Loser Altaussee

Dit onderwerp gaat over de bestemming Loser - Altaussee

Op woensdag 25 februari kon ik weer een skigebied van mijn wenslijstje schrappen. De laatste jaren heb ik een zwak gekregen van skigebieden met minder dan 50 KM. De Loser ligt in Steiermark dicht bij het Dachstein massief en vangt eigenlijk ieder winter behoorlijk wat sneeuw. Het skigebied begint op 800 M en loopt door tot 1800 M.

Skiliften

  • 2 maal 6 persoons stoeltjes lift
    -4 persoons stoeltjeslift
    -2 persoons stoeltjeslift
    -3 sleepliften
    null

    Vroeger was er nog een sleeplift (L2 op de kaart)met Curve die richting Brauning Alm. Deze sleeplift is helaas getroffen door een Lawine en is daarna niet meer opgebouwd. Verder nog een lift S2 op de kaart maar ben nog niet achter of deze lift bestaan heeft.

Op het moment dat wij er waren was helaas door de sneeuwval de stoeltjeslift (L3) dicht naar Loser venster. Daardoor kwam je niet meer bij de sleepliften. Ondanks ik maar 3 liften tot onze beschikking hadden was dit een prachtige dag en meteen een reden om weer terug te komen.

In de zomer loopt de Loser Panaroma strasse tot aan de LoserAlm. In de winter is het een blauwe piste.

Bij aankomst sneeuwde het nog licht beneden maar boven ging het toch behoorlijk tekeer. Sneeuwhoogte was 40 cm benden en 200 cm boven.

Aankomst op de parkeerplaats. Op de achtergrond de 6er Sesselbahn Sandling-Jet. Deze vertrekt naar de linkerkant van het gebied. Deze hebben we 5 keer achter elkaar gedaan en konden op alle pistes aan deze kant nieuwe sporen draaien. In dit gedeelte is genoeg keuze in pistes.

null

Begin van de blauwe 21.

null

Onderste gedeelte van de 21

null

Een stukje nostalgie in de tweezitter.

null

Eindstation

null

Op de voorgrond de gesloten 4-persoonslift met daar achter het eindstation van de tweezitter.

null

Hier de linkerkant van het skigebied met pistes. De Sandling-Jet maakt halverwege een bocht naar links en komt dan aan links boven op de foto.

null

Hier de drukte op rode 1.

null

Ondertussen bij de Loserhutte had het lekker door gesneeuwd.

null

Ik denk niet veel mensen dit gebied kennen. Maar wat een heerlijk gebied ondanks ik maar 3 liften tot beschikking had. Heb ik me geen moment verveeld. Dit gebied bewijst dat je door een aantal goed geplaatste liften met daar van uit de keus uit meerdere pistes zeer aantrekkelijk kunnen zijn. Enige bottleneck kan de tweezitter zijn. Maar ik hou wel van nostalgie. Voor mij was dit een van de verassingen van de afgelopen jaren.

Nog een film impressie van de Loser

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 14:49

May the ski force be with you !!

Mooi gebiedje! :)
Ik heb gezien dat je daar off-piste erg op moet letten door de velen ‘dolinen’ die er zijn. Heb je daar ook iets van meegekregen? Of zal dat alleen bij de bovenste stoeltjeslift en sleepliften zijn?
In ieder geval erg interessant landschap met een mooi uitzicht! En zelfs in het hoogseizoen lekker rustig zo te zien.

Lekker rustig, zo te zien. Ziet er goed uit!

@HenriS

Deze zinkputten komen idd voor op het hoog plateau in Loser. Dat is op het bovenste gedeelte. Sommige zijn 10 m diep.

null

May the ski force be with you !!

Wat een leuk gebied!

Deze regio staat nog op mijn verlanglijstje (Tauplitz, Loser, Obertraun, etc.) Waarschijnlijk ben ik hier in de zomer een weekje te vinden :) Leuke foto’s!

❄️

Leuk en helder verslag!

Waren de liftprijzen aangepast?

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Mooi en lekker weglezend verslag. Ook een leuk filmpje! En bizar zeg van die zinkputten…
Gebied ziet eruit als een leuk gebiedje voor een dag.

Carnas on Tour

Leuk en helder verslag!

Waren de liftprijzen aangepast?

Peter30 op 5 mrt 2015 18:35

Ja, prijzen waren aangepast voor die dag.

Alleen zat dit skigebied al in mijn 7-daags skipas.

May the ski force be with you !!

Mooi en lekker weglezend verslag. Ook een leuk filmpje! En bizar zeg van die zinkputten…
Gebied ziet eruit als een leuk gebiedje voor een dag.

Svennoo op 5 mrt 2015 18:41

Thanks
Zeker leuk gebied voor een dagje en nogmaals een keer voor de toekomst. Is trouwens ook een geweldig beginners gebied.

May the ski force be with you !!

Tof verslag!

Gang is alles

leuk gebiedje! mooie foto’s ook

Certified ski-boy, glijbewijs

Leuk hoor! Ook een mooie edit :) Ik moest bij het 3e shot al lachen ;)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Leuk! Ziet er mooi uit! Jammer dat er zo veel gesloten was:( Reden om er snel weer terug te komen:)

# skidagen seizoen 2014-2015: 35 :D

Plaats een reactie