eten met skiklas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lofer

hallo,

ik ben een beetje aan het zoeken naar de 2 skischolen in lofer. echter vroeg ik me af, eten de kinderen hier ook met ski klas tussen de middag? ( als optie dan…)

bedankt!

Hoi Jolijn,

Ik ben 1x met de kids in Lofer geweest, dit was voorjaar 2015. De kinderen aten toen met de klas en leraar inderdaad tussen de middag. Je geeft ze 's ochtends gewoon geld mee (destijds 10 euro pp) en het regelt zich vanzelf.

hallo Erikp,

dank voor je reactie!
weet je ook toevallig aan welke piste/lift de skischolen liggen? bedankt alvast!

Ik kan je wel zeggen dat er zowel beneden als op de Alm (bij aankomst van de 2e gondel) een verzamelpunt ligt. Beneden is voor Sturm en zowel Herbst als Sturm hebben boven een stukje, maar Herbst beheert het kinderland. De makkelijke pistes liggen op de Alm. In het dorp bij de gondel is een klein sleeptouw om wat te oefenen. De licht gevorderde kinderen maken ook gebruik van de sleper bij het middenstation, tussen de 2 gondels in.

Dag Jolijn,

Beide skischolen bieden de optie aan om tussen de middag de kinderen met de skileraar te laten eten. De jongste kinderen eten bij Restaurant Soderkaser dat centraal gelegen tussen beide Kinderlanden ligt, aan de top van de tweede (blauwe) gondel. De wat oudere kinderen gaan naar Schönblick, Kechtalm of richting het middelstation, naar Loderbichl (afhankelijk van de drukte). Beide Kinderlanden liggen eigenlijk naast elkaar op het centrale punt op de berg. Privélessen en groepslessen voor volwassenen starten ook vanaf dat punt.

Met name in de voorjaarsvakantie is het een aanrader om de kinderen met de skileraar mee te laten eten: skileraren krijgen voorrang in het bestelsysteem bij de restaurants en hebben hun eigen ruimte. Mocht alles vlotter of langzamer verlopen, dan kan de skileraar met de hele klas op hetzelfde tijdstip de les voortzetten.

Succes en veel plezier alvast in Lofer!

It's all about believing!

super bedankt voor de reacties Thomas en Bennie.
mag ik dan zo vrij zijn om nog 1 laatste vraag te stellen?:)
als ik met de auto naar de lift wil, is er dan ook voldoende parkeergelegenheid bij de lift? ( met name in het hoogseizoen/schoolvakantie)

Ja hoor, meer dan genoeg. Wij waren in de krokus en konden altijd wel op een van de parkeerplaatsen terecht. Zeker met de kids moet je toch een beetje op tijd zijn (druk bij de lift 's ochtends, houd daar rekening mee).

Direct bij de lift zou ik inderdaad voor 9u er al zijn. Daarna is er een ruime parkeerplaats aan het pad van de dalafdaling. Geen moeilijk stukje, maar het is wel handig als je een beetje kan skiën. En de dalafdaling is 's middags niet moeilijk maar wel flink verspoord, dus buckelig en voor een groot deel een pad, dus smal.
Qua drukte is het wat chaotisch en de capaciteit van de 2e gondel is kleiner waardoor je twee keer in de rij staat (reken al gauw op 20min.).

bedankt voor de duidelijke antwoorden! super!

op het moment ben ik de ski lessen aan het boeken bij sturm online.
ik kan alleen niet op de site invullen dat het incl mee eten moet zijn. iemand hier ervaring mee? ( bij andere ski school was ik dit nl wel gewend om te kunnen invullen)

Dag Jolijn,

Je hoeft tijdens het aanmelden niet aan te geven dat de kinderen mee gaan eten, dat kan je ter plekke bij de skileraar aangeven. Dat geeft je ook nog eens de mogelijkheid om iedere dag te bepalen of ze mee gaan of niet.

Succes en veel plezier!

It's all about believing!

dankjewel Thomas!

Uit ervaring kan ik zeggen dat je bij sturm goed zit. Geen zorgen, alles is in Lofer lekker overzichtelijk.

Plaats een reactie