Geldigheid skipas Lofer

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lofer

Wij gaan in de voorjaarsvakantie voor het eerst met de familie richting Lofer. Nu vind ik her en der wat tegenstrijdige berichten op het wereldwijde web, een greep:

  • Vanaf 3 dagen zit je vast aan de 3-lander freizeitarena pas;
  • Vanaf een pas voor 4 dagen zitten Waidring Steinplatte en ik dacht ook Buschsteinwand Pillersee ook in de skipas inbegrepen.

Nu zie ik op de website van Lofer én Waidring nergens melding over geldigheid in andere gebieden. Wel vind ik (website skialm-lofer.at):

  1. 6 daagse familiepas Almenwelt Lofer (2vw + 2k) - € 579,50
  2. 6 daagse pas 3lander (2*vw + 2k) - € 699,-

Nu is mijn - dacht ik - simpele vraag: kan je met de goedkope familiepas ook in de genoemde buurgebieden skiën of pak je dan de 3lander pas?

Dan pak je de 3 lander pas. Die andere is met een gereduceerd tarief speciaal voor families. Met hele jonge kinderen is Lofer zelf groot genoeg.

Dank voor de snelle reactie @Bennie. Gek genoeg was een van de aangehaalde quotes van jou:

Bij een meer dan driedaagse pas zit je sowieso aan de Freizeit Arena pas vast. Toch is een dagje Lofer en een dagje St. Johann best de moeite waard. Naar Unken is wel wat ver rijden.
Wil je per sé naar Fieberbrunn kun je natuurlijk ook de Salzburg/Kitzbüheler Allstar card overwegen… Kost wel meteen 40 euro meer bij een 6-daagse pas.

Bennie op 23 mei 2017 20:55

Moet ik dit dan anders interpreteren, of is dit voor dit seizoen gewijzigd?

En van alpinforum:

Immerhin kann man mit einem Skipass ab 4 Tagen ja in beiden (+ m.E. auch an der Buchensteinwand) Gebieten fahren.

Beiden is hier dan Lofer én Waidring en de post is van 06.12.2018 - 23:15

*bericht bewerkt door JurriaanKok op 20 dec 2018 14:07

De familiepas staat los van de losse passen. Wil je het echt zeker weten, bel dan even de liftmaatschappij op. Er is zelfs een kans dat je in het Nederlands geholpen kan worden…

Wij zijn er hier vorig jaar geweest en toen had je de mogelijkheid om een skipass te kopen voor alle dagen die enkel in Lofer geldig was en de 3 lander freizeit arena. Vrienden van ons hebben de kaart voor Lofer gekocht en wij als gezin voor de 3 lander waarmee in totaal in 7 gebiedjes kan skiën (wij hebben enkel de Steinplatte/winklmoosalm gedaan).

Als je met kinderen gaat is het een beetje rekenen omdat de speciale familiepas alleen in Lofer geldig is om te kijken wat de slimste/voordeligste combinatie is.

Wilco van Bragt

Dank @WilcovanBragt dan ga ik voor de 3lander pas!

Plaats een reactie