Camping Lofer en skibus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lofer

2 jaar geleden zijn wij voor het eerst op wintersport gegaan met onze camper naar het Stubaital. Dat ging best goed , maar ik vond de skibus een ramp. Diverse keren waren de kinderen te laat op hun les, doordat de bus niet kwam, te laat kwam of vol zat en doorreed en dan kwam de volgende pas een half uur late, terwijl wij echt de eerste bus moesten nemen voor de lessen.

Nu zitten we toch weer te kijken naar een camping: Grubhof in Lofer. Heeft iemand ervaring met het nemen van de skibus vanaf deze camping? Gaat dat goed of is het net zo'n drama? Met de camper heen en weer rijden is niet echt een optie ivm het ombouwen elke keer voor de nacht.

Je hebt het over hele andere aantallen mensen en bovendien stapt er voor Sankt Martin vrijwel niemand in de bus. M.a.w. Het zal wel goedkomen…

Alhoewel, afgelopen jaar toen ik er zat was Lofer van de buitenwereld afgesloten wegens lawinegevaar, dus je weet het nooit 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Op het lawinegevaar na klinkt het goed, dank je wel.
Ik las wel ergens dat er 5000 bezoekers per dag zijn dus dat is toch wel aardig wat. Wij ‘moeten helaas’ in de kerstvakantie, dus topdrukte, denk ik.

Als je toch niet specifiek naar hooggelegen gebieden kijkt, zou ik gaan voor een camping aan de piste, bijvoorbeeld Tirol Camp, sta je vanaf de camper letterlijk binnen 100m aan de koffie in de skischool. Evt Sölden, camping in het dorp, op loopafstand van de cabine. Frankrijk zou ook goed kunnen, vaak pas in de middag les. 's ochtends gezellig en relaxed samen op pad, na de lunch gooi je ze af bij de skischool en pikt ze na de les weer op.

Allemaal mogelijkheden die wij in ieder geval prettiger vinden dan perse de eerste bus “moeten” hebben.

Edwin van Riel

Het merendeel van bezoekers verblijft in Lofer zelf @Dathojo en je bent het 3e stopje van de skibus, dus dat komt echt wel goed. Het is er niet rustig met de kerst, maar als je grotere, overvolle gebieden gewend bent, dan valt het allemaal nog wel mee.

I can stick uphill ice, on my saucer...

wbt lawine gevaar. valt reuze mee. dit was zeer uitzonderlijke situatie. Laatste keer dat bijv glemmtaler landesstrasse dicht ging was heeeel lang geleden. In een normale winter hoef je je hier geen zorgen om te maken.

echte mannen lopen naar boven,

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben niet zo bang voor lawinegevaar hoor.
Die bus zat me meer dwars, maar dat lijkt dus ook mee te vallen. Lofer spreekt ons erg aan vanwege de bereikbaarheid, makkelijke pistes, goede skischolen en betaalbaarheid. Met 3 kinderen op les en huurmateriaal is dat toch van belang.

Sluit me volledig aan bij @Shane, het valt nog wel mee met de bus. Probeer hem anders iets vroeger of later te pakken, de meeste mensen gaan tussen 9 en 10 richting Lofer. Wat betreft materiaal kan je die het beste dan laten staan bij één van de depots van de skischolen, dan hoef je niet telkens te slepen met je materiaal en het is nog wel een stukje lopen vanaf de camping tot de bushalte: met skischoenen niet ideaal. Veel plezier!

It's all about believing!

Plaats een reactie