt die je zocht.

Aan de andere kant, testen en dan kopen is natuurlijk ook fijn, en dat is dan in Livigno waarschijnlijk goedkoper dan in een normaal ski gebied.

Ik denk dus dat als je puur op prijs kijkt, je beter ergens anders zoekt, maar voor de meeste zekerheid biedt testen en kopen.

Opletten met zogenaamd taxfree.
Parfumerie bijv. met 30 % korting daar is duurder dan hetzelfde bij bol.com.
Wij waren er 2 j achter mekaar met Pasen, dus einde seizoen: weinig ECHTE koopjes gezien qua skikledij, skies zelf niet op gelet.

Born to run. B.S.

Ik ga al jaren naar Livigno. Mijn laatste 2 paar ski’s in Livigno gekocht. Zeer goed meegevallen.
Als je daar bent gewoon eens rondkijken en testen/huren. Het huur bedrag wordt meestal in vermindering gebracht bij aankoop. Als je er eentje op het oog hebt kun je altijd online checken wat ze elders kosten.

Mijn ervaring is dat in Italië, Duitsland en Oostenrijk alle ski’s behoorlijk duur zijn in het begin van het seizoen. Zeker als je graag een van de allernieuwste modellen van 2019/2020 wil afschaffen.
In Livigno vind ik de prijzen van nieuwe ski’s persoonlijk zeker niet goedkoper dan in Oostenrijk. Ik kom 15 jaar in Livigno en heb er nog nooit ski’s gekocht altijd in Oostenrijk.
Twee jaar terug een paar nieuwe Fischer’s RC4 Worldcup SL Men gekocht van seizoen 2017 met 55 % korting omdat het een model van één jaar oud was.
Keuze van verkrijgbare merken en modellen (Race,Superslalom,Slalom,Freeride,…) is in Livigno volgens mij ook stuk beperkter. Ski’s huren is in Livigno dan weer wel een stuk beterkoop (+/- 80/100 euro voor 7 dagen) in Oostenrijk zal je toch makkelijk 150 euro voor 7 dagen betalen.
Dingen die in Livigno echt een stuk beterkoop zijn is sigaretten, benzine, alcohol, parfum, kaas en op restaurant gaan.
Een pizza margherita kan je bijvoorbeeld al makkelijk voor 5 euro vinden.
Veel succes met het vinden van je nieuw paar latten.

Ik vrees ook dat goedkope ski’s in Livigno eerder uitzondering dan regel zijn…zeker aan het begin van het seizoen.

Wij komen al enkelel jaren in Livigno en koop altijd mijn ski spullen daar, zowel voor mij zelf als familie.

Mottini Sport prima spullen, zorg wel dat je cash geld bij je hebt is er meer mogelijk dan pinnen. Sport Azzuro heeft vaak ook wel leuke aanbiedingen.

Let wel je zit midden in het seizoen, wij vaak half/eind febr. dan is er meer mogelijk aangezien de nieuwe spullen in maart komen.

Vorig jaar bij Mottini Sport Atomic Redster G9 met X14 bindingen gekocht cash waren die € 465 einde van het seizoen een van de laatste paren. Prima ski’s.

Groeten, Harald

helm aan 2/3 van de prijs gekocht , Salomon skiboots waren ook een stuk goedkoper dan in Belgie , komt daar nog bij dat ze zeker 45min met mij bezig geweest zijn om de binnenboot op te warmen en zo de juiste vorm van mijn voeten te verkrijgen !! echt een grote service van die winkel , ik heb nog nooit zulke perfecte boots aan mijn voeten gehad super !!!

Plaats een reactie